021 22 42 50 54
لوگو

فوق تخصصان کولورکتال
​​​​​​​(بیماری‌های مقعدی و کیست مویی)

دریافت نوبت اینترنتی

تماس از 9 صبح تا 1 شب

0902 200 39 11

درمان و عمل بواسیر (هموروئید) با لیزر co2 دکا ایتالیا

لیزر هموروئید در تهران یکی از ایمن‌ترین و سریع‌ترین روش‌های درمانی برای این بیماری می‌باشد. درمان هموروئید با لیزر حداقل خونریزی را دارد و دیگر نیازی نیست تا نگران عوارض جانبی مانند عفونت یا دردهای حاصل از جراحی باشید. متاسفانه خیلی از افراد زمانی که دچار بیماری بواسیر می‌شوند به دلایل مختلفی از مراجعه به پزشک و درمان سریع خودداری کرده و درد و سوزشی که این بیماری به همراه دارد را تحمل می‌کنند.

فوق تخصصان عمل بواسیر (هموروئید) با لیزر

خوب است بدانید که  با این روش درمانی هیچ آسیبی به بافت‌های اطراف مقعد وارد نمی‌شود و شخص بلافاصله پس از عمل می‌تواند فعالیت‌های زندگی روزمره خود را از سر بگیرد. برای اطلاع از نحوه انجام عمل لیزر هموروئید و یا اطلاع از هزینه‌های آن با ما همراه باشید.

نحوه عمل هموروئید با لیزر

عمل بواسیر با لیزر یکی از سریع‌ترین و جدیدترین روش‌های درمان این بیماری است. برای درمان بواسیر با لیزر معمولا از اشعه نوری پرتوان co2 استفاده می شود. لیزر هموروئید در تهران به صورت سرپایی و در 20 الی 30 دقیقه انجام خواهد شد. قبل از برداشتن هموروئید باید بی حس کننده در ناحیه رکتوم اعمال شود. اگر بواسیر شما شدید است برای درمان باید از اشعه لیزر پرتوان استفاده کرد. بهتر است حتما این کار را به پزشک با تجربه بسپارید.

 درمان و عمل بواسیر (هموروئید) با لیزر co2 دکا ایتالیا توسط توسط فوق تخصصان کولورکتال (فوق تخصص ناحیه مقعد و روده بزرگ) و بدون درد با بکارگیری متد ICE انجام می‌گیرد. در این روش عروق خونی بلافاصله با لیزر بسته می‌شوند و فرد دچار خونریزی نمی‌شود.

همچنین از آنجایی که سر لیزر با پوست بدن بیماری تماس مستقیم ندارد، دچار شدن به بیماری‌های عفونی مانند ایدز یا بیماری‌های پوستی در این روش صفر است.

در درمان بواسیر با لیزر نیازی به جراحی، تحمل درد، خون ریزی و پانسمان نیست. در کل عمل هموروئید با لیزر سه مرحله دارد:

  1. در مرحله اول بیمار، با بی‌حسی موضعی بیحس می‌شود،
  2. در مرحله دوم در طی 20 دقیقه درمان با لیزر مناسب انجام می‌شود و
  3. در مرحله آخر یک پانسمان ساده روی ناحیه درمان شده گذاشته می‌شود و بیمار بلافاصله مرخص می‌شود.

عمل هموروئید با لیزر چگونه است؟

 

فیلم عمل لیزر بواسیر

برای اطلاع از نجوه انجام عمل بواسیر با لیزر می‌توانید فیلم زیر را که شبیه ساز عمل واقعی لیزر هموروئید است مشاهده کنید:

 

مزایای درمان بواسیر با لیزر

متاسفانه افرادی که دچار هموروئید هستند تصور می‌کنند که این بیماری خود بخود درمان می‌شود و اغلب زمانی به پزشک مراجعه می‌کنند که اوضاع بیماری آنها رو به وخامت گذاشته است. اما مراجعه سریع به پزشک متخصص و درمان این بیماری با روش‌های جدید و به روز شما را برای همیشه از شر درد و سوزش هموروئید خلاص می‌کند.

همچنین از مزایای درمان بواسیر با لیزر نسبت به جراحی سنتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درد و خون ریزی ندارد.
  • پس از درمان نیاز به مراقبت خاص ندارد و می توانید با کمی استراحت کارهای روزمره خود را انجام دهید.
  • احتمال انتقال عفونت های خطرناک مانند هپاتیت، ایدز و ... در آن وجود ندارد.
  • لیزر بواسیر به نقاط دیگر بدن آسیب وارد نمی کند. (بی خطر است)
  • موفقیت آمیز بودن این روش درمانی نسبت به جراحی سنتی بیشتر است.
  • بدون بیهوشی، بدون بستری شبانه، درمان در 30 دقیقه است.

