021 22 42 50 54
لوگو

فوق تخصصان کولورکتال
​​​​​​​(بیماری‌های مقعدی و کیست مویی)

دریافت نوبت اینترنتی

تماس از 9 صبح تا 1 شب

0902 200 39 11

هزینه عمل آبسه مقعدی

بیماری آبسه مقعدی یکی از بیماری‌های ناحیه نشیمنگاهی به شمار می‌رود که باید برای درمان هرچه سریع‌تر آن اقدام کرد. این بیماری در صورت عدم درمان می‌تواند باعث بیماری‌های جدی‌تری همچون فیستول مقعدی گردد و به همین دلیل درمان آن باید جدی گرفته شود. بیماری آبسه مقعدی تنها با استفاده از جراحی و لیزردرمانی مداوا می‌شود و به همین دلیل آگاهی از هزینه عمل آبسه مقعدی برای بسیاری از بیماران از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله به شکل کامل به هزینه عمل آبسه مقعدی خواهیم پرداخت.


هزینه عمل آبسه مقعدی با لیزر

یکی از روش‌های درمان آبسه مقعدی لیزر است. لیزر آبسه مقعدی یکی از روش‌های محبوب برای درمان این بیماری به شمار می‌رود زیرا می‌تواند به شکل غیرتهاجمی بیماری آبسه را در مدت زمانی کوتاه و بدون عوارض جانبی درمان کند.
لیزردرمانی آبسه مقعدی امروزه در مراکز درمانی مختلفی انجام می‌شود و نیازی به بیهوشی و بستری شبانه ندارد. همین مسئله باعث می‌شود هزینه عمل آبسه مقعدی با لیزر بسیار کاهش پیدا کند و بیمار ناچار نباشد هزینه‌های بسیاری از اقدامات مانند بستری شبانه، بیهوشی یا آزمایش‌های قبل از عمل جراحی را بپردازد. هزینه عمل آبسه با لیزر بسیار به نوع مرکز درمانی، تخصص پزشک و شدت بیماری مرتبط است و تعیین آن پس از معاینه پزشک مشخص می‌شود.

جراحی آبسه مقعدی با استفاده از لیزر


هزینه جراحی آبسه مقعدی

جراحی آبسه مقعدی یکی دیگر از روش‌های درمان این بیماری به شمار می‌رود که قبل از درمان لیزر بیشتر مرسوم بوده است. در روش جراحی، پزشک برشی را در نزدیکی محل آبسه ایجاد می‌کند تا عفونت آن به شکل کامل خارج شود. آبسه مقعدی در بیمارستان انجام می‌شود و نیاز به بیهوشی و بستری شبانه دارد. از طرفی پس از درمان آبسه ممکن است پزشک نیاز ببیند بیمار دو روز در بیمارستان بستری باشد تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود. جهت انجام عمل جراحی آزمایش‌های خاصی لازم است و فرایند بستری و بیهوشی نیز به هزینه جراحی آبسه مقعدی اضافه می‌کنند. دوران نقاهت پس از جراحی آبسه مقعدی نیاز به مراقبت‌های خاصی دارد که آنها نیز ممکن است به هزینه‌ها اضافه کنند.
همه این موارد می‌توانند باعث افزایش هزینه جراحی آبسه مقعدی شوند و علاوه بر آنها دستمزد پزشک نیز باید در نظر گرفته شود؛ زیرا پزشکانی که از تجربه و تخصص بالاتری برخوردارند دستمزدشان بیشتر است.

عکس آبسه مقعدی

 

هزینه عمل آبسه مقعدی با بیمه

افرادی که می‌خواهند از روش لیزر یا جراحی آبسه مقعدی استفاده کنند با این سؤال مواجه می‌شوند که آیا بیمه‌ها هزینه عمل آبسه مقعدی را پوشش می‌دهند؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت هزینه عمل آبسه مقعدی تحت پوشش بسیاری از بیمه‌ها مانند بیمه تأمین اجتماعی نیست. با این وجود برخی بیمه‌های تکمیلی هزینه عمل آبسه مقعدی را پرداخت می‌کنند که باید در این مورد با همان بیمه خاص حتماً مشورت کرد. قوانین بیمه‌ها و میزان مبلغ پرداختی آنها متفاوت است و به همین دلیل نیاز به کسب اطلاعات بیشتر است.

