بهترین داروها برای شقاق

بهترین داروها برای شقاق به دسته‌ای از داروها گفته می‌شود که می‌توانند برای درمان بیماری شقاق مقعدی استفاده شوند. بیماری شقاق مقعدی در مراحل ابتدایی خود با استفاده از داروها قابل درمان است و استفاده از انواع داروی شقاق کمک می‌کند تا این بیماری در مراحل ابتدایی خود کنترل و درمان شود. بیماری شقاق می‌تواند با درد بسیاری همراه باشد و از طرفی با خونریزی در هنگام اجابت مزاج باعث آزار فرد گردد و همین علائم بر اهمیت درمان این بیماری می‌افزایند. در مقاله امروز به بهترین داروها برای شقاق بیشتر خواهیم پرداخت.

بهترین داروها برای شقاق به مجموعه‌ای از پمادها و قرص‌ها گفته می‌شود که توسط پزشک برای کنترل و درمان بیماری شقاق در مراحل ابتدایی یا وضعیت حاد تجویز می‌شوند. بیماری شقاق باعث ایجاد یک ترک یا پارگی در ناحیه مقعد می‌شود و این مسئله درد و خونریزی را در پی دارد. شقاق به دو نوع حاد و مزمن تقسیم می‌شود که وضعیت حاد به طور معمول با داروهای مخصوص شقاق درمان می‌شود. تنها درصورتی‌که شقاق حاد کنترل و درمان نشود بیمار با شقاق مزمن درگیر خواهد شد که درمان آن با استفاده از جراحی یا لیزر شقاق صورت می‌گیرد.

جهت درمان این بیماری پزشک از میان انواع داروی شقاق، دارویی را که متناسب وضعیت بیمار است تجویز می‌کند. ازآنجایی‌که این داروها متنوع هستند بسیار مهم است که بیمار توسط پزشک معاینه شود و محصولی با توجه به وضعیت بیمار تجویز گردد. به طور معمول از قرص و پماد برای درمان شقاق یا فیشر استفاده می‌شود که در ادامه با آنها آشنا می‌شوید.

بهترین دارو برای درمان شقاق

 

بهترین پماد برای درمان شقاق

اگر به دنبال بهترین پماد برای درمان شقاق هستید باید به سراغ پمادهایی بروید که مورد تأیید پزشکان ناحیه مقعدی هستند و توسط آنها برای درمان شقاق پیشنهاد می‌شوند. از جمله انواع داروی شقاق به شکل پماد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پماد دیلتیازم (دیلتیژل)

این پماد از جمله بهترین داروی شقاق است که می‌تواند باعث کاهش علائم بیماری همچون خارش، درد، سوزش و... شود. پماد دیلتیازم از مهم‌ترین انواع داروهای مهارکننده کلسیم به شمار می‌رود. این پماد از ورود کلسیم به داخل سلول جلوگیری می‌کند و با کاهش گردش خون، فشار در عضله مقعد را کاهش می‌دهد. این دارو عوارض جانبی خاصی ندارد؛ اما ممکن است در برخی موارد باعث سرگیجه، سردرد و سوزش مقعد شود. دوره درمان با این دارو در حدود ۸ هفته است و باید توجه داشت این دارو با برخی داروهای دیگر تداخل دارد. بسیار مهم است پیش از مصرف دارو حتماً با پزشک در مورد استفاده از داروهای دیگر مشورت شود.

پماد دیلتیازم برای درمان شقاق

 

پماد آنتی فیشر

یکی دیگر از انواع داروی شقاق، پماد آنتی فیشر است. این دارو پایه گیاهی دارد و حاوی «دارمازو» و عصاره بابونه است. گیاه دارمازو به دلیل داشتن تانیک اسید دارای خاصیت قابض کننده است. عصاره بابونه نیز خواص ضدالتهاب و ضد اسپاسم دارد و به درمان زخم‌های غشای مخاطی کمک می‌کند. این دارو به جز در مواردی که باعث حساسیت شود منع مصرف ندارد.

پماد نیتروگلیسیرین

پماد «نیتروگلیسیرین» یا «گلیسیرین تری نیترات» نیز از جمله بهترین داروی شقاق به شمار می‌رود. این پماد باعث افزایش گردش خون در ناحیه مقعدی می‌شود و در نتیجه فشار وارد به مقعد را کاهش می‌دهد و به‌این‌ترتیب به تسریع روند درمان کمک می‌کند.

 این دارو ممکن است عوارض جانبی همچون سرگیجه، سردرد و کاهش فشارخون را در برخی افراد به وجود آورد. پماد نیتروگلیسیرین هر ۸ الی ۱۲ ساعت و با توجه به وضعیت بیمار توسط پزشک تجویز می‌شود و بهترین زمان استفاده از آن، پس از اجابت مزاج است. باید توجه داشت که تا ۲۴ ساعت پس از مصرف این پماد نباید از داروهای اختلال نعوظ (سیلدنافیل (Viagra)، تادالافیل (Cialis) و یا واردنافیل (لویترا)) استفاده کرد.

