بهترین داروها برای فیستول

بیماری فیستول یکی از بیماری‌های ناحیه نشیمنگاهی به شمار می‌رود که باعث مشکلات بسیاری در این ناحیه برای افراد می‌شود. بیماری فیستول از طریق یک مجرای غیرطبیعی دو عضو از بدن را به یکدیگر متصل می‌کند و زمانی که روده بزرگ را به ناحیه مقعد متصل کند به آن فیستول مقعدی می‌گویند. درمان فیستول بسیار اهمیت دارد و بسیاری از بیماران به دنبال بهترین داروها برای فیستول هستند تا نخواهند این بیماری را با استفاده از روش‌هایی همچون جراحی و یا لیزردرمانی فیستول درمان کنند. اینکه آیا دارویی برای درمان فیستول وجود دارد یا خیر را در ادامه بررسی می‌کنیم.

بیماری فیستول مقعدی به طور معمول در اثر آبسه درمان نشده به وجود می‌آید. در واقع آبسه درمان نشده پیشروی می‌کند و با گسترش خود باعث ایجاد فیستول مقعدی می‌شود. درمان فیستول بسیار اهمیت دارد تا از گسترش این بیماری جلوگیری شود و به این ترتیب فرایند درمان چندان پیچیده و چالش‌برانگیز نشود.

بسیاری از بیماران به دنبال انواع داروی فیستول هستند تا این بیماری را درمان کنند. باید در همین ابتدا گفت که بیماری فیستول یکی از بیماری‌های نشیمنگاهی است که به هیچ عنوان با داروها، پمادها و قرص‌ها درمان نمی‌شود. انواع داروی فیستول در واقع تنها در کاهش التهاب این بیماری نقش دارند و باعث درمان آن نمی‌شوند. در واقع بهترین داروی فیستول تنها می‌تواند به بهبود علائمی همچون عفونت، درد و سوزش کمک کند و به هیچ عنوان نمی‌تواند این بیماری را درمان کند.

 

بهترین آنتی بیوتیک برای فیستول 

بسیاری از بیماران مبتلا به فیستول تصور می‌کنند که برخی قرص‌ها از جمله آنتی‌بیوتیک‌ها می‌توانند باعث درمان فیستول شوند. همان‌طور که گفته شد برای درمان فیستول هیچ قرص و دارویی کشف نشده است. اگر بیماران می‌شنوند که پزشکی به بیمار مبتلا به فیستول آنتی‌بیوتیک تجویز کرده در واقع این قرص‌ها جهت کاهش عفونت قبل از عمل و یا لیزر فیستول تجویز شده است. در واقع آنتی‌بیوتیک‌های همچون مترونیدازول، سیپروفلوکساسین و... جهت کاهش التهاب و عفونت به بیمار تجویز می‌شود و به هیچ عنوان نمی‌توانند این بیماری را درمان کنند. بهترین داروی فیستول در دسته قرص‌ها و آنتی‌بیوتیک‌ها مواردی همچون آموکسی‌سیلین، مترونیدازول و سیپروفلوکساسین هستند که می‌توانند در ترکیب با سایر روش‌های درمانی فیستول همچون جراحی و لیزر فیستول مصرف شوند.

در کنار داروهای آنتی‌بیوتیک داروهای مسکن مانند استامینوفن، ژلوفن و ایبوپروفن نیز نقش مهمی در کاهش درد فیستول دارند که توسط پزشک تجویز می‌شوند.

بهترین آنتی بیوتیک برای درمان فیستول

 

بهترین پماد برای فیستول 

از دیگر انواع داروی فیستول که بسیاری از افراد جهت درمان این بیماری به سراغش می‌روند پماد برای فیستول است. باید توجه داشت چیزی به نام بهترین پماد برای فیستول نیز وجود ندارد. در واقع پماد برای فیستول همچون قرص برای فیستول، تنها نقش کاهش‌دهنده درد و التهاب را دارد.

اگر به دنبال بهترین داروی فیستول در دسته پمادها برای تسکین درد خود هستید می‌توانید پماد لیدوکائین را تهیه کنید. این پماد می‌تواند به شکل موقتی درد و التهاب  فیستول را کاهش دهد. همچنین از پمادهای حاوی «اکسید روی» و «کورتیکواستروئیدها» نیز جهت تسکین موقتی درد فیستول می‌توان استفاده کرد.

