پماد ام جی برای درمان شقاق

پماد ام جی برای درمان شقاق مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند نقش مهمی در درمان این   بیماری ایفا کند. بیماری شقاق یا فیشر مقعدی یکی از بیماری‌های شایع ناحیه نشیمنگاه است که بر اثر ایجاد یک شکاف در ناحیه پوست اطراف مقعد ایجاد می‌شود. برای درمان این عارضه روش‌های درمانی متفاوتی وجود دارد که یکی از آنها استفاده از پماد «ام جی باریج» است. در این مقاله به پماد ام جی برای درمان شقاق به شکل کامل خواهیم پرداخت.

 

پماد ام جی باریج برای چیست؟

پماد ام جی یکی از داروهای مؤثر برای درمان خانگی شقاق و  بواسیر است. این پماد در ترکیب خود از گیاه «مورد» استفاده کرده است. از قدیم از برگ مورد به عنوان ماده ضدعفونی‌کننده و از میوه آن برای التیام زخم‌ها و خونریزی‌ها استفاده می‌کردند. گیاه مورد خواص بسیار زیادی دارد و از آن برای درمان مشکلاتی همچون موارد زیر بسیار استفاده می‌شود:

  • درمان عفونت‌های ادراری، برونشیت، سینوزیت و سرفه‌های خشک
  • استفاده موضعی برای دردهای روماتیسمی
  • جهت تقویت مو
  • جهت از بین بردن بوی بد دهان
  • درمان هموروئید درجه 1 و 2
  • درمان شقاق

 گیاه مورد به دلیل خواص ضدباکتری، ضدقارچ، ضدالتهاب و التیام‌بخش خود در بهبود زخم‌ها بسیار مؤثر است و همین مسئله باعث می‌شود که بتواند در درمان شقاق نقش مهمی را ایفا کند.

استفاده از پماد ام جی برای درمان شقاق

مزایای پماد ام جی باریج

به صورت خلاصه می‌توان مزایای پماد ام جی را به شکل زیر عنوان کرد:
•    موثر در بهبود علائم بواسیر و شقاق مقعدی

  • تسکین‌دهنده خارش و سوزش ناشی از عارضه‌های مقعدی
  • مؤثر در بهبود التهاب و خونریزی ناشی از شقاق 
  • التیام‌بخش و ترمیم‌کننده زخم 
  • دارای اثرات آنتی‌باکتریال، ضدقارچ و ضدعفونی‌کننده 
  • مناسب برای بواسیر درجه 1 و ۲
  • مؤثر برای درمان شقاق حاد

 

پماد ام جی برای درمان شقاق در چه مراحلی استفاده می‌شود؟

بسیار مهم است که افراد بدانند چه زمانی پماد ام جی باریج می‌تواند برای بیماری شقاق آنها مؤثر باشد. بیماری شقاق به یک شکاف یا پارگی در پوست اطراف دهانه مقعد گفته می‌شود. این بیماری دو نوع دارد و پماد ام ام جی برای درمان شقاق، زمانی مؤثر است که بیماری شقاق در مراحل ابتدایی یا به تعبیری دیگر در مرحله حاد خود باشد.
بیماری شقاق به دو نوع تقسیم می‌شود:

  • شقاق حاد: شقاق حاد نوعی از این بیماری است که بیماری برای اولین بار در بدن فرد به وجود می‌آید. به طور معمول درمان شقاق حاد با روش‌های خانگی و دارویی است و باعث بهبود این بیماری طی ۶ تا ۸ هفته می‌شود.
  • شقاق مزمن: اگر بیماری شقاق زمانی که در مرحله حاد قرار دارد درمان نشود بیماری وارد مرحله مزمن می‌گردد. در این وضعیت از روش‌هایی همچون جراحی یا لیزر شقاق برای درمان استفاده می‌شود.

همان‌طور که گفته شد شقاق فقط در مرحله حاد خود با استفاده از داروهایی مانند پماد ام جی قابل درمان است و به همین دلیل به بیماران پیشنهاد می‌شود به هیچ عنوان دست به خوددرمانی نزنند و برای تعیین نوع شقاق و استفاده از پماد ام جی برای درمان شقاق، به پزشک مراجعه کنند.

چگونه از ام جی باریج استفاده کنیم؟

 

نحوه مصرف پماد مقعدی ام جی باریج

بسیار مهم است که برای استفاده از پماد مقعدی ام جی باریج برای درمان شقاق، در قدم اول ناحیه مقعد را به خوبی شسته و خشک کنید. این کار کمک می‌کند که جذب پماد در بدن به درستی صورت بگیرد. استفاده از این دارو با اپلیکاتور آن امکان‌پذیر است؛ اما ممکن است پزشک دستور دیگری را به شما بدهد. به مدت دو هفته و روزی دو بار پماد باید با استفاده از اپلیکاتور و از راه مقعد استفاده شود.

