بهترین داروها برای آبسه مقعدی

بیماری آبسه مقعدی همان‌طور که نامش نشان می‌دهد در ناحیه مقعد به وجود می‌آید. این بیماری در بیشتر مواقع به دلیل بسته شدن دهانه غده‌های نزدیک مقعد ایجاد می‌شود. بر اثر آبسه چرک و تورم در ناحیه ایجاد می‌شود که بیمار را بسیار آزار می‌دهد. آبسه مقعدی نیازمند درمان فوری است؛ زیرا عدم درمان می‌تواند باعث بروز بیماری‌های دیگری همچون فیستول مقعدی شود. بسیاری از بیماران به دنبال انواع داروی آبسه مقعدی هستند تا این بیماری را به روشی غیر از جراحی یا لیزر آبسه مقعدی درمان کنند. در رابطه با اینکه این داروها می‌توانند مؤثر باشند یا خیر در ادامه مقاله صحبت خواهیم کرد.

بسیاری از بیماران زمانی که به بیماری آبسه مقعدی مبتلا می‌شوند ترجیح می‌دهند تا بیماری خود را با استفاده از انواع داروی آبسه مقعدی درمان کنند. بیماران به طور معمول تمایلی به روش‌هایی همچون جراحی یا لیزر آبسه ندارند و به همین دلیل به دنبال بهترین داروی آبسه مقعدی هستند. داروهایی همچون قرص، پماد و آنتی‌بیوتیک جهت درمان آبسه مقعدی تنها به کاهش علائم آبسه کمک می‌کنند و نمی‌توانند نقش درمانی داشته باشند. درمان قطعی آبسه به شکل جراحی و لیزر آبسه انجام می شود.

بهترین آنتی‌بیوتیک برای آبسه مقعدی 

از جمله بهترین داروی آبسه مقعدی، آنتی‌بیوتیک‌ها هستند. آبسه مقعدی بر اثر وجود چرک و عفونت ایجاد می‌شود و استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها کمک می‌کند تا میزان عفونت کاهش پیدا کند. به طور معمول پزشکان از آنتی‌بیوتیک‌هایی همچون  سیپروفلوکساسین، مترونیدازول و آمپی‌سیلین جهت کاهش عفونت آبسه مقعدی استفاده می‌کنند. بهترین آنتی‌بیوتیک برای آبسه مقعدی این عارضه را به طور کامل از بین نمی‌برد و فقط روند پیشرفت را کند می‌کند. درصورتی‌که آبسه فرد بزرگ و شدید باشد استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها تأثیری ندارد و باید حتماً از روش جراحی یا لیزردرمانی جهت بهبود این عارضه استفاده کرد.

بهترین دارو برای درمان آبسه مقعدی

 

بهترین پماد برای آبسه مقعدی 

یکی دیگر از داروهایی که بیماران مبتلا به آبسه به دنبال آن هستند بهترین پماد برای آبسه مقعدی است. به طور معمول پمادهای آبسه مقعدی دارای ترکیبات آنتی‌بیوتیک و ضددرد هستند تا بتوانند چرک و عفونت و درد ناشی از آبسه را از بین ببرند. از جمله انواع داروی آبسه مقعدی که به شکل پماد تولید می‌شوند می‌توان به پمادهایی همچون تتراسایکلین، پماد آزیترومایسین، پماد «تریامسینولون ان ان» و پماد لیدوکائین اشاره کرد. بسیار مهم است که بیماران بدانند انواع داروی آبسه مقعدی همچون پمادها باید حتماً توسط پزشک تجویز شوند و مصرف خودسرانه آنها به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌گردد. اینکه وضعیت آبسه فرد در چه حدی است و اینکه پماد می‌تواند بهترین داروی آبسه مقعدی باشد یا خیر به نظر پزشک بیماری‌های مقعدی باز می‌گردد.

بهترین پماد برای آبسه مقعدی

 

بهترین قرص برای درمان آبسه مقعدی 

بهترین قرص برای درمان آبسه مقعدی در واقع به قرص‌های گفته می‌شود که به شکل آنتی‌بیوتیک و یا مسکن به تولید می‌رسند. قرص‌های آنتی‌بیوتیک به عنوان بهترین داروی آبسه مقعدی نیز شناخته می‌شوند؛ زیرا نقش مهمی در کاهش دادن عفونت و چرک آبسه مقعدی دارند. مسکن‌ها نیز از انواع داروی آبسه مقعدی هستند که می‌توانند به کاهش درد آبسه مقعدی کمک کنند.