درمان هموروئید با لیزر در مقایسه با هموروئیدکتومی یا همان جراحی باز، ارجحیت بیشتری دارد؛ چرا که درد بعد از عمل در روش لیزر درمانی بسیار کمتر از روش جراحی است و  مدت زمان عمل لیزر بواسیر نیز به طور قابل توجهی کوتاهتر از روش سنتی آن است.
laser hemorrhoidoplasty procedure is more preferred in comparison with conventional open surgical hemorrhoidectomy. Postoperative pain is significantly lesser in laser procedure compared with surgical procedure. Duration time is significantly shorter in laser procedure.

نقل قول شده از:  www.ncbi.nlm.nih.gov

لیزر بواسیر چه مزایایی دارد؟

 

عوارض بعد از عمل هموروئید با لیزر

از آنجایی که در عمل هموروئید با لیزر از لیزر پرتوان Co2 استفاده می‌شود، توصیه می‌شود حتما برای درمان به پزشک متخصص کولورکتال و با تجربه مراجعه کنید تا سوزاندن بافت و آسیب‌های جبران ناپذیر برای شما اتفاق نیافتد.

در صورتی که عمل شما توسط دکتر فوق تخصص با تجربه و دستگاه لیزر با کیفیت انجام شود، هیچ عوارضی نداشته و بلافاصله پس از عمل لیزر بواسیر می‌توانید به زندگی روزمره خود بازگردید.

آیا لیزر بواسیر عوارضی دارد؟

آیا عمل هموروئید با لیزر درد دارد؟

در حین لیزر هموروئید شما هیچ گونه دردی حس نخواهید کرد زیرا دکتر جراح قبل از درمان از بی حسی موضعی استفاده می‌کند. اگر بواسیر خفیف باشد ازلیزر کم‌توان برای درمان استفاده می‌شود اما اگر شدید باشد، برای درمان از لیزر پرتوان با بی حسی شدید استفاده می شود.

 

تجربه عمل بواسیر با لیزر از زبان بیماران

 

معایب و عوارض جراحی سنتی بواسیر

 

نقطه مقابل درمان بواسیر با لیزر، جراحی سنتی قرار دارد که براساس روش‌های قدیمی فرد به طور کامل بیهوش می‌شود و در اتاق عمل جراحی بواسیر روی آن انجام می‌شود. در این عمل که به روش قدیمی است و به آن عمل بواسیر (هموروئید) با تیغ گفته می‌شود، بر خلاف جراحی با لیزر ناحیه بزرگ‌تری از بافت اطراف بواسیر آسیب می‌بیند که این موضوع باعث عوارضی به شرح زیر می‌گردد:

  • درد بیشتر پس از جراحی
  • افزایش مدت زمان درمان
  • نیاز به استراحت بیشتر
  • عدم امکان رانندگی یا حضور در محل کار

به همین دلیل استفاده از لیزر در درمان بیماری بواسیر به شدت توصیه می‌شود.

 

معایب جراحی سنتی بواسیر

 

تفاوت بین جراحی سنتی و لیزر بواسیر 

در جدول زیر می‌توانید مزایا و برتری‌های درمان هموروئید با لیزر را نسبت به جراحی سنتی مشاهده کنید:

 

