هزینه عمل بواسیر

آگاهی از هزینه عمل بواسیر برای بسیاری از بیماران از اهمیت بالایی برخوردار است. بیماری بواسیر یکی از بیماری‌های شایع نشیمنگاهی به شمار می‌رود که در مواردی که شدت یافته به جراحی یا لیزردرمانی بواسیر نیاز دارد. دغدغه هزینه جراحی یا لیزر بواسیر ذهن بسیاری از بیماران را درگیر می‌کند؛ زیرا هزینه روش‌های مداوای بواسیر متفاوت‌اند. بسیار مهم است که بیماران پیش از انجام هر روش درمانی از هزینه مربوط به آن آگاهی داشته باشند تا بتوانند برای جراحی یا لیزر بواسیر به درستی اقدام کنند. در این مقاله به هزینه لیزر عمل بواسیر به شکل کامل خواهیم پرداخت.

 

هزینه عمل بواسیر با لیزر

هزینه عمل بواسیر با لیزر به موارد متعددی باز می‌گردد که از آن جمله می‌توان به شدت بیماری، نوع بواسیر، تخصص پزشک، نوع دستگاه‌های لیزر و امکانات مرکز درمانی اشاره کرد. همه این موارد می‌توانند بر روی هزینه عمل بواسیر با لیزر تأثیر بگذارند و باعث اختلاف قیمت لیزر بواسیر در مراکز درمانی مختلف شوند. برای آگاهی از هزینه عمل بواسیر با لیزر افراد باید حتماً توسط  دکتر فوق تخصص بواسیر معاینه شوند تا هزینه لیزر آنها تعیین گردد.

لیزر درمانی بواسیر

لیزر بواسیر یکی از روش‌های مداوای بواسیر داخلی  به شمار می‌رود که امروزه طرف‌داران بسیاری دارد. این روش درمانی در بسیاری موارد جایگزین روش جراحی شده و می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن این بیماری را درمان کند.

 

هزینه عمل بواسیر با لیزر

 

هزینه جراحی بواسیر

جهت انجام عمل جراحی بواسیر نیاز به بستری در بیمارستان، انجام آزمایش‌های مختلف، تست حساسیت به بیهوشی و... پیش از جراحی است که همگی هزینه بردارند. 

از طرفی در عمل بواسیر یا «هموروئیدکتومی» توده بواسیر برداشته می‌شود که با درد و خونریزی همراه است و اقداماتی برای کاهش درد بیمار پس از جراحی انجام می‌شود که همگی بر هزینه عمل جراحی بواسیر تأثیر می‌گذارند.
جدای از هزینه‌های بیمارستان که به آنها اشاره شد دستمزد پزشک و شدت بیماری نیز می‌تواند بر روی هزینه جراحی بواسیر اثر بگذارد که به این موارد نیز در هنگام برآورد هزینه باید توجه شود.

عمل جراحی بواسیر

یکی از روش‌های درمان سریع بواسیر که در سال‌های قبل بیشتر از آن استفاده می‌شده جراحی بواسیر است. جراحی بواسیر یک روش تهاجمی برای درمان این بیماری به شمار می‌رود که در محیط بیمارستان و تحت بیهوشی انجام می‌شود.

هزینه عمل بواسیر با بیمه تامین اجتماعی

 

هزینه عمل بواسیر با بیمه

برای بسیاری از بیماران سؤال است که آیا بیمه هزینه عمل بواسیر آنها را تقبل می‌کند یا خیر. در جواب این سؤال باید گفت بیمه تأمین اجتماعی هزینه درمان بواسیر با لیزر را پوشش نمی‌دهد و بهتر است بیماران این نکته را حتماً در نظر داشته باشند. برخی از بیمه‌های تکمیلی هزینه عمل بواسیر را تقبل می‌کنند که باید جزئیات آن را از بیمه سؤال کرد. با در نظر گرفتن این موارد بیماران باید روش درمان بیماری خود را انتخاب کنند. از آنجایی که روش لیزردرمانی هزینه کمتری نسبت به روش جراحی بواسیر دارد افرادی که بیمه ندارند می‌توانند از این روش درمانی جهت مداوای بیماری خود استفاده کنند.

