درمان شقاق مقعدی با ورزش

درمان شقاق مقعدی با ورزش
بسیاری از افراد مبتلا به شقاق به دنبال روش‌های ساده‌تری برای درمان بیماری خود هستند. یکی از این روش‌های ساده درمان شقاق مقعدی با ورزش است. باید دانست این روش به تنهایی نمی‌تواند بیماری شقاق را درمان کند. ورزش کردن با افزایش گردش خون در ناحیه مقعد و از طرفی بهبود حرکات گوارش و جلوگیری از یبوست به بهبود بیماری شقاق در کنار سایر روش‌های درمانی کمک می‌کند.
ادامه مطلب

انواع کیست مویی + عکس کیست مویی

انواع کیست مویی + عکس کیست مویی
کیست مویی یکی از عارضه‌هایی است که می‌تواند در قسمت‌های مختلف بدن به وجود بیاید. در واقع کیست مویی یا سینوس پیلونیدال به ایجاد یک کیسه غیرطبیعی حاوی مو و تکه‌های مرده پوست در پوست بخش‌های مختلف بدن گفته می‌شود علت این عارضه بازگشت مو به زیر پوست و رشد مو در آن منطقه است. در ادامه رشد مو عفونت در این ناحیه می‌تواند به وجود آید و باعث درد و التهاب شود.
ادامه مطلب

پروکتیت چیست؟

پروکتیت چیست؟
بیماری پروکتیت به التهاب رکتوم یا قسمت پایینی روده بزرگ گفته می‌شود. این بیماری می‌تواند با درد و ناراحتی، خونریزی، اسهال و یبوست همراه باشد و کیفیت زندگی فرد را تحت‌الشعاع قرار دهد. بسیار مهم است افراد با مشاهده علائم این بیماری هرچه سریع‌تر جهت درمان آن اقدام کنند.
ادامه مطلب

هزینه عمل فیستول مقعدی

هزینه عمل فیستول مقعدی
هزینه عمل فیستول مقعدی با لیزر با توجه به موارد مختلفی همچون تجربه و تخصص پزشک، نوع دستگاه لیزر، نوع بیمارستان و بسیاری موارد دیگر تعیین می‌شود و متغیر است. بسیار مهم است بیماران پیش از انتخاب روش درمان حتماً با عواملی که بر هزینه عمل فیستول مقعدی با لیزر و جراحی تأثیر می‌گذارد آشنا باشند.
ادامه مطلب

عوارض جراحی بواسیر چیست؟

عوارض جراحی بواسیر چیست؟
روش‌های جراحی بواسیر به شکل‌های مختلفی انجام می‌گیرد که هر کدام عوارض مختلفی دارند. بیماران باید با عوارض این روش‌ها پیش از اقدام به درمان آشنا باشند تا بتوانند با راهنمایی جراح کم عارضه‌ترین روش درمانی را جهت مداوای هموروئید انتخاب کنند.
ادامه مطلب

درمان خانگی فیستول مقعدی

درمان خانگی فیستول مقعدی
درمان خانگی فیستول مقعدی یکی از روش‌هایی است که بسیاری از افراد برای مداوای این بیماری به سراغ آن می‌روند. این روش درمانی تنها نقش تسکین‌دهنده برای علائم فیستول دارد و به هیچ عنوان نمی‌توان به عنوان درمان قطعی فیستول از آن استفاده کرد. درمان خانگی همچنین ممکن است با تسکین علائم، درمان قطعی این بیماری را به تأخیر بیندازد و باعث تشدید بیماری فیستول گردد
ادامه مطلب

بهترین جراح فوق تخصص کولورکتال کیست؟

بهترین جراح فوق تخصص کولورکتال کیست؟
فوق تخصصان کولورکتال در زمینه بیماری‌های ناحیه روده بزرگ و مقعد تخصص خود را به دست آورده‌اند و همین مسئله به آنها کمک می‌کند تا بتوانند به بهترین شکل بیماری‌های این ناحیه را تشخیص دهند و جهت درمان اقدام نمایند.
ادامه مطلب