معیار هاجراحی سنتیجراحی با لیزر
میزان تهاجمجراحی سنتی شامل برش فیزیکی است و تهاجمی تر می باشد.از انرژی لیزر برای تبخیر یا بریدن بافت بواسیر استفاده می شود و تهاجم کمتری دارد.
خونریزیدر جراحی سنتی خونریزی بیشتر است.خونریزی کمتری دارد زیرا لیزر بلافاصله عروق خونی را می‌بندد.
درد پس از عملدر جراحی سنتی بواسیر بیمار درد بیشتری دارد.در لیزر درمانی بیمار درد کمتری تجربه می کند زیرا آسیب کمتری به بافت ها می رسد.
نیاز به پانسماندر جراحی سنتی نیاز به پانسمان کردن زخم است.در لیزر درمانی به طور معمول زخم بزرگی ایجاد نمی‌شود و نیازی به پانسمان نداریم.
نیاز به بخیهدر روش جراحی سنتی برای بستن زخم ها بخیه ضروری است.در لیزر درمانی بخیه نیاز نیست زیرا لیزر زخم را ترمیم می کند .
احتمال عفونتدر جراحی سنتی بواسیر احتمال عفونت بیشتر است زیرا زخم باز باقی می ماند.احتمال عفونت در این روش کم است زیرا پس از درمان زخم سریع بسته می شود.
دقت و کنترلدر جراحی سنتی برای برش بافت ها دقت کمتر است.در لیزر درمانی پزشک می تواند با دقت بیشتری بافت های آسیب دیده را درمان کند.
بستری در بیمارستاندر جراحی سنتی نیاز به بستری در بیمارستان است.در روش لیزر درمانی به صورت سرپایی انجام می شود و بیمار همان روز مرخص می شود.
عوارض جانبیدر روش جراحی سنتی عوارضی همچون: خونریزی، عفونت و آسیب به عضلات دارد.در روش لیزر درمانی این عوارض و خطرات به حداقل می رسد.
هزینه درمانروش جراحی سنتی هزینه کمتری دارد.به دلیل استفاده از فناوری های پیشرفته هزینه بالاتری دارد و در بلند مدت هزینه جانبی کمتری خواهد داشت.
زمان عملزمان عمل ممکن است ساعت ها طول بکشد.زمان عمل کوتاه است و در حد یک جلسه انجام می شود.
اسکار و جای زخماحتمال باقی ماندن جای زخم بیشتر است.جای زخم بسیار کوچک یا بدون اسکار باقی می ماند.
احتمال بازگشتاحتمال بازگشت بواسیر و جراحی دوباره است.نتایج در لیزر درمانی پایدارتر است.
بیهوشینیاز به بیهوشی عمومی یا نخاعیبا توجه به شرایط نیاز به بی حسی موضعی است.

 

 

عمل بواسیر با لیزر بهتر است یا جراحی؟

 

هزینه ی درمان بواسیر (هموروئید) با لیزر

بسته به نوع بیماری، هزینه عمل بواسیر (هموروئید) حدودا بین 6 تا 10 میلیون تومان هزینه دارد. لازم به ذکر است که با توجه به شرایط بیمار ممکن است فرد نیاز به بیش از یک عمل جراحی داشته باشد. در این صورت توصیه ها و راهنمایی های لازم توسط فوق تخصصین این مجموعه، به بیمار ارائه و عمل های جراحی لازم بر روی بیمار انجام می گردد.

در کل هزینه‌های جراحی سنتی نسبت به روش لیزر درمانی بواسیر کمتر است اما باتوجه به احتمال بستری شدن بیمار در بیمارستان، احتمال عود مجدد بیماری و تهیه داروها و پانسمان به مدت طولانی، می‌توان گفت در دراز مدت هزینه حراحی بواسیر به روش قدیمی ممکن است از هزینه لیزر درمانی نیز فراتر رود.

قیمت لیزر بواسیر چقدر است؟

 

بهترین مرکز لیزر هموروئید در تهران

زمانی که شخصی تصمیم بگیرد برای بیماری خود به دنبال درمان سریع و مطمئنی بگردد، اولین مرحله انتخاب یک کلینیک یا بیمارستان معتبر و مجهز برای درمان است. در بیماری بواسیر نیز چنین است. پیدا کردن بهترین مرکز لیزر هموروئید در تهران که مجهز به تجهیزات به روز و مدرن باشد و شخص بیمار توسط متخصص کولورکتال معاینه و درمان شود، کار دشواری نیست. 

متخصصان درمان فوری در درمان بواسیر با لیزر و مشاوره تخصصی برای بعد از عمل، تجربه و تخصص فراوانی دارند و می‌توانند بهترین نتیجه ممکن از درمان را برای شما رقم بزنند.

درکل برای انتخاب بهترین مرکز لیزر هموروئید در تهران بهتر است چند نکته را مد نظر قرار دهید:

  1. دسترسی مکانی،
  2.  ساعات کاری منظم،
  3. اخلاق حرفه‌ای پزشک و پرسنل با بیمار،
  4. تخصص و تجربه مرتبط پزشک با بیماری،
  5. رضایت بیماران قبلی،
  6. رعایت اصول بهداشتی در مطب،
  7. تجربه کاری موفق و ...

