بهترین دکتر فوق تخصص شقاق یا فیشر چه کسی است؟

شقاق یا فیشر یک بیماری رایج در ناحیه نشیمنگاه است که افراد بسیاری در طول زندگی از آن رنج می‌برند. این بیماری می‌تواند با درد بسیاری در هنگام عمل دفع همراه باشد و فرد را آزار دهد. درمان بیماری شقاق تنها با مراجعه به بهترین دکتر فوق‌تخصصی شقاق یا فیشر امکان‌پذیر است؛ زیرا تشخیص این بیماری و نوع آن و درمان متناسب با بیماری، تنها از عهده یک پزشک حاذق و مجرب در درمان شقاق بر می‌آید.  دانستن جواب سؤال بهترین دکتر فوق‌تخصص شقاق یا فیشر چه کسی است؟ بسیار اهمیت دارد تا این بیماری دردناک هر چه سریع‌تر و با بهترین روش درمان شود. در این مقاله به ویژگی‌های بهترین دکتر فوق‌تخصصی شقاق یا فیشر خواهیم پرداخت.

دکتر بیماری شقاق یا فیشر


ویژگی‌های بهترین دکتر فوق تخصصی شقاق یا فیشر

شقاق یا فیشر به یک برش یا پارگی کوچک در پوشش مقعد گفته می‌شود که این مسئله درد شدید و گاه خونریزی‌هایی به رنگ قرمز روشن را در پی دارد. شقاق به دو شکل حاد و مزمن در بیماران تجربه می‌شود. در شقاق حاد شکاف روی پوست بسیار نازک و همانند برش کاغذ به نظر می‌رسد که به طور معمول با درمان‌های خانگی و استفاده از پمادها و داروها می‌تواند درمان شود. در شقاق مزمن پارگی عمیق‌تر است و حتی ممکن است یک زائده گوشتی داخلی یا خارجی ایجاد شده باشد و فرد را بسیار آزار دهد.
افرادی که از درد شقاق یا فیشر رنج می‌برند می‌خواهند هرچه سریع‌تر از این درد رها شوند و عجله آنها باعث می‌شود تا نتوانند برای پیداکردن بهترین دکتر فوق‌تخصص شقاق کمی صبر کنند. این مسئله در بسیاری از مواقع عواقب خوبی برای بیمار ندارد؛ زیرا انتخاب ناآگاهانه پزشک درمان‌کننده شقاق، می‌تواند باعث عدم درمان درست بیماری و بروز مشکلاتی نظیر عود مجدد بیماری، عفونت، درد و ناراحتی شود.

مهم‌ترین ویژگی های دکتر فوق تخصص شقاق


 برای تجربه نکردن این مشکلات باید به پزشکی مراجعه شود که دارای تخصص و تجربه است. در قدم اول تشخیص نوع شقاق بسیار اهمیت دارد؛ به طور مثال اگر بیماری در مرحله مزمن باشد، عدم تشخیص صحیح پزشک و تجویزنکردن درمان‌هایی مانند لیزر شقاق یا جراحی می‌تواند باعث مشکلات بسیاری همچون درد و ناراحتی و تشدید بیماری در فرد گردد. تشخیص صحیح بیماری تنها از یک پزشک متخصص انتظار می‌رود و با تجربه بودن باید در کنار تخصص لحاظ شود. پزشک باتجربه به دلیل معاینه بسیاری از بیماران مبتلا به شقاق می‌تواند این بیماری و شدت آن را بهتر تشخیص دهد و به‌این‌ترتیب درمان مناسب را پیشنهاد کند. دو ویژگی تخصص و تجربه کافی از جمله ویژگی‌هایی هستند که بهترین دکتر فوق‌تخصص شقاق باید از آنها برخوردار باشد. جدای این موارد پزشک موردنظر باید بتواند به بیمار اطلاعات کافی در زمینه بیماری شقاق و وضعیت بیمار بدهد. معرفی روش‌های درمانی و بهترین آنها از دیگر نکاتی است که بهترین پزشک شقاق یا فیشر باید در مسیر درمان با بیمار مطرح کند تا او بتواند با توجه به تشخیص و تجویز پزشک بهترین روش درمان را انتخاب نماید.


