درمان کیست مویی با پیاز ممکن است؟

بیماری کیست مویی یکی از بیماری‌های شایع نشیمنگاهی به شمار می‌رود و نیازمند درمان فوری است. بسیاری از افراد زمانی که متوجه می‌شوند به این بیماری دچار شده‌اند به سراغ روش‌های درمان خانگی می‌روند که یکی از آنها درمان کیست مویی با پیاز است. باید در نظر داشت که روش‌های درمان خانگی و یا درمان با پیاز به هیچ عنوان این بیماری را مداوا نمی‌کنند و فقط ممکن است کمی به تسکین علائم کمک کنند. در این مقاله به شکل کامل به درمان کیست مویی با پیاز خواهیم پرداخت.

 

درمان خانگی کیست مویی یعنی چه؟

شاید بهتر باشد پیش از  اینکه به درمان کیست مویی با پیاز بپردازیم در مورد درمان خانگی کیست مویی بگوییم. درمان خانگی کیست مویی یکی از روش‌هایی است که افراد برای مداوای این بیماری از آن استفاده می‌کنند. این درمان تنها می‌تواند در مواردی به تسکین علائم کمک کند و به هیچ عنوان این بیماری را مداوا نمی‌کند. از جمله روش‌هایی که به عنوان درمان خانگی کیست مویی از آنها نام برده می‌شود موارد زیر هستند:

روش های خانگی درمان کیست مویی

درمان کیست مویی با سیر

سیر یک گیاه ضدالتهاب و ضدباکتری است و به همین دلیل برای کاهش التهاب کیست مویی از آن استفاده می‌شود. به طور معمول یک حبه سیر را خرد می‌کنند و آن را بر روی کیست مویی می‌مالند. این کار را تا مدتی هر روز تکرار می‌کنند تا باعث کاهش التهاب شود.

درمان کیست مویی با آلوئه‌ورا

گیاه آلوئه‌ورا نیز خواص ضدالتهابی و ضدباکتریایی دارد. برای استفاده از خواص این گیاه آن را به شکل مستقیم روی کیست مویی مالش می‌دهند و پس از ۲۰ دقیقه ناحیه را با آب گرم یا ولرم می‌شویند.

روغن درخت چای 

از آنجایی که روغن درخت چای یک روغن ضدباکتری، ضدالتهاب و ضدقارچ است می‌تواند در کنترل عفونت کیست مویی مؤثر باشد. برای استفاده از این روغن به آن آب اضافه می‌کنند و سپس به مدت ۱۵ دقیقه روی ناحیه کیست مالش می‌دهند. سپس ناحیه را شسته و خشک می‌کنند.

برای دریافت مشاوره و درمان کیست مویی با لیزر با شماره ۰۲۱۲۲۴۲۵۰۵۴ تماس بگیرید.

روغن کرچک 

این روغن در کاهش درد و التهاب مؤثر است. برای استفاده از این روغن یک پنبه را با این روغن آغشته کرده، بر روی کیست قرار می‌دهند و سپس ناحیه را بانداژ می‌کنند. این کار باید سه بار در روز و هر بار با باند و پنبه تمیز انجام شود.

روغن نارگیل 

از آنجایی که روغن نارگیل خواص ضدقارچ و ضدباکتری دارد می‌تواند در کاهش عفونت کیست مؤثر باشد. باید نصف قاشق چای‌خوری روغن نارگیل مایع را بر روی کیست مالید و این کار را دو بار در روز تکرار کرد.

عسل 

عسل نیز خواص ضدالتهاب و تسکین‌دهنده دارد و استفاده از آن بر روی کیست می‌تواند به رفع عفونت و از بین رفتن باکتری‌ها کمک کند. استفاده از عسل روزانه دو تا سه بار پیشنهاد می‌شود.

درمان کیست مویی با عسل

سرکه سیب

سرکه سیب به حفظ سطح pH  پوست کمک می‌کند و در حذف سموم نیز مؤثر است. برای استفاده از سرکه سیب باید آن را با یک قاشق غذاخوری آب مخلوط کرد و بعد پنبه را به محلول آغشت و بر روی کیست قرار داد. پنبه باید ۲۰ دقیقه کیست باقی بماند و بعد محل کیست را شستشو داد.