بهترین مرکز لیزر هموروئید در تهران کجاست؟

 

طول درمان لیزر بواسیر چقدر است؟

در خصوص مدت زمانی که درمان بواسیر با لیزر طول می‌کشد باید گفت که این عمل نهایتا در 30 دقیقه انجام می‌شود؛ مگر اینکه فرد بیمار شرایط خاصی داشته باشد که در آن صورت پزشک متخصص سلسله مراتب درمان و زمان آن را با بیمار درمیان می‌گذارد.

مورد دیگری که ممکن است برای بیماران سوال شود، دوران نقاهت و مدت زمانی است که طول می‌کشد تا بیماری بواسیر بهبود یابد. درمان بواسیر با لیزر حدودا دوران نقاهت خاصی ندارد و فقط بیمار تا یک هفته بعد از عمل سوزش خفیفی را تجربه می کند.

البته لازم به ذکر است که طول درمان لیزر بواسیر به میزان حاد بودن بواسیر نیز بستگی دارد و هرچه ابعاد زائده هموروئید بزرگتر باشد، در هنگام عمل سطح بزرگتری توسط لیزر بریده می شود و این موضوع طول درمان را بالاتر می برد.

اما به طور کلی طول درمان لیزر بواسیر به شدت از جراحی سنتی کمتر است و بیمار بلافاصله پس از عمل جراحی می تواند به زندگی عادی خود بازگردد و حتی امکان رانندگی های کوتاه مدت را نیز دارد.

دوران نقاهت پس از لیزر بواسیر

 

بعد از عمل بواسیر چند روز باید استراحت کرد؟

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، درمان هموروئید با لیزر دوران نقاهت خاصی ندارد و در بیشتر موارد بیمار پس از انجام عمل نهایتا یک الی دو روز استراحت می‌کند و پس از آن فعالیت‌های عادی روزمره خود را ادامه می‌دهد.

البته اگر عمل جراحی سنتی انجام داده باشید لازم است تا بین 10 الی 14 روز استراحت کنید و پس از آن نیز به سرعت کارهای سنگین و ورزش‌ زیاد انجام ندهید.

مراقبت های پس از لیزر بواسیر

مراقبت‌های پس از لیزر بواسیر کار دشواری نیست و بیشتر به سالم‌تر کردن سبک زندگی شما برمی‌گردد:

  • تغییر رژیم غذایی و مصرف غذاهای پرفیبر،
  • نوشیدن آب و آبمیوه‌های طبیعی به میزان مورد نیاز بدن،
  • مصرف مسکن در صورت درد و سوزش،
  • انجام ورزش‌های سبک و پیاده روی،
  • خودداری از انجام ورزش‌ها و فعالیت‌های سنگین،
  • کوتاه کردن زمان دستشویی رفتن،
  • همچنین در صورت مشاهده علائمی مانند خستگی زیاد، ضعف، حالت تهوع و یا هرگونه علائم غیرطبیعی بهتر است با پزشک متخصص تماس بگیرید.

اقدامات مهم قبل از عمل بواسیر با لیزر

احتمالا برای شما نیز به عنوان فردی که قصد عمل لیزر بواسیر دارد، سوال شده که آیا نیاز است قبل از انجام لیزر بواسیر اقدامات خاصی انجام دهیم یا خیر؟!

در حقیقت رعایت کردن یک سری از نکات ساده باعث می‌شود تا درصد موفقیت عمل شما بیشتر شده و دوران نقاهت کمتری را بگذارنید. این نکات عبارتند از:

  • انجام تمامی آزمایشات لازم مانند آزمایش خون، مدفوع، تیروئید و ...
  • معاینه فیزیکی کامل توسط پزشک متخصص،
  • ارائه تاریخچه پزشکی فرد بیمار به پزشک جهت اطلاع از داروهای مصرفی، بیماری‌های آلرژیک و ...
  • رعایت رژیم غذایی و مصرف غذاهای پرفیبر برای اجابت مزاج راحت‌تر قبل و بعد از عمل،
  • نخوردن غذاهای تند و نفخ دار،
  • نخوردن کافئین و نوشیدنی‌های الکلی،
  • اطلاع دادن به پزشک حهت مصرف داروها،
  • تمیز کردن ناحیه مورد نظر جهت انجام لیزر.