لزوم مراجعه سریع به دکتر فوق تخصص شقاق برای درمان فیشر مقعدی

بسیار اهمیت دارد که بیماری شقاق یا فیشر هرچه سریع‌تر درمان شود. شقاق در مراحل ابتدایی خود شقاق حاد نامیده می‌شود و می‌تواند با درمان‌های خانگی همچون تغییر تغذیه، جلوگیری از یبوست، مصرف آب کافی و همچنین استفاده از داروها و پمادهای تجویزی بهبود یابد. درصورتی‌که به شقاق در این مرحله رسیدگی نشود شقاق وارد مرحله مزمن می‌گردد که درمان آن با روش‌های جراحی یا لیزر شقاق امکان‌پذیر است. درصورتی‌که بیمار در مراحل اولیه بیماری هرچه سریع‌تر به پزشک مراجعه کند دکتر فوق‌تخصص شقاق می‌تواند بیماری را در مراحل اولیه کنترل و درمان کند تا بیمار نیازی به روش‌هایی همچون جراحی و یا لیزر شقاق نداشته باشد.
برای اینکه افراد بتوانند هرچه سریع‌تر به پزشک متخصص شقاق مراجعه کنند باید با علائم بیماری خود آشنا باشند. از جمله علائم بیماری شقاق که آشنایی با آن‌ها می‌تواند به تشخیص هرچه سریع‌تر بیماری توسط افراد  و درمان شقاق کمک کند موارد زیر هستند:

  • درد شدید همراه با سوزش در هنگام عمل دفع
  • خونریزی به رنگ روشن در هنگام عمل دفع و یا قابل‌مشاهده بر روی دستمال پس از تمیزکردن خود
  • لمس یک توده کوچک یا اسکین تگ در ناحیه شکاف مقعدی

علت مراجعه به دکتر فوق تخصص شقاق


این علائم می‌توانند نشان‌دهنده شقاق باشند و باید با دیدن آنها هرچه سریع‌تر به بهترین دکتر فوق‌تخصص شقاق یا فیشر مراجعه کرد تا درمان لازم آغاز گردد.


راه‌حل‌های بهترین دکتر برای درمان شقاق یا فیشر

دکتر متخصص درمان‌کننده شقاق در ابتدا به بررسی وضعیت بیمار خواهد پرداخت. با معاینه ناحیه مقعدی پزشک می‌تواند تشخیص دهد که بیماری شقاق در چه مرحله‌ای قرار دارد و آیا با روش‌های ساده قابل‌درمان است و یا نیاز به روش‌های دیگری همچون جراحی و لیزر شقاق دارد. به‌صورت کلی روش‌هایی که توسط پزشک باتجربه شقاق تجویز می‌شوند موارد زیر هستند:

  • درمان‌های خانگی همچون بهبود تغذیه، مصرف آب کافی، جلوگیری از یبوست، مصرف ملین‌ها
  • استفاده از داروها مانند پماد گلیسیرین تری نیترات، داروهای مسدودکننده کانال کلسیم و...
  • تزریق بوتاکس 
  • جراحی شقاق
  • لیزر شقاق یا فیشر

اینکه کدام یک از روش‌های بالا مناسب بیمار است به نظر پزشک و تشخیص او بستگی دارد و به همین دلیل پزشک باید از تجربه و تخصص بالایی برخوردار باشد تا با انتخاب بهترین روش درمان، به بهبود هرچه سریع‌تر بیماری کمک کند.