بهترین پماد برای فیستول مقعدی

 

بهترین داروی گیاهی برای فیستول 

جدای از داروهای شیمیایی، بسیاری از افراد برای درمان این عارضه به دنبال بهترین داروی گیاهی برای فیستول هستند. همان‌طور که در مورد قرص‌ها و پمادها گفته شد داروهای گیاهی نیز به هیچ عنوان نمی‌توانند به عنوان درمان فیستول به کار روند. اگر گیاهی به عنوان بهترین داروی فیستول معرفی می‌شود در واقع تنها نقش آن تسکین عارضه فیستول است و به هیچ عنوان نمی‌تواند درمان این بیماری محسوب شود. به طور مثال زردچوبه به دلیل داشتن خواص ضدالتهابی بهترین داروی فیستول به شکل گیاهی به شمار می‌رود. این گیاه همچنین خواص آنتی‌بیوتیک دارد و می‌تواند به کنترل عفونت کمک رساند.

بسیاری از افراد برای استفاده از خواص زردچوبه آن را با شیر کم‌چرب و کمی عسل مخلوط می‌کنند و به عنوان یک نوشیدنی می‌نوشند. همچنین از زردچوبه به عنوان یک داروی موضعی نیز می‌توان استفاده کرد. برای این کار باید مقداری از زردچوبه را با روغن زیتون و روغن درخت چای ترکیب کرد و هر روز مقداری از آن را با گوش‌پاک‌کن بر روی فیستول زد. پس از نیم ساعت نیز باید موضع را با آب شست.

بهترین داروی گیاهی برای فیستول

 

قطعی‌ترین روش درمان فیستول مقعدی چیست؟

همان‌طور که گفته شد بهترین داروی فیستول و انواع داروی فیستول در واقع به مواردی اشاره دارد که جهت تسکین عوارض فیستول و کاهش التهاب برای آمادگی فرد جهت درمان‌های جدی‌تر استفاده می‌شوند. تا امروز هیچ دارو، پماد و گیاهی کشف نشده که بتواند بیماری فیستول را درمان کند. انواع داروی فیستول یک درمان موقتی به شمار می‌روند که علائم بیماری را محدود می‌کنند؛ اما به درمان آن نمی‌پردازند. بدیهی است در صورتی که بیمار به روش‌هایی همچون مصرف دارو ادامه دهد و برای درمان بیماری اقدام نکند بیماری فیستول می‌تواند پیشرفت کرده و باعث پیچیده‌تر شدن روند درمان شود.

روش قطعی درمان فیستول، لیزر فیستول مقعدی و جراحی فیستول است. امروزه روش جراحی فیستول به دلیل اینکه تهاجمی‌تر از روش لیزر است و دوره نقاهت طولانی دارد، چندان توسط پزشکان پیشنهاد نمی‌شود و به جای آن روش لیزر فیستول مقعدی به عنوان روش درمان قطعی این بیماری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بسیار مهم است بیماران با مشاهده علائم فیستول همچون درد در ناحیه نشیمنگاه، خروج ترشحات چرکی و خونابه از سوراخ فیستول، دردهای زیر شکم و... حتماً به پزشک بیماری‌های مقعدی مراجعه کنند تا روند درمان قطعی این بیماری هرچه سریع‌تر آغاز شود.

روش لیزر یک روش کم تهاجمی است که می‌تواند بیماری فیستول را در زمانی کمتر از ۳۰ دقیقه و بدون نیاز به بیهوشی و بستری شبانه درمان کند. این روش درمانی همچنین دوران نقاهت خاصی ندارد و بیمار می‌تواند به راحتی فعالیت‌های روزمره خود را پس از آن دنبال کند.

درمان فیستول مقعدی با لیزر

 

کلام پایانی

بیماری فیستول از بیماری‌های نشیمنگاهی محسوب می‌شود که نیازمند درمان فوری است. بسیاری از بیماران برای درمان این بیماری به سراغ بهترین داروی فیستول می‌روند تا بدون جراحی یا لیزر فیستول این بیماری را درمان کنند. باید توجه داشت بیماری فیستول با بهترین داروی فیستول یا بهترین آنتی‌بیوتیک یا بهترین پماد درمان نمی‌شود. در واقع انواع قرص، پماد و داروی گیاهی تنها نقش تسکین‌دهنده و التیام‌بخش برای علائم فیستول دارند و به هیچ عنوان نمی‌توان به عنوان یک روش درمانی به آنها نگاه کرد. انواع داروی فیستول نقش مکمل را در کنار روش جراحی و لیزردرمانی فیستول ایفا می‌کنند و نمی‌توان از آنها انتظار درمان بیماری فیستول را داشت.
 

منابع:

نظرات

فرم رزرو نوبت​​​​​​​

با تکمیل فرم زیر همکاران ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت:

ثبت

اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد و همکاران در اسرع وقت با شما تماس میگیرند.

سبد خرید