عوامل موثر در هزینه بواسیر

 

عوامل موثر در هزینه بواسیر

شناخت عوامل مؤثر در هزینه بواسیر بسیار مهم است و به بیماران کمک می‌کند در هنگام انتخاب مرکز درمانی این موارد را حتماً در نظر داشته باشند. از جمله عوامل مؤثر در هزینه بواسیر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تخصص پزشک

یکی از عوامل تأثیرگذار بر هزینه درمان بواسیر تخصص پزشک است. به طور معمول پزشکان فوق‌تخصص کولورکتال یا درمانگران ناحیه مقعد به دلیل تخصص بالای خود در درمان این بیماری و از طرفی تجربه بالا، دستمزد بالاتری نیز دارد. پزشکانی که تخصص کولورکتال دارند در طول سال بیماران بسیار زیادی را درمان می‌کنند و این مسئله باعث می‌شود با تمام چالش‌های بیماری بواسیر در هنگام جراحی یا لیزر آشنا باشند و بتوانند به بهترین شکل این بیماری را درمان کنند، به شکلی که فرد با بازگشت بیماری بواسیر درگیر نشود.

بهداشتی بودن مطب و رسیدگی به امور بهداشتی

از دیگر مواردی که بر هزینه لیزر بواسیر تأثیر می‌گذارد رسیدگی به امور بهداشتی محل درمان است. از آنجایی که لیزر بیشتر در مراکز درمانی تخصصی انجام می‌گیرد باید در محیطی تمیز و ایزوله انجام شود تا فرد دچار بیماری‌های عفونی نشود. شرایط بهداشتی مکان مورد نظر می‌تواند بر هزینه بواسیر تأثیر بگذارد.

نوع دستگاه لیزر

از دیگر مواردی که بر هزینه لیزر بواسیر تأثیر می‌گذارد نوع دستگاه‌های لیزر است. بسیار مهم است بیماری بواسیر با دستگاه‌های لیزر مجهزی درمان شود که باعث ایجاد گوشت اضافه در ناحیه مقعد، تنگی مقعد و بی‌اختیاری گاز معده و کنترل مدفوع نشوند. هرچه دستگاه‌های لیزر به کار رفته مجهزتر باشند قیمت درمان بواسیر نیز می‌تواند افزایش یابد.

استفاده از ساکشن بلع ویروس در اتاق جراحی

از دیگر مواردی که بر روی قیمت درمان بواسیر تأثیر می‌گذارد استفاده از ساکشن بلع ویروس است. این دستگاه از انتقال ویروس‌هایی همچون هپاتیت، کرونا، ایدز و... به بیماران جلوگیری می‌کند و به همین دلیل وجود آن در مراکز جراحی بسیار اهمیت دارد.

هزینه بیهوشی و سایر هزینه‌های بیمارستانی

اگر بیمار بخواهد توسط روش جراحی تحت مداوا قرار بگیرد هزینه بیهوشی و سایر هزینه‌ها مانند بستری در بیمارستان می‌تواند بر هزینه‌های درمان بواسیر تأثیر بگذارد.

هزینه عمل بواسیر توسط متخصصان درمان فوری

اینجا درمان بواسیر با مجهزترین دستگاه‌های لیزر و توسط فوق‌تخصصان کولورکتال انجام می‌شود. لیزر بواسیر در درمان فوری در یک محیط کاملاً بهداشتی و مجهز به دستگاه‌های ساکشن بلع ویروس انجام می‌شود و  بهترین نتیجه را برای بیمار رقم می‌زند.
این روش درمانی توسط فوق‌تخصصان ناحیه مقعد در زمانی کمتر از ۳۰ دقیقه و بدون بیهوشی و بستری شبانه انجام می‌شود و بیمار پس از درمان دوره نقاهت خاصی ندارد و می‌تواند به سادگی امور روزمره خود را از سر بگیرد.
اینکه هزینه عمل بواسیر توسط متخصصان درمان فوری چقدر است با توجه به نوع هموروئید می‌تواند بین ۶ تا ۱۰ میلیون تومان باشد. در واقع باید شرایط بیمار ارزیابی شود تا پزشک بتواند هزینه قطعی را اعلام کند. در مواردی برخی از بیماران ممکن است نیاز به بیش از یک عمل جراحی بواسیر یا هموروئید داشته باشند و به همین دلیل باید این نکته نیز در نظر گرفته شود.

 

کلام پایانی

هزینه عمل بواسیر یکی از موضوعاتی است که ذهن بیماران مبتلا به این عارضه را درگیر می‌کند. هزینه عمل بواسیر با توجه به موارد متعددی همچون شدت بواسیر، نوع روش درمان و تخصص پزشک تعیین می‌گردد و پس از معاینه پزشک مشخص می‌شود. به صورت کلی هزینه لیزردرمانی بواسیر به نسبت جراحی بواسیر پایین‌تر است و همین مسئله باعث می‌شود بسیاری از بیماران روش لیزردرمانی را برای مداوای بیماری خود در نظر بگیرند.

نظرات

فرم رزرو نوبت​​​​​​​

با تکمیل فرم زیر همکاران ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت:

ثبت

اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد و همکاران در اسرع وقت با شما تماس میگیرند.

سبد خرید