جراحی آبسه مقعدی با لیزر

 

عوامل موثر در هزینه آبسه مقعدی

عوامل متعددی باعث تفاوت قیمت‌ در هزینه آبسه مقعدی می‌شوند. از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تخصص پزشک

درمان آبسه مقعدی باید به یک پزشک آبسه مقعدی سپرده شود. این پزشکان تخصص خود را در زمینه بیماری‌های نشیمنگاهی به دست آورده‌اند و به دلیل کسب تجربه در طی سال‌ها با چالش‌های این بیماری آشنا هستند و می‌توانند به بهترین شکل بیماری‌های نشیمنگاهی و از جمله آبسه مقعدی را درمان کنند. تخصص و تجربه پزشک بسیار اهمیت دارد تا مشکلات و عوارضی پس از درمان گریبان‌گیر بیمار نشود و از طرفی بیمار با عود مجدد آبسه مقعدی پس از مدتی روبرو نگردد.

نوع دستگاه لیزر

از دیگر موارد مؤثر بر هزینه درمان آبسه مقعدی نوع دستگاه لیزر است. دستگاه‌های لیزر انواع مختلفی دارند. اگر پزشک از دستگاه‌های لیزر قدیمی جهت جراحی استفاده کند ممکن است عوارض مختلفی برای بیمار به وجود بیاید و با آسیب به بافت ناحیه، بیمار دچار مشکلات دیگری شود. دستگاه‌های لیزر به‌روز و مجهز چنین مشکلاتی را ایجاد نمی‌کنند و همین مسئله باعث می‌شود قیمت لیزر آبسه مقعدی در این مراکز بیشتر باشد.

دسترسی به امکانات بهداشتی

لیزر در مراکز تخصصی درمانی انجام می‌شود. بسیار مهم است که این مراکز درمانی به امکانات بهداشتی و محیط ایزوله دسترسی داشته باشند که عفونت به بیمار منتقل نشود. به طور معمول لیزردرمانی در مراکزی که استانداردهای بهداشتی آنها بالاتر است هزینه بیشتری دارد.

وجود دستگاه ساکشن بلع در اتاق جراحی

 دستگاه ساکشن بلع یکی از دستگاه‌های بسیار مهم در اتاق جراحی به شمار می‌رود؛ زیرا می‌تواند از انتقال ویروس‌هایی همچون هپاتیت، ایدز، کرونا و... از بیمار قبلی به بیمار بعدی جلوگیری کند. این دستگاه در برخی از مراکز درمانی استفاده می‌شود و باعث افزایش قیمت درمان آبسه مقعدی در این مراکز  نسبت به باقی مراکز می‌گردد.

هزینه‌های بیمارستانی

در صورتی که آبسه مقعدی به روش جراحی درمان شود هزینه‌های بیمارستانی به هزینه عمل اضافه می‌شود. افراد برای جراحی باید در بیمارستان بستری شوند و از طرفی بیمار نیاز به انجام برخی آزمایش‌ها قبل از جراحی و همچنین بیهوشی و بستری شبانه دارد. همه این موارد می‌توانند بر روی قیمت جراحی در بیمارستان تأثیر بگذارند. دستمزد پزشک با توجه به تخصص و تجربه او از دیگر مواردی است که در برآورد این هزینه‌ها تأثیرگذار است.