بیماران باید توجه داشته باشند که این قرص‌ها باید حتماً پس از تجویز پزشک استفاده شوند؛ زیرا خوددرمانی می‌تواند باعث تشدید این بیماری و ابتلا فرد به مشکلات دیگری نظیر فیستول گردد.

بهترین قرص برای درمان آبسه مقعدی

 

بهترین داروی گیاهی برای درمان آبسه 

بسیاری از بیماران تصور می‌کنند که داروهای گیاهی را نیز می‌توان در زمره بهترین داروی آبسه مقعدی قرار داد. این باور کاملاً اشتباه است و همان‌طور که در مورد آنتی‌بیوتیک‌ها، پمادها و قرص‌ها گفته شد داروهای گیاهی نیز فقط در کنترل پیشرفت عفونت ممکن است مؤثر باشند. از جمله گیاهانی که برای درمان این عارضه در روش درمان خانگی آبسه مقعدی استفاده می‌شوند زنجبیل، آب کلم، گیاه بارهنگ، سبوس گندم، عرق بومادران و... هستند. باید توجه داشت این گیاهان نمی‌توانند بیماری آبسه را درمان کنند و به همین دلیل بسیار مهم است که بیمار جهت درمان بیماری خود حتماً به پزشک مراجعه کند.

بهترین داروی گیاهی آبسه مقعدی

 

عوارض عدم درمان آبسه مقعدی چیست؟

آبسه مقعدی با علائمی همچون خروج چرک و خونابه از آبسه، بدن درد، تب، درد در لبه مقعد، بی‌اشتهایی و یبوست همراه است. اگر فردی این علائم را دارد اما برای درمان اقدام نمی‌کند ممکن است دچار عوارض بیماری آبسه شود. از عوارض بیماری آبسه می‌توان به بیماری فیستول اشاره کرد که باعث اتصال غیرطبیعی روده بزرگ به پوست اطراف مقعد می‌شود. بیماری فیستول با یک مجرا این دو عضو را به یکدیگر متصل می‌کند و برای بیمار بسیار دردناک است. درمان فیستول به نسبت آبسه با پیچیدگی بیشتری همراه است و به همین دلیل بسیار مهم است که بیماران هر چه سریع‌تر برای درمان آبسه اقدام کنند.

عوارض عدم درمان آبسه مقعدی

 

درمان قطعی آبسه مقعدی چیست؟

همان‌طور که گفته شد استفاده از انواع داروی آبسه مقعدی به شکل موقتی می‌تواند عفونت آبسه را کاهش دهد و یا به تسکین درد بپردازد. درمان قطعی آبسه مقعدی جراحی یا لیزردرمانی آبسه است. امروزه روش لیزردرمانی آبسه به دلیل اینکه روش کم تهاجمی‌تری است توسط پزشکان برای درمان این بیماری پیشنهاد می‌شود. لیزردرمانی آبسه مقعدی بدون نیاز به بیهوشی و بستری شبانه و در زمانی کمتر از ۳۰ دقیقه انجام می‌شود. این روش درمانی کمک می‌کند تا بیمار پس از انجام آن نیازی به دوره نقاهت نداشته باشد و بتواند امور روزمره خود را به راحتی دنبال کند. امروزه این روش به عنوان درمان قطعی آبسه مقعدی توسط پزشکان انجام می‌شود و می‌تواند بیماری آبسه را برای همیشه درمان کند.

 

کلام پایانی

بسیاری از بیماران مبتلا به آبسه مقعدی به دنبال بهترین داروی آبسه مقعدی یا انواع داروی آبسه مقعدی هستند تا بیماری خود را به روشی غیر از جراحی و لیزر درمان کنند.

 بیماران باید بدانند که انواع داروی آبسه مقعدی نمی‌توانند این بیماری را درمان کنند و فقط نقش کاهش دهنده عفونت و درد را می‌توانند داشته باشند. بیماری آبسه مقعدی با روش‌هایی همچون جراحی و لیزر قابل درمان است و روش‌های درمان با دارو نقش قطعی در درمان این عارضه ایفا نمی‌کنند. بسیار مهم است که بیماران با مشاهده علائم آبسه هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنند تا روند درمان بیماری آنها آغاز شود. آبسه در صورت عدم درمان می‌تواند باعث بروز بیماری‌های دیگری همچون فیستول مقعدی در فرد شود.

 

منابع:

نظرات

فرم رزرو نوبت​​​​​​​

با تکمیل فرم زیر همکاران ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت:

ثبت

اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد و همکاران در اسرع وقت با شما تماس میگیرند.

سبد خرید