021 22 42 50 54
لوگو

فوق تخصصان کولورکتال
​​​​​​​(بیماری‌های مقعدی و کیست مویی)

دریافت نوبت اینترنتی

تماس از 9 صبح تا 1 شب

0902 200 39 11

هزینه عمل شقاق

یکی از بیماری‌های نشیمنگاهی  بسیار شایع بیماری شقاق است که می‌تواند افراد مبتلا را بسیار آزار دهد. درمان بیماری شقاق بسیار اهمیت دارد تا علائم ناخوشایند این بیماری هر چه سریع‌تر از بین بروند. درمان بیماری شقاق در زمانی که شدت یافته با استفاده از جراحی یا لیزر شقاق امکان‌پذیر است که هر کدام هزینه‌های متفاوتی دارند. از آنجایی که آگاهی از هزینه عمل شقاق برای بیماران بسیار مهم است در ادامه به هزینه عمل شقاق و عوامل مؤثر بر آن به شکل کامل خواهیم پرداخت.


هزینه عمل شقاق با لیزر

لیزردرمانی شقاق مقعدی یا فیشر یکی از روش‌های مرسوم برای درمان این بیماری است و می‌تواند بیماری شقاق را در کوتاه‌ترین زمان ممکن درمان کند. این روش به دلیل اینکه روشی کم تهاجمی است امروزه توسط پزشکان بیشتری توصیه می‌شود.
هزینه عمل شقاق با لیزر به عوامل متعددی بستگی دارد و مواردی همچون شدت بیماری شقاق، تجربه و تخصص پزشک، نوع دستگاه لیزر و امکانات مرکز درمانی بر روی آن اثر می‌گذارند. بدیهی است زمانی که انجام لیزر توسط یک جراح متخصص و با تجربه در یک مرکز درمانی  مجهز انجام می‌شود هزینه‌ای بیشتر نسبت به لیزری دارد که جراح آن از تخصص و تجربه بالایی برخوردار نیست و  مرکز درمانی امکانات خاصی ارائه نمی‌کند.

قیمت جراحی شقاق


جراحی شقاق مقعدی

جراحی شقاق مقعدی یکی از روش‌های درمان این بیماری در شرایطی است که شقاق پیشرفت کرده و با درمان‌های دارویی و خانگی مداوا نمی‌شود. جراحی شقاق به چند روش مختلف انجام می‌شود که این روش‌ها به شرح زیر هستند:

  • جراحی اسفنکتروتومی داخلی جانبی مقعد
  • اسفنکتروتومی بسته
  • جراحی باز اسفنکتروتومی
  • فلپ پیشرفته
  • عمل شقاق به روش فیشرکتومی

هر کدام از این روش‌های درمانی با توجه به شرایط خود هزینه‌های متفاوتی دارند. به دلیل اینکه این روش‌ها در داخل بیمارستان و تحت بیهوشی باید انجام شوند و از طرفی بیمار ناچار به بستری و انجام آزمایشاتی قبل از روش جراحی است هزینه‌های روش‌های جراحی به طور معمول نسبت به لیزر بواسیر بیشتر است. علاوه بر هزینه‌های بیمارستانی، هزینه یک فوق تخصص شقاق متبحر در انجام جراحی نیز تأثیرگذار است و بیماران باید این نکته را در هزینه‌های جراحی در نظر داشته باشند.

تعرفه جراحی شقاق با بیمه


هزینه جراحی شقاق با بیمه

یکی از دغدغه‌های بیماران این است که آیا بیمه هزینه جراحی شقاق را می‌پردازد یا خیر؟ جراحی شقاق یا لیزر شقاق تحت پوشش بیمه‌های مرسوم همچون بیمه تأمین اجتماعی نیست و بیماران باید هزینه جراحی لیزر را به شکل شخصی تقبل کنند. برخی از بیمه‌های تکمیلی ممکن است هزینه جراحی شقاق را پوشش دهند که باید در این رابطه اطلاعات لازم از آنها دریافت شود. از آنجایی که به طور معمول بیمه‌ها هزینه شقاق را پوشش نمی‌دهند بیماران روش لیزردرمانی فیشر را جهت درمان این بیماری انتخاب می‌کنند که هزینه‌های آن به نسبت کمتر است.

 تعرفه جراحی شقاق با لیزر


عوامل مؤثر در هزینه شقاق

عوامل متعددی باعث می‌شوند که هزینه شقاق در مراکز درمانی مختلف، متفاوت باشد. از جمله عوامل مؤثر در هزینه شقاق که بیماران باید در نظر داشته باشند موارد زیر هستند:

تجربه و تخصص پزشک

یکی از مواردی که بسیار بر روی هزینه درمان شقاق اثر می‌گذارد تجربه و تخصص پزشک شقاق است. جراحی یا لیزر بیماری شقاق باید حتماً توسط پزشکان فوق‌تخصص کولورکتال یا ناحیه مقعد انجام شود. این پزشکان تخصص خود را  با تمرکز بر بیماری‌ های نشیمنگاهی کسب کرده‌اند و با تمام چالش‌های مرتبط به بیماری شقاق آشنا هستند. از طرفی به دلیل اینکه تمرکز این پزشکان بر روی درمان بیماری شقاق بوده و بیماران بسیاری را در طول دوره درمانی مداوا کرده‌اند در هنگام لیزر یا جراحی تبحر بالاتری در انجام یک درمان کامل دارند و بیمار با مشکلاتی همچون بازگشت بیماری شقاق پس از جراحی مواجه نمی‌شود.

برای دریافت مشاوره و درمان شقاق با لیزر با شماره ۰۲۱۲۲۴۲۵۰۵۴ تماس بگیرید.