به نقل از سایت yashodahospitals.com

 Factors Affecting the Cost of Perianal Abscess Drainage
The final cost of Perianal Abscess Drainage varies depending on the following aspects. Patient's health status, other existing conditions like diabetes, hypertension, obesity, etc. Room type opted during admission

هزینه نهایی تخلیه آبسه مقعدی به عوامل زیر بستگی دارد:
وضعیت سلامت بیمار: بیماری‌های زمینه‌ای مثل دیابت، فشار خون بالا، چاقی و... بر هزینه‌ها تأثیرگذارند.
نوع اتاق بستری: انتخاب اتاق خصوصی یا عمومی بر هزینه‌های بستری تأثیر می‌گذارد.

عوامل تاثیر گذار در قیمت آبسه مقعدی


هزینه عمل آبسه مقعدی در درمان فوری

آبسه مقعدی باید در مراکز تخصصی خاصی به روش لیزر درمان شود تا این بیماری برای همیشه مداوا شود و بیمار با عوارضی همچون عود مجدد آبسه و مشکلات دیگر روبرو نباشد. یکی از این مراکز تخصصی مرکز درمان فوری نام دارد که در آن فوق‌تخصصان کولورکتال به درمان بیماری آبسه با استفاده از دستگاه‌های لیزر بسیار مجهز می‌پردازند. در این مرکز درمانی به دلیل مجهز بودن دستگاه‌های لیزر بیمار با مشکلاتی مانند ایجاد گوشت اضافه در ناحیه مقعد و تنگی مقعد و بی‌اختیاری گاز معده و کنترل مدفوع مواجه نمی‌شود و حتی احتمال بازگشت بیماری با درمان در این مرکز درمانی بسیار نادر است.
در این مرکز مداوای بیماران در محیط کاملاً بهداشتی انجام می‌شود و وجود دستگاه ساکشن بلع نگرانی بیماران را نسبت به انتقال بیماری‌های ویروسی از بین می‌برد.
هزینه عمل آبسه مقعدی در مرکز درمان فوری چیزی در حدود ۶ تا ۱۰ میلیون تومان است. رقم دقیق هزینه عمل پس از بررسی مشکل بیمار و شدت بیماری تعیین می‌شود.

تعرفه جراحی آبسه مقعدی در درمان فوری

 

کلام پایانی

آگاهی از هزینه عمل آبسه مقعدی برای بسیاری از افراد از اهمیت بالایی برخوردار است. هزینه عمل آبسه مقعدی با توجه به مواردی همچون تخصص و تبحر پزشک، روش درمان و تجهیزات مرکز درمانی متفاوت است و همچنین شدت بیماری آبسه مقعدی نیز می‌تواند باعث تغییر هزینه‌های درمانی شود. برای تعیین مبلغ دقیق، بیمار باید حتماً توسط پزشکان متخصص معاینه شود تا رقم دقیق هزینه درمان برای آنها تعیین گردد.

منابع: 

ناشناس گفت:
سلام چند ماهه آبسه مقعدی دارم و دکترم دو گزینه رو بهم پیشنهاد داده: لیزر و عمل جراحی. من خیلی نگران هزینه‌ها هستم. می‌دونم که لیزر هزینه بیشتری داره، اما آیا واقعا ارزشش رو داره که هزینه بیشتری بدم؟ آیا با لیزر احتمال عود کمتره و درمان کامل‌تری انجام میشه؟ خیلی گیج شدم و نمی‌دونم کدوم روش بهتره از طرفی نگران عمل کردنم که نکنه نتونم سرکار برم
    درمان فوری گفت:
    سلام دوست عزیز، درسته که هزینه عمل لیزر بواسیر ممکنه در ابتدا بیشتر باشه ولی خب نیازی به بستری شدن ندارین و احتمال عود هم تقریبا صفره و این موارد در جراحی سنتی برعکسه، یعنی ممکنه بنابر شرایطی که عمل کردین نیاز به بستری شدن در بیمارستان باشه که هزینه داره و اگر بیماری هم عود کنه باید بازهم هزینه کنید.

فرم رزرو نوبت​​​​​​​

با تکمیل فرم زیر همکاران ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت:

ثبت

اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد و همکاران در اسرع وقت با شما تماس میگیرند.

سبد خرید