 

روش درمان کیست مویی با پیاز

درمان کیست مویی با پیاز یکی از روش‌های درمان خانگی کیست مویی به شمار می‌رود که نقشی در مداوای این بیماری ندارد؛ اما ممکن است به تسکین عارضه کمک کند. برای استفاده از پیاز جهت درمان کیست مویی یک برش ضخیم از پیاز را بر روی کیست مویی قرار می‌دهند. سپس محل را با یک تکه پارچه پانسمان می‌کنند و اجازه می‌دهند پیاز به این شکل ۲ تا ۳ ساعت بر روی کیست باقی بماند. در نهایت برش پیاز را عوض کرده و دوباره محل را بانداژ می‌کنند.

نتیجه درمان کیست مویی با پیاز

 

آیا درمان کیست مویی با پیاز خطرناک است؟

شاید برای بسیاری از بیماران سؤال باشد که آیا درمان کیست مویی با پیاز خطرناک است یا خیر؟ در جواب این سؤال باید گفت درمان کیست مویی با پیاز به صورت کلی خطرناک نیست؛ اما پیش از این کار باید حساسیت پوست را نسبت به این گیاه سنجید و در صورتی که حساسیتی ایجاد نشد از آن استفاده نمود. همچنین باید توجه داشت درمان کیست مویی با پیاز می‌تواند درمان قطعی این بیماری را به تأخیر بیندازد و باعث مشکلاتی برای فرد گردد.
مشکل درمان‌های خانگی در این است که با تسکین علائم، بیمار برای درمان قطعی بیماری به پزشک مراجعه نمی‌کند و این مسئله می‌تواند باعث شود بیماری شدت بیشتری پیدا کرده و درمان آن با مشکلات بیشتری همراه باشد.

عوارض درمان کیست مویی با پیاز

 

بهترین روش درمان کیست مویی

شاید برای بسیاری از افراد سؤال باشد که درمان قطعی کیست مویی چیست یا بهترین روش درمان کیست مویی کدام است؟ در جواب این سؤال باید گفت که درمان قطعی بیماری کیست مویی با روش جراحی و لیزردرمانی کیست مویی انجام می‌شود. روش جراحی نیاز به بیهوشی کامل یا بیهوشی از کمر به پایین دارد و دوران نقاهت آن طولانی است. مشکلات جراحی باعث می‌شود امروزه بسیاری از پزشکان از روش لیزردرمانی کیست مویی برای مداوای بیماری فرد استفاده کنند. 
روش لیزردرمانی کیست مویی یک روش کم تهاجمی به شمار می‌رود. در این روش از دستگاه لیزر CO2 استفاده می‌شود تا این بیماری مداوا گردد. جراح متخصص جهت درمان کیست مویی با لیزر یک حفره با قطر یک سانت ایجاد می‌کند و سپس کیست را از حفره بیرون می‌آورد. پس از این کار با استفاده از هند پیس لیزر محل جراحی شده تحت درمان قرار می‌گیرد و  به شکل میکرونی عروق را مسدود می‌کنند. این روش درمانی کمک می‌کند تا بیمار دچار درد و خونریزی نشود و بتواند پس از یک استراحت یک تا دو روزه امور روزمره خود را از سر بگیرد.
اینکه کدام یک از روش‌های درمان قطعی کیست مویی برای مداوا انتخاب می‌شوند به نظر پزشک و تشخیص او باز می‌گردد تا این بیماری به بهترین شکل ممکن درمان شود.

روش قطعی درمان کیست مویی

 

کلام پایانی

بسیاری از افرادی که به بیماری کیست مویی مقعدی مبتلا می‌شوند به دنبال روش‌های جایگزین جراحی یا لیزردرمانی کیست مویی هستند. یکی از این روش‌های جایگزین، درمان‌های خانگی نام دارد که به شکل‌های مختلفی انجام می‌شود. در میان روش‌های درمان خانگی درمان کیست مویی با پیاز توسط برخی از افراد تجربه شده است. این روش اگرچه ممکن است باعث تسکین التهاب در برخی افراد شود؛  اما یک روش کاملاً موقت برای تسکین علائم است و به هیچ عنوان نمی‌تواند بیماری کیست مویی را درمان کند. به بیماران توصیه می‌شود پیش از خود درمانی در مورد این روش با پزشک مشورت کنند و در صورت صلاحدید پزشک از روش‌های درمانی خانگی جهت مداوای بیماری خود استفاده نمایند.

فرم رزرو نوبت​​​​​​​

با تکمیل فرم زیر همکاران ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت:

ثبت

اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد و همکاران در اسرع وقت با شما تماس میگیرند.

سبد خرید