همچنین بهتر است از لحاظ روحی روانی نیز آماده انجام عمل باشید و به موارد زیر دقت کنید:

  • اگر احساس استرس یا ترس از عمل دارید حتما با پزشک معالج خود صحبت کنید،
  • حتما به همراه یکی از اشخاص نزدیک خود برای عمل مراجعه کنید،
  • وسایل مورد نیاز را قبل از عمل آماده و آنها را تحویل دهید تا نگرانی در این باره نداشته باشید.

 

درمورد بیماری بواسیر بیشتر بدانیم

بواسیر یا هموروئید با نام انگلیسی (Hemorrhoid) سیاهرگ‌های متورمی هستند که در پایین رکتوم و نزدیکی مقعد قرار دارند. این رگ‌ها شبیه به همان رگ‌های واریسی هستند. در حقیقت بواسیر در بدن همه افراد وجود دارد و تنها زمانی نیاز به درمان دارد که متورم و بزرگ شود.

با این تفاسیر می‌توان گفت بیماری بواسیر، رگ‌های خونی متورم و بزرگ است که ممکن است در داخل راست روده یا خارج از آن و در نزدیکی مقعد ایجاد شوند و در نهایت باعث درد، سوزش یا حتی خونریزی شوند. 

 

 

 

بیماری بواسیر چیست؟

 

انواع هموروئید

بسته به جایی که بواسیر در آن تشکیل می‌شود، انواع بواسیر از یکدیگر متمایز می‌شوند:

  • بواسیر خارجی: رگ‌های متورمی که در زیر پوست اطراف مقعد قرار دارند و دارای درد و سوزش هستند. بواسیر خارجی اگر خونریزی کند خطرناک است.
  • بواسیر داخلی: در این بیماری رگ‌های متورم در راست روده ایجاد می‌شوند و به دلیل اینکه دردناک نیستند شخص متوجه آنها نمی‌شود اما ممکن است گاهی اوقات خونریزی کند. 
  • همورئید پرولاپس: هم بواسیر داخلی و هم خارجی ممکن است پرولاپس شوند و از مقعد بیرون بزنند  که هم با درد همراه هستند هم خونریزی.
  • هموروئید ترومبوزه: در این نوع بواسیر، خون در هموروئید خارجی لخته می‌شود و باعث درد شدید، سوزش، تورم و التهاب می‌شود که نیاز به درمان فوری دارد.

شناسایی انواع بواسیر به شما کمک می‌کند تا این بیماری را هرچه سریع‌تر و بهتر درمان کنید. البته تشخیص بواسیر و تصمیم برای نوع درمان، به عهده پزشک متخصص است و بهتر است تا حدالامکان از درمان‌های خانگی و گیاهی دوری کنید.

گریدهای مختلف بواسیر

علاوه بر انواع بواسیر، درجه‌های مختلف بواسیر نیز وجود دارند که هرکدام شدت بیماری را نشان می‌دهند:

  • بواسیر درجه یک: این درجه از هموروئید مربوط به بواسیر داخلی است که رگ‌ها در داخل کانال آنال متورم می‌شوند و پایین‌تر نمی‌آیند.
  • بواسیر درجه دو: در بواسیر درجه 2 معمولاً هموروئید به صورت پرولاپس بوده و ممکن است همراه با درد باشد اما با فشار دادن آن، به جای اصلی برمی‌گردد.
  • بواسیر درجه سه: این گرید مانند گرید قبلی اما شدیدتر بوده و در هنگام زور زدن برای اجابت مزاج بیرون می‌زند. در این حالت برای داخل بردن بواسیر نیاز به وارد کردن فشار زیادی است.
  • بواسیر درجه چهار: این نوع بواسیر شدیدترین حالت بواسیر بوده که با درد مداوم و خونریزی همراه است و نیاز به درمان فوری دارد.

عوارض بیماری هموروئید (بواسیر)

موارد زیر جز عوارض بیماری هموروئید هستند (البته این عوارض شایع نیستند):

  • لخته شدن خون در رگ‌های متورم شده،
  • خونریزی‌های شدید،
  • کم خونی و فقر آهن،
  • عفونت،
  • به وجود آمدن تگ اسکین‌های در اطراف مقعد.

علت بواسیر چیست؟

بواسیر دلایل زیادی دارد که اطلاع از آنها می‌تواند در درمان و پیشگیری از عود مجدد این بیماری به شما کمک زیادی کند. در این قسمت انواع علل بواسیر را بررسی خواهیم کرد:

  • زور زدن هنگام اجابت مزاج،
  • نشستن طولانی در توالت،
  • داشتن یبوست یا اسهال مزمن،
  • داشتن سابقه خانوادگی،
  • بلند کردن اجسام سنگین،
  • اضافه وزن و چاقی،
  • رابطه مقعدی مکرر،
  • بارداری،
  • بالا بودن سن، 
  • زایمان طبیعی.