زینک اکساید برای درمان هموروئید خوب است؟

زینک اکساید برای درمان هموروئید خوب است؟
از پماد زینک اکساید می‌توان برای درمان هموروئید خارجی و از شیاف زینک اکساید می‌توان برای درمان هموروئید داخلی استفاده کرد. این پماد که به شکل شیاف نیز در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد با خواص التیام‌بخش خود می‌تواند نقش مهمی در کاهش تورم، سوزش و خارش ناشی از بواسیر داشته باشد.
ادامه مطلب

هموروئید پرولاپس چیست؟

هموروئید پرولاپس چیست؟
هموروئید پرولاپس وضعیتی است که در آن توده بواسیر از ناحیه مقعد بیرون می‌زند و می‌تواند با درد و خونریزی همراه باشد. تشخیص این وضعیت به عهده پزشک باز می‌گردد و بیماران باید برای تشخیص و درمان حتماً به پزشکان فوق‌تخصص کولورکتال مراجعه کنند.
ادامه مطلب

علائم کیست مویی مقعدی چیست؟

علائم کیست مویی مقعدی چیست؟
 آشنایی با علائم کیست مویی مقعدی بسیار اهمیت دارد تا افراد بر اساس آن بتوانند پی به ابتلا به این بیماری ببرند. کیست مویی مقعدی علائم مختلفی دارد که از جمله علائم مشخص آن می‌توان به احساس درد در شکاف بین دو باسن و در انتهای خط دنبالچه اشاره کرد.
ادامه مطلب

انواع شقاق مقعدی چیست؟

انواع شقاق مقعدی چیست؟
شقاق یا فیشر مقعدی درجات یا انواع مختلفی دارد که هر کدام از این درجات یا انواع با توجه به شدت علائم و مدت زمانی که فرد به بیماری مبتلا شده نام‌گذاری می‌شوند. بیماری شقاق به دو نوع حاد و مزمن تقسیم می‌شود که مرحله حاد آن با درمان‌های دارویی یا خانگی قابل بهبود است و در وضعیت مزمن بیمار نیاز به جراحی یا لیزر شقاق دارد.
ادامه مطلب

اسکلروتراپی هموروئید چیست؟

اسکلروتراپی هموروئید چیست؟
اسکلروتراپی هموروئید یکی از روش‌های درمان بواسیر است که با توجه به وضعیت بواسیر فرد تجویز می‌شود. این روش درمانی مناسب مداوای هموروئید داخلی درجه یک و دو است و برای دیگر انواع هموروئید توصیه نمی‌شود. این روش را یک روش کم تهاجمی می‌شناسند که با توجه به وضعیت بیماری فرد می‌تواند مؤثر باشد.
ادامه مطلب

پماد کلوتریمازول برای بیماری های مقعدی

پماد کلوتریمازول برای بیماری های مقعدی
پماد کلوتریمازول داروی ضدقارچی است و به شکل‌های دیگری همچون محلول، لوسیون، قرص و... نیز تولید می شود. این دارو به مهار یکی از اجزای تشکیل‌دهنده غشای سلولی قارچ به نام «بیوسنتز ارگوسترول» می‌پردازد تا به این صورت سلول توانایی ساخت غشای سلولی سالم و فعال را نداشته باشد و قارچ از بین برود.
ادامه مطلب

قرص دافلون برای چیست؟

قرص دافلون برای چیست؟
قرص دافلون دارویی برای درمان اختلالات رگ‌های خونی، بواسیر یا هموروئیدهای داخلی و واریس تجویز می‌شود. از مهم‌ترین ترکیبات این قرص می‌توان به «بیوفلاونوئید»های خالص‌سازی شده‌ای اشاره کرد که به صورت اجزای بسیار ریز درآمده‌اند تا اثربخشی بالایی داشته باشند. این دارو بدون نسخه پزشک قابل تهیه است؛ اما به دلیل احتمال تداخل با داروهای دیگر باید با نظر پزشک مصرف شود.
ادامه مطلب