دسترسی به دستگاه‌های لیزر مجهز

از دیگر مواردی که بر روی هزینه درمان شقاق تأثیر می‌گذارد نوع دستگاه‌های لیزری است که در مراکز درمانی استفاده می‌شود. به طور معمول مراکز درمانی که از دستگاه‌های لیزر بسیار مجهز در روند درمان استفاده می‌کنند هزینه بالاتری برای درمان در نظر می‌گیرد. این لیزر درمانی از بروز مشکلاتی همچون گوشت اضافه در مقعد، تنگی مقعد و بی‌اختیاری گاز معده و کنترل مدفوع جلوگیری می‌کنند و همین مسئله باعث می‌شود درمان به وسیله آنها هزینه بالاتری داشته باشد.

امکانات بهداشتی مرکز تخصصی

از دیگر موارد تأثیرگذار بر قیمت لیزر یا جراحی شقاق امکانات بهداشتی مرکز تخصصی یا بیمارستان است. بسیار مهم است جراحی یا لیزر شقاق در یک محیط کاملاً ایزوله و بهداشتی انجام شود تا از انتقال بیماری‌های عفونی به فرد تحت درمان جلوگیری گردد.

وجود دستگاه ساکشن بلع ویروس در مرکز تخصصی

دستگاه ساکشن بلع ویروس به دستگاهی در اتاق جراحی گفته می‌شود که برای عدم انتقال هرگونه ویروس همچون هپاتیت، ایدز، کرونا و...  از بیمار قبلی به بیمار بعدی استفاده می‌شود. به طور معمول مراکزی که دارای این دستگاه هستند هزینه بالاتری نیز دارد.

اقدامات پیش از جراحی

افرادی که در بیمارستان تحت جراحی شقاق قرار می‌گیرند به طور معمول هزینه‌های جانبی مختلفی دارند. انجام آزمایش‌ها، تست حساسیت به داروی بیهوشی و بستری در بیمارستان از جمله مواردی هستند که باعث افزایش هزینه در بیمارستان‌ها می‌شوند و به همین دلیل باید به این نکته نیز در هنگام برآورد هزینه‌ها توجه داشت.

هزینه درمان شقاق

 

هزینه عمل شقاق توسط متخصصین درمان فوری

مراکز درمانی که امروزه انواع بیماری‌های نشیمنگاهی را با استفاده از لیزر در مرکز تخصصی خود توسط متخصصین انجام می شود . در این مرکز فوق‌تخصصان کولورکتال یا فوق‌تخصصان ناحیه مقعد و روده بزرگ اقدام به درمان بیماری‌های نشیمنگاهی همچون شقاق می‌کنند.
این مراکز همچنین مجهز به دستگاه‌های لیزر بسیار به روز است که این مسئله می‌تواند در جلوگیری از عوارض پس از لیزر بسیار مؤثر باشد و از طرفی بیماری شقاق را برای همیشه درمان کند.
از دیگر ویژگی‌های این مراکز درمانی استفاده از دستگاه ساکشن بلع ویروس و بهره‌گیری از درمان بدون درد با به‌کارگیری متد ICE است که می‌تواند برای بیماران بسیار مهم باشد.
بیماری شقاق در این مراکز درمانی می‌تواند بدون بیهوشی و بستری شبانه در زمانی کمتر از ۳۰ دقیقه به شکل کامل درمان شود. هزینه عمل شقاق  بسیار مرتبط با شدت شقاق و عوامل دیگر است؛ اما به طور معمول این هزینه حدود ۶ تا ۱۰ میلیون تومان برآورد می‌شود.

هزینه عمل شقاق با لیزر


کلام پایانی

بیماری شقاق یکی از بیماری‌های شایع نشیمنگاهی است که برای از بین رفتن علائم ناخوشایندش باید هرچه سریع‌تر جهت درمان آن اقدام کرد. آگاهی از هزینه عمل شقاق برای بیماران بسیار اهمیت دارد تا بتوانند به مدیریت هزینه‌های بیماری خود بپردازند. هزینه درمان شقاق با توجه به اینکه درمان به شکل جراحی یا لیزر انجام می‌گیرد متفاوت است و از طرفی عوامل دیگری مانند تخصص پزشک، نوع دستگاه لیزر و امکانات مرکز درمانی بر هزینه شقاق تأثیر می‌گذارند و باید به آنها توجه شود.

morteza57 گفت:
چند وقت پیش متوجه مشکل شقاق شدم و بعد از کلی تحقیق تصمیم گرفتم عمل کنم. رفتم چند تا مرکز و قیمت‌هایی که بهم دادن واقعا شوکه‌ام کرد. خیلی بیشتر از چیزی بود که فکر می‌کردم.
واقعا نمی‌دونم چطور باید این هزینه رو تامین کنم. بیمه هم که متاسفانه این هزینه رو پوشش نمیده. خیلی ناراحتم چون هم از نظر روحی و هم جسمی اذیت میشم و هم اینکه از نظر مالی تحت فشارم.
راهکاری داره که بتونه کمکم کنه هزینه عمل رو کمتر کنم؟
    درمان فوری گفت:
    سلام دوست عزیز هزینه عمل بواسیر ثابته ولی خب در درمان فوری عمل بواسیر با لیزر انجام میشه که هزینش متفاوت از عمل سنتی هست، برای اطلاعات بیشتر بهتره که تماس بگیرین.

فرم رزرو نوبت​​​​​​​

با تکمیل فرم زیر همکاران ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت:

ثبت

اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد و همکاران در اسرع وقت با شما تماس میگیرند.

سبد خرید