 

بواسیر چه علائمی دارد

 

عوارض درمان نکردن هموروئید یا بواسیر 

بسته به اینکه نوع هموروئید خارجی، داخلی، خونی و ترومبوزه است هر چه سریعتر باید برای درمان به آن اقدام کرد زیرا عوارض کلی درمان نکردن بواسیر شامل موارد زیر است:

  • ابتلا به کم خونی به دلیل خونریزی طولانی مدت از بواسیر،
  • افزایش درد و ناراحتی و ایجاد مشکل در دفع،
  • ایجاد زمینه برای ابتلا به سایر بیماری‌های ناحیه مقعد از قبیل شقاق و آبسه و ایجاد عفونت.

درمان نکردن بواسیر چه عوارضی دارد؟

 

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

دکتر متخصص بواسیر به شما کمک می‌کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن بهترین درمان را برای بیماری خود شروع کنید. 

زمانی که علائم بواسیر را در بدن خود مشاهده کردید بهتر است در اسرع وقت برای معاینه به پزشک مراجعه کنید. حتی شاید شما اشتباه کرده باشید و درد یا علائمی که مشاهده کرده بودید مورد جدی تلقی نشود اما حتی اگر یک درصد احتمال دچار شدن به هریک از بیماری‌های مقعدی وجود داشته باشد، هرچه سریع‌تر اقدام به درمان کنید، احتمال بهبودی کامل بیشتر و احتمال عود مجدد بیماری کمتر است.

پس در صورتی که علائم هموروئید یا نشانه‌هایی اعم از مدفوع سیاه یا خرمایی رنگ، وجود خون در مدفوع، سرگیجه، ضعف و ... را دارا بودید بهتر است به پزشک مراجعه کنید و از درمان‌های خانگی یا گیاهی خودداری کنید.

ضرورت مراجعه به پزشک برای درمان بواسیر

معمولا پزشکان چه سوالاتی از شما می پرسند؟

  1. اولین بار چه زمانی دچار علائم اولیه خود شدید؟
  2. عادات معمول روده‌ای شما به چه شکل می‌باشد؟
  3. رژیم غذایی دریافتی‌تان حاوی چه میزان فیبر می‌باشد؟
  4. آیا تا کنون فردی از خانواده شما مبتلا به هموروئید، سرطان کولون، سرطان رکتوم و یا سرطان مقعد بوده‌است؟

 

مراجعه به دکتر بواسیر

 

    روش‌های تشخیص بیماری هموروئید(بواسیر)

    پزشک متخصص ابتدا فقط به معاینه بصری اکتفا می‌کند زیرا بیماری بواسیر با چشم قابل دیدن است. البته برای اطمینان از دیگر بیماری‌های مقعدی ممکن است معاینه‌های دیگری نیز توسط پزشک انجام شود که به آن دیجیتال رکتال نیز می‌گویند. 

    در طول این معاینه پزشک انگشت خود را (که دستکش پوشیده و به روغن مخصوصی آغشته است) داخل راست روده شما می‌کند و اگر خطری حس کرد آزمایشاتی مانند آنوسکوپی، سیگموئیدوسکوپی یا کولونوسکوپی را تجویز می‌کند.

    این آزمایشات با یک دوربین کوچک که در یک لوله قرار دارد برای تشخیص بیماری‌های مقعدی، رکتوم و روده بزرگ استفاده می‌شوند. برای مثال در آنوسکوپی داخل مقعد شما به دقت بررسی میشود، در سیگموئیدوسکوپی 50 سانتی متر آخر روده بزرگ و در کولونوسکوپی تمام روده بزرگ را چک می‌کنند.

    با انجام این معاینات، پزشک متخصص می‌تواند دید واضحی از رکتوم داشته باشد و هرگونه ناهنجاری را تشخیص می‌دهد.