ورزش کگل چیست و چه کاربردی دارد؟

ورزش کگل چیست و چه کاربردی دارد؟
ورزش کگل به سفت کردن یا انقباض و سپس آزاد کردن عضلات کف لگن گفته می‌شود. با تقویت عضلات کف لگن به وسیله ورزش کگل، رحم، مثانه و روده شل نمی‌شوند و افتادگی را تجربه نمی‌کنند. این ورزش طبق آنچه تحقیقات نشان می‌دهد نه‌تنها می‌تواند به درمان بی‌اختیاری ادرار کمک کند؛ بلکه نقش مهمی در درمان افتادگی اندام لگنی و اختلال عملکرد جنسی در خانم‌ها دارد.
ادامه مطلب

آیا آبسه مقعدی خطرناک است؟

آیا آبسه مقعدی خطرناک است؟
آبسه مقعدی در صورت عدم درمان می‌تواند خطراتی برای بدن ایجاد کند که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: گسترش عفونت در بدن، درد و ناراحتی، آسیب به بافت های اطراف، به وجود آمدن بیماری‌های دیگر و .........
ادامه مطلب

آبسه مقعدی در بارداری

آبسه مقعدی در بارداری
آبسه مقعدی در بارداری به طور معمول به خاطر بسته شدن دهانه اطراف ناحیه مقعد ایجاد میشود و می‌تواند به همراه یک تورم دردناک در نزدیکی مقعد ظاهر شود. این بیماری نیازمند درمان است به این دلیل که می‌تواند در صورت عدم درمان باعث فیستول مقعدی در زنان باردار شود.
ادامه مطلب

درمان بواسیر با سیر

درمان بواسیر با سیر
به دلیل اینکه سیر خواص دارویی بسیاری دارد افراد زیادی برای درمان بیماری بواسیر به سراغ آن می‌روند، در صورتی که این ماده با وجود مزایای بسیار سیر، به هیچ عنوان مناسب درمان بواسیر نیست
ادامه مطلب

ملین قوی برای یبوست شدید

ملین قوی برای یبوست شدید
ملین‌ها به دسته‌ای از داروها گفته می‌شود که برای رفع یبوست و تسهیل دفع مدفوع تجویز می‌شوند. این داروها به انواع مختلفی نظیر حجیم‌ساز، اسمزی، روان‌کننده، نرم‌کننده و محرک عصبی تقسیم می‌شوند. ملین‌های حجیم‌ساز با جذب آب به مدفوع، حجم آن را افزایش داده و دفع را آسان‌تر می‌کنند. فیبرهای محلول مانند پسیلیوم، پلی‌کربوفیل و متیل سلولز از جمله این ملین‌ها هستند. ملین‌های اسمزی با انتقال آب از سایر بخش‌های بدن به روده بزرگ، مدفوع را نرم می‌کنند. پلی‌اتیلن گلیکول، گلیسیرین و منیزیم هیدروکسید از این دسته ملین‌ها هستند.
ادامه مطلب

پروبیوتیک چیست؟

پروبیوتیک چیست؟
پروبیوتیک نوعی باکتری مفید برای بدن و دستگاه گوارش است که به طور طبیعی در بدن وجود دارد. وظیفه اصلی این باکتری حفظ تعادل بوده و در واقع این باکتری در زمان بیماری و ورود باکتری‌ های مهاجم به مبارزه با آنها می‌پردازد.
ادامه مطلب

​مقالات درمان فوری

فرم رزرو نوبت​​​​​​​

با تکمیل فرم زیر همکاران ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت:

ثبت

اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد و همکاران در اسرع وقت با شما تماس میگیرند.

سبد خرید