تزریق بوتاکس برای درمان سریع شقاق


امکانات موردنیاز پزشک فوق‌تخصص شقاق یا فیشر برای درمان بیماری 

بسیار مهم است اگر بیماری شقاق در مرحله مزمن قرار گرفته و نیاز به جراحی یا لیزر دارد این کار در مکانی مناسب همچون کلینیک بیماری نشیمن‌گاهی یا مطب‌های بسیار مجهز انجام شود. بهداشتی بودن مطب و در اختیار داشتن پرسنل کافی و مجرب برای کمک به پزشک فوق‌تخصص فیشر بسیار اهمیت دارد. اگر جراحی و یا لیزر شقاق در محیطی بهداشتی و تمیز انجام نشود ممکن است بیمار دچار عفونت شود. همچنین بهترین پزشک فوق‌تخصصی شقاق نیاز به تجهیزات به‌روز همچون دستگاه لیزر مناسب دارد تا بتواند بیماری را با کمترین عوارض همچون ایجاد گوشت اضافه، تنگی مقعد، بی‌اختیاری گاز معده و کنترل مدفوع درمان کند. امکاناتی نظیر ساکشن بلع ویروس از دیگر امکاناتی است که در یک مطب یا کلینیک مجهز وجود دارد تا بیماری‌هایی نظیر هپاتیت، ایدز و کرونا به بیمارها منتقل نگردد.
 یکی از کلینیک‌هایی که شرایط فوق را دارا است کلینیک درمان فوری است که پزشکان متبحری همچون دکتر مهسا توکل، دکتر امیرحسین امامی میبدی و دکتر امیرحسین آرمین فرد در آن به درمان انواع بیماری‌های نشیمنگاهی می‌پردازند.

مهم ترین امکانات دکتر فوق تخصص شقاق

سوالات متداول درباره بهترین دکتر شقاق

1- چرا انتخاب بهترین دکتر شقاق اهمیت دارد؟ 

تشخیص و درمان بیماری شقاق اهمیت زیادی دارد زیرا در صورتی که مزمن باشد باعث درد و ناراحتی در فرد می شود. برای درمان باید حتما پزشک با تجربه ای را انتخاب کرد تا بهترین روش درمانی را انتخاب کند و شما دچار عارضه های بعد از آن نشوید.
 

2-برای درمان شقاق توسط پزشک چه روش هایی پیشنهاد می شود؟

برای درمان شقاق می توان از روش هایی مانند تزریق بوتاکس، جراحی شقاق و لیزر استفاده کرد. درمان های خانگی و دارو نیز برای درمان شقاق کاربرد دارد.
 

3-بهترین دکتر شقاق باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

بهترین دکتر شقاق باید  دارای تخصص و تجربه کافی برای درمان شقاق باشد.بیمار هم چنین باید اطلاعات کافی درباره بیماری شقاق داشته باشد تا بتواند بهترین روش درمانی را انتخاب کند.
 

4- دکتر شقاق برای درمان بیماری نیاز به چه امکاناتی دارد؟

اگر بیماری شقاق مزمن باشد؛ باید حتما با لیزر در کلینیک درمان شود. دستگاه لیزر یکی از تجهیزات ضروری در کلینیک برای درمان بیماری های مقعدی است.
 

5-چرا باید توسط بهترین دکتر فوق‌تخصص شقاق  هرچه سریع‌تر ویزیت شد؟

تاخیر در درمان شقاق باعث تشدید بیماری می شود بنابراین باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید. در صورت عدم ویزیت دچار درد، خون ریزی خواهید شد.


کلام پایانی 

بیماری شقاق یا فیشر یک پارگی در ناحیه مقعد است که می‌تواند با درد و سوزش خود بیمار را بسیار اذیت کند. برای درمان این بیماری توصیه می‌شود که به بهترین دکتر فوق‌تخصصی فیشر یا شقاق مراجعه گردد تا درمان این بیماری به بهترین شکل انجام شود. بهترین دکتر متخصص شقاق مقعدی فردی است که تخصص کافی و همچنین تجربه لازم را برای درمان این بیماری دارد تا بتواند وضعیت بیماری را به‌درستی تشخیص و درمان مناسب را پیشنهاد دهد. از جمله بهترین پزشکان جراح شقاق می‌توان به دکتر مهسا توکل، دکتر امیرحسین امامی میبدی و دکتر امیرحسین آرمین فرد اشاره کرد که در کلینیک درمان فوری بیماران بسیاری را با موفقیت درمان کرده‌اند.

منبع:

 

 

 

نظرات

فرم رزرو نوبت​​​​​​​

با تکمیل فرم زیر همکاران ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت:

ثبت

اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد و همکاران در اسرع وقت با شما تماس میگیرند.

سبد خرید