    همچنین اگر شرایطی مانند: سن بالای 50 سال، خطر سرطان کولورکتال یا علائم بیماری‌های گوارشی را داشته باشید، پزشک موظف است تا بررسی‌های دقیق‌تری را از طریق کولونوسکوپی انجام دهد.​​​​

    بواسیر چگونه تشخیص داده میشود؟

     

    انواع روش‌های درمان بواسیر

    پزشک متخصص باتوجه به شدت و نوع بواسیر شما ممکن است تصمیم بگیرد روشی را برای درمان بواسیر شروع کند، پزشکان و متخصصان درمان فوری، درمان بواسیر با لیزر را به شما پیشنهاد می‌دهند چرا که طول درمان بسیار کمتری دارد و پس از انجام عمل به راحتی و سریع به فعالیت‌های روزانه خود برمی‌گردید. 

    اما در هرصورت بهتر است با روش‌های بهبود درد بواسیر نیز آشنا شوید. 

    • حمام سیتز: برای تسکین درد بواسیر می‌توانید روزانه ده دقیقه در تشت آب گرم بنشینید.
    • داروهای مسکن و شیاف: برای تسکین درد از شیاف، پماد یا قرص‌های مسکن می‌توانید استفاده کنید.
    • مکمل‌های حاوی فیبر: خوردن غذاها و مکمل‌های حاوی فیبر به دفع آسان و در نتیجه بهبود درد هموروئید کمک می‌کند.

    مراقبت‌های بعد از درمان بواسیر (هموروئید)

    مراقبت های بعد از عمل بواسیر شامل موارد زیر است:

    رعایت بهداشت مقعدی

    از اولین کارهایی که باید بعد از عمل بواسیر با لیزر انجام دهید، رعایت بهداشت مقعد و رسیدگی به نقطه لیزر شده است. در شستوشوی نقطه لیزر شده می‌توانید از آب و مقدار کمی نمک استفاده کنید. به یاد داشته باشید که این کار را بیش از حد تکرار نکنید.

    همچنین اگر حس کردید ترشحات مقعدی دارید، می‌توانید از پدهای بهداشتی استفاده کنید البته در روش لیزر درمانی بواسیر، احتمال دیدن خونریزی یا ترشحات کم است اما صفر نیست برای همین زیاد نگران این موضوع نباشد. اما اگر ترشحات یا خونریزی بیش از حد بود باید به پزشک معالج مراجعه کنید.

    رعایت رژیم غذایی

    پیروی از یک رژیم غذایی پرفیبر و مقوی به بهبود سریع زخم شما کمک می‌کند و باعث می‌شود تا دفع ساده‌تری داشته باشید.  همچنین نوشیدن آب و مایعات زیاد به رفع یبوست شما کمک می‌کند.

    مصرف مسکن

    استفاده از مسکن‌هایی که توسط دکتر تجویز می‌شوند به کمتر شدن درد دوران نقاهت کمک زیادی می‌کند. همچنین می‌توانید از روش حمام سیتز برای بهبودی سریع‌تر نیز استفاده کنید.

    نکاتی که پس از لیزر بواسیر باید رعایت کنید

     

    روش‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری بواسیر

    برای پیشگیری از بیماری هموروئید می‌توانید این نکات را رعایت کنید:

    • غذاهای پرفیبر بخورید: میوه، سبزیجات و غلات سبوس‌دار بخورید. از این طریق مدفوع نرم شده و حجم آن افزایش می‌یابد درنتیجه از سفت شدن مدفوع جلوگیری می‌شود (سفت شدن مدفوع  عاملی است که منجر به هموروئید می‌شود و یا در صورت ابتلا علائم آن را تشدید می‌کند). فیبر را به تدریج وارد برنامه غذایی خود کنید تا دچار مشکلات ناشی از گاز نشوید.
    • مایعات فراوان بنوشید: روزانه 6 تا 8 لیوان آب و دیگر مایعات (به جز الکل) بنوشید چراکه در تشکیل مدفوع نرم کمک کننده است.
    • استفاده از مکمل‌های فیبر: بیشتر افراد در رژیم‌های غذایی خود میزان توصیه شده فیبر (20تا35 گرم در روز)  را دریافت نمی‌کنند. مطالعات نشان داده‌اند که مکمل‌های فیبر مانند متاموسیل و سیتروسل علائم کلی هموروئید را بهبود می‌بخشند و از خون ریزی ناشی از هموروئید می‌کاهند. این محصولات به تشکیل مدفوع نرم در زمان‌های منظم کمک می‌کنند. چنانچه از مکمل‌های فیبر استفاده می‌کنید نوشیدن روزانه حداقل 8 لیوان آب یا مایعات دیگر را فراموش نکنید. در غیر این صورت مکمل فیبر خود منتهی به یبوست یا تشدید علائم آن می‌شود.
    • خودتان را سفت نکنید: زور زدن و یا نگه داشتن نفس در حین دفع مدفوع، فشار بیشتری را در رگ‌های رکتوم تحتانی ایجاد می‌کند.
    • سریعاً در هنگام حس دفع به دستشویی بروید: چنانچه مدفوع خود را نگه دارید و حس دفع برطرف بشود، مدفوع سفت خواهد شد و عبور و دفع  آن سخت خواهدشد.