بسیار مهم است که بیماران حتماً از پماد ام جی برای درمان شقاق، با تشخیص پزشک استفاده کنند؛ زیرا پزشک ممکن است با توجه به شرایط بیمار در نحوه مصرف و میزان مصرف تغییراتی را در نظر بگیرد.

 

آیا مصرف پماد ام جی برای درمان شقاق مفید است؟

میزان تأثیر پماد ام جی برای درمان شقاق، بسیار به وضعیت بیماری باز می‌گردد. همان‌طور که گفته شد اگر شقاق در مرحله حاد باشد و پزشک تشخیص دهد که استفاده از پماد می‌تواند به درمان شقاق کمک کند این پماد تأثیرگذار خواهد بود. در صورتی که وضعیت شقاق به مرحله‌ای رسیده که تنها با استفاده از روش جراحی یا لیزردرمانی شقاق می‌توان آن را مداوا کرد پماد ام جی برای درمان شقاق تأثیر قابل‌توجهی نخواهد داشت و فقط ممکن است با کاهش علائم، روند درمان جدی را به تأخیر بیندازد.


درصورتی‌که پماد ام جی برای درمان شقاق مؤثر نبود چه باید کرد؟

به طور معمول پماد ام جی برای درمان شقاق، برای یک دوره زمانی خاص تجویز می‌شود. درصورتی‌که بیماری فرد در دوره زمانی خاص درمان نشود پزشک ممکن است نیاز ببیند تا از روش‌های درمان جدی‌تری همچون جراحی یا درمان شقاق با لیزر استفاده شود. جراحی فیشر از روش‌هایی است که در گذشته بیشتر از آن استفاده می‌شده؛ اما به دلیل دوره نقاهت طولانی و درد و خونریزی پس از جراحی امروزه کمتر مرسوم است.

در حال حاضر پزشکان روش لیزردرمانی شقاق را به افراد پیشنهاد می‌دهند؛ زیرا این روش مزایای بسیاری دارد. از جمله مزایای لیزردرمانی فیشر می‌توان به این نکته اشاره کرد که این روش درمانی برخلاف روش جراحی نیازی به بیهوشی و بستری شبانه ندارد و بیمار می‌تواند پس از لیزر شقاق که چیزی در حدود نیم ساعت به طول می‌انجامد به خانه بازگردد. از دیگر مزایای این روش این است که بدون درد و خونریزی است و همین مسئله باعث می‌شود بیمار پس از انجام لیزر نیازی به استراحت نداشته باشد و بتواند کارهای روزمره خود را به راحتی از سر بگیرد.

درمان بیماری شقاق با ام جی باریج

 

چرا درمان بیماری شقاق اهمیت دارد؟

یکی از موارد بسیار مهمی که باید در مورد بیماری شقاق در نظر گرفت درمان به موقع این بیماری است. بسیاری از افراد از آنجایی که نمی‌دانند شقاق مقعد یا فیشر چیست نسبت به درمان آن نیز بی‌توجه هستند و همین مسئله باعث مشکلاتی برای آنها می‌شود. اگر بیماری شقاق در مراحل ابتدایی خود تشخیص داده شود با روش‌های خانگی و دارویی همچون استفاده از پماد ام جی قابل مداوا است. درصورتی‌که به بیماری شقاق بی‌توجهی شود این بیماری به مرور پیشرفت می‌کند و علاوه بر اینکه علائمی همچون خونریزی در هنگام دفع مدفوع، درد و خارش مقعدی فرد را آزار می‌دهند درمان بیماری نیز با پیچیدگی‌های بیشتری روبرو می‌شود. کاملاً بدیهی است زمانی که بیماری تشدید نشده درمان آن به شکل راحت‌تری صورت می‌گیرد. به همین دلیل به بیماران پیشنهاد می‌شود با مشاهده علائم شقاق هرچه سریع‌تر با پزشک متخصص کولورکتال مشورت نمایند.

 

کلام پایانی

یکی از روش‌های درمانی مؤثر برای درمان شقاق در مراحل ابتدایی یا در وضعیت شقاق حاد استفاده از پماد ام جی باریج است. این پماد می‌تواند با خواص ضدالتهاب، التیام‌بخش، ترمیم‌کننده خود نقش مهمی در درمان بیماری شقاق ایفا کند. بسیار مهم است که بیماران پیش از استفاده از پماد ام جی برای درمان شقاق، حتماً با پزشک متخصص ناحیه مقعدی مشورت کنند؛ زیرا این پماد نمی‌تواند همیشه برای افراد مؤثر باشد و تنها پزشک می‌تواند این مسئله را تشخیص دهد.

نظرات

فرم رزرو نوبت​​​​​​​

با تکمیل فرم زیر همکاران ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت:

ثبت

اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد و همکاران در اسرع وقت با شما تماس میگیرند.

سبد خرید