پماد نیتروگلیسیرین

پماد پتراسایکلین

تتراسایکلین یک نوع داروی آنتی‌بیوتیک است که برای جلوگیری از عفونت زخم و تسریع بهبودی استفاده دارد. مصرف این دارو همچنین می‌تواند باعث جلوگیری از قرمزی، التهاب و سوزش زخم مقعد شود و به کاهش آنها کمک کند. این دارو به صورت معمول در کنار داروهای دیگر تجویز می‌شود و باید توجه داشت که فرد به آن آلرژی نداشته باشد. مصرف پماد تتراسایکلین برای خانم‌های باردار و کودکان ممنوع است.

لیدوکائین

لیدوکائین یکی از انواع داروی شقاق است که نقش مهمی در کاهش درد و درمان این عارضه دارد. لیدوکائین بهترین داروی شقاق جهت برطرف کردن درد آزاردهنده شقاق است؛ زیرا به‌عنوان یک داروی ضددرد کاربرد دارد. این پماد ناحیه مقعد را بی‌حس می‌کند و علائم فیشر را کاهش می‌دهد. همچنین استفاده از لیدوکائین به‌عنوان پماد شقاق کمک می‌کند تا انقباض مقعد برطرف شود و به‌این‌ترتیب زخم فیشر بهتر درمان شود. باید توجه داشت مصرف طولانی‌مدت این دارو به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود.

پماد رکتول

پماد رکتول نیز به‌عنوان بهترین داروی شقاق استفاده می‌شود. رکتول نقش مهمی در کاهش سریع درد و التهاب شقاق دارد. خواص ضدالتهابی رکتول و کمک آن به کاهش و رفع خارش و سوزش کمک می‌کند تا استفاده از این دارو بسیار مؤثر باشد. این دارو دارای یک اپلیکاتور است که به‌وسیله آن پماد در داخل رکتوم وارد می‌شود.

پماد رکتول برای درمان شقاق

 

بهترین قرص برای درمان شقاق

برای بسیاری از بیماران سؤال است که آیا بهترین قرص برای درمان شقاق وجود دارد یا فقط این بیماری با استفاده از پمادها درمان می‌شود؟ در جواب باید گفت که دو نوع قرص وجود دارد که از جمله بهترین داروی شقاق محسوب می‌شوند. این قرص‌ها دارای ترکیبات گیاهی هستند و به همین دلیل عوارض جانبی به وجود نمی‌آورند.

قرص روهمورین

این قرص از جمله بهترین قرص برای درمان شقاق محسوب می‌شود. در تهیه این قرص از پودر خشک گیاه «باتچرز بروم» استفاده شده و نقش مهمی در کاهش التهاب، درد و خونریزی دارد.

قرص روهمورین

 

قرص ونوویتال دینه

قرص «ونوویتال دینه» یکی دیگر از انواع داروی شقاق است که نقش مهمی در تقویت دیواره عروق و پیشگیری از تضعیف آنها دارد. از این دارو می‌توان جهت پیشگیری و درمان هموروئید، شقاق مقعدی و واریس استفاده کرد. در ترکیب این قرص از عصاره شاه‌بلوط هندی استفاده شده تا به تقویت دیواره مویرگ‌ها و رگ‌های خونی کمک کند و از طرفی به بازسازی جراحات و التهابات عروق بپردازد. این قرص باید زیر نظر پزشک استفاده شود.

 

کلام پایانی

بسیار مهم است که بیماران مبتلا به شقاق با بهترین داروها برای شقاق آشنا شوند تا بتوانند روند درمان خود را به شکل بهتری دنبال کنند. انواع داروی شقاق توسط پزشک تجویز می‌شوند و نقش مهمی در بهبود این بیماری دارند. بسیار مهم است که بیماران از بهترین پماد برای درمان شقاق و یا بهترین قرص استفاده کنند تا بیماری آنها به شکل کامل درمان شود. اینکه بهترین داروی شقاق چیست؟ به نظر پزشک و وضعیت بیمار بستگی دارد. بسیار مهم است که بیمار توسط پزشک معاینه شود و با توجه به وضعیت فرد بهترین قرص برای درمان شقاق یا بهترین پماد تجویز گردد.

 

منبع:

نظرات

فرم رزرو نوبت​​​​​​​

با تکمیل فرم زیر همکاران ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت:

ثبت

اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد و همکاران در اسرع وقت با شما تماس میگیرند.

سبد خرید