    چگونه از بروز بواسیر جلوگیری کنیم؟

     

     

    سوالات متداول بیماران در مورد هموروئید

    1. آیا بیماران مبتلا به بیماری التهابی روده می‌توانند عمل بواسیر انجام دهند؟ در افرادی که مبتلا به بيماري‌هاي التهابي روده هستند، هرنوع عمل جراحي مقعد و دستکاری پوست اطراف آن ممنوع است زيرا زخم آنها باتاخير ترميم مي‌شود و حتي ممكن است اصلا ترميم نشود. اگر اين افراد هموروئید بيرون زده و يا خونريزي داشته باشند و نياز به عمل جراحي ضروري باشد مي‌توان از روش رابربند هموروئید استفاده كرد.
    2. درد بعد از عمل جراحی هموروئید چگونه است؟ بسته به وسعت جراحی و روش جراحی درد بعد از عمل جراحی هموروئید متفاوت است. معمولا بعد از جراحی سنتی هموروئید بیمار دوره نقاهت طولانی و درد و خونریزی را تا 2 ماه تجربه می‌کند. اما در جراحیبه روش ترکیبی با لیزر CO2 ایتالیایی دکا، بیمار تنها یک شب استراحت می‌کند و در کمتر از یک هفته بهبودی کامل می‌یابد. البته کنترل یبوست برای جلوگیری از عود و آسیب به ناحیه درمان شده بسیار مهم است.
    3. بهترین روش عمل جراحی هموروئید کدام است؟ بهترین روش این جراحی با لیزر CO2 ایتالیایی دکا انجام می‌شود. زیرا در حین انجام درمان لیزر به بافت سالم آسیب نمی‌رساند. به دلیل انجام ظریف درمان هموروئید با لیزر دیگر نیازی به بخیه نیست و جراحی بدون درد و خونریزی انجام می‌شود.
    4. تجربه عمل بواسیر چگونه است؟ افرادی که تجربه جراحی عمل بواسیر یا همان هموروئید را هم به روش سنتی و هم با لیزر دارند اظهار می‌کنند که جراحی با لیزر بسیار راحت‌تر از جراحی سنتی است. این افراد از عمل‌های مکرر جراحی سنتی و درد زیاد و دوره نقاهت طولانی جراحی سنتی شکایت می‌کنند. این در حالی است که بعد از عمل جراحی هموروئید به روش ترکیبی به نتیجه دلخواه رسیده‌اند و دوره نقاهت بسیار کوتاه و بدون درد و خونریزی را تجربه کرده‌اند.
    5. هزینه عمل جراحی هموروئید یا بواسیر چگونه تخمین زده می‌شود؟ بسته به این که جراحی با لیزر و یا روش‌های سنتی انجام شود هزینه درمان هموروئید متفاوت خواهدبود. این که بیمار زمان درمان بواسیر دچار بیماری‌های دیگر مثل شقاق و آبسه مقعد باشد نیز در تعیین این هزینه موثر خواهدبود.
    6. اگر هموروئید درمان نشود چه عوارضی دارد؟ اگر هموروئید داخلی باشد ممکن است بیمار دچار خونریزی‌های شدید و پرولاپس هموروئید شود و اگر هموروئید خارجی باشد بیمار درد زیادی را علاوه بر خونریزی خواهدداشت. به علاوه ممکن است لخته خون در پاکه هموروئید گیرکند و تبدیل به هموروئید ترومبوزه دردناک شود.
    7. آیا بیمه تکمیلی هزینه لیزر هموروئید را پوشش می‌دهد؟ بعضی از بیمه‌های تکمیلی ممکن است بخشی از هزینه لیزر هموروئید را به عهده بگیرند، اما برای اطلاعات دقیق‌تر باید از بیمه مربوطه سوال کنید.

    فرم رزرو نوبت​​​​​​​

    با تکمیل فرم زیر همکاران ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت:

    ثبت

    اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد و همکاران در اسرع وقت با شما تماس میگیرند.

    سبد خرید