بهترین دکتر فوق تخصص فیستول چه کسی است؟

بهترین دکتر فوق تخصص فیستول چه کسی است؟ این سؤال به‌احتمال زیاد، سؤال بسیاری از افرادی است که به بیماری فیستول مقعدی مبتلا هستند. بیماری فیستول مقعدی یکی از بیماری‌های شایع و رایج نشیمنگاهی و بسیار آزاردهنده است. این بیماری باید هرچه سریع‌تر درمان شود تا ناحیه مقعدی را به شکل گسترده‌تری درگیر نکند. فیستول مقعدی درمانی جز جراحی و لیزر فیستول مقعدی ندارد و در صورت درمان توسط یک پزشک مجرب و متبحر می‌تواند برای همیشه بهبود یابد. در مقاله امروز به جواب این سؤال که بهترین دکتر فوق‌تخصص فیستول چه کسی است؟ می‌پردازیم تا بیماران بتوانند با درنظرگرفتن نکاتی بسیار مهم به یک فوق تخصص فیستول مراجعه کنند.

آشنایی با بهترین دکتر فوق تخصص فیستول


چرا درمان بیماری فیستول اهمیت دارد؟

بیماری فیستول مقعدی باعث می‌شود تا دیواره مقعد و بخش‌هایی از روده بزرگ از طریق یک کانال باریک به یکدیگر وصل شوند. فیستول می‌تواند در بسیاری از قسمت‌های بدن به وجود بیاید و بافت‌های غیرمرتبط را به یکدیگر متصل کند؛ اما زمانی که در ناحیه مقعد ایجاد می‌شود به آن فیستول مقعدی می‌گویند. علامت اصلی فیستول مقعدی خروج ترشحات چرکی به مدت طولانی از یک سوراخ و چند سوراخ از اطراف مقعد است.
فیستول انواع مختلفی دارد و شناخت هر کدام از آنها تنها از عهده بهترین دکتر فوق تخصص فیستول برمی‌آید. درمان هر کدام از انواع فیستول متفاوت است و همین مسئله بر اهمیت مراجعه به بهترین دکتر فوق تخصص فیستول می‌افزاید.
بسیار مهم است که بیماری فیستول پس از مشاهده علائم آن حتماً درمان شود؛ زیرا تأخیر در روند درمان باعث پیشرفت عفونت و گسترش یافتن مسیرهای فیستول می‌شود. این عوارض باعث می‌شوند که درمان روند سخت‌تر و پیچیده‌تری را طی کند.

اهمیت درمان بیماری فیستول توسط متخصص


آشنایی با علائم فیستول مقعدی

فیستول مقعدی به طور معمول با علائم زیر همراه است:

  • وجود حفره در ناحیه مقعد
  • خروج ترشح چرکی از سوراخ‌های ایجاد شده در اطراف مقعد
  • احساس درد پس از دفع مدفوع
  • التهاب پوست اطراف مقعد
  • وجود برجستگی سفت و دردناک در ناحیه اطراف مقعد
  • تب و لرز با شدت یافتن بیماری و گسترش عفونت در بدن

زمانی که علائم بالا را در خود مشاهده کردید بهترین کار این است هرچه سریع‌تر به بهترین دکتر فوق تخصص فیستول مراجعه نمایید تا روند درمان آغاز شود.


چرا حتماً باید به بهترین دکتر فوق تخصص فیستول مراجعه کرد؟

همان‌طور که گفته شد فیستول مقعدی انواع مختلفی دارد. از جمله انواع فیستول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فیستول اینتر اسفنکتریک
  • فیستول ترانس اسفنکتریک
  • فیستول سوپر اسفنکتریک
  • فیستول اکسترا اسفنکتریک
  • فیستول زیر مخاطی

هر کدام از این فیستول‌ها بخش متفاوتی از روده و مقعد را به یکدیگر متصل می‌کنند و کانال فیستول آنها شکل متفاوتی با فیستول دیگر دارد. شناخت هر کدام از این فیستول‌ها و از طرفی انتخاب نحوه درمان مناسب برای درمان آنها بسیار اهمیت دارد. اگر به پزشک مناسبی مراجعه نکنید ممکن است بیماری و نوع آن به‌درستی تشخیص داده نشود و پس از جراحی فیستول و یا لیزردرمانی فیستول، با عود مجدد بیماری مواجه شوید. در کنار این مسئله، نحوه جراحی و لیزر فیستول بسیار اهمیت دارد؛ اگر این کار توسط بهترین دکتر فوق تخصص فیستول انجام شود بیمار دچار عفونت و یا دوره نقاهت طولانی نمی‌گردد و این مسئله در روند درمان بیماری بسیار اهمیت دارد.

مراجعه به بهترین دکتر برای درمان فیستول


مراجعه به بهترین دکتر فوق تخصص فیستول نه‌تنها کمک می‌کند تشخیص و درمان بیماری به‌درستی انجام گیرد؛ بلکه در روند بهبودی و عدم بازگشت بیماری نیز نقش مهمی را ایفا می‌کند و به همین دلیل باید در انتخاب دکتر متخصص فیستول بسیار دقت کرد.


مشخصات بهترین دکتر فوق تخصص فیستول

برای اینکه بتوانید بهترین فوق تخصص فیستول را انتخاب کنید بسیار مهم است که با ویژگی‌های چنین پزشکی آشنا باشید. پزشکی که شما برای درمان انتخاب می‌کنید باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:


داشتن تخصص در زمینه درمان بیماری

بیماری فیستول به دلیل انواع مختلفش کمی پیچیده است و به همین دلیل بسیار مهم است که برای درمان به پزشک فوق تخصصی مراجعه کنید که تخصص تشخیص و درمان این بیماری را داشته باشد. چنین پزشکی می‌تواند به‌درستی بیماری فیستول و نوع آن را تشخیص دهد و بهترین درمان را پیشنهاد کند. درمان فیستول به روش جراحی و لیزر انجام می‌شود و اینکه کدام روش مناسب نوع بیماری شما است تنها از تخصص یک پزشک برمی‌آید.

داشتن تخصص از ویژگی های بهترین دکتر فیستول


تجربه پزشک

تجربه، مکمل تخصص پزشک است. بهترین دکتر فوق تخصص فیستول به دلیل تمرکز بر روی درمان این بیماری از تجربه بالایی برخوردار است و این تجربه نه‌تنها در تشخیص بیماری و نوع آن تأثیرگذار است؛ بلکه در هنگام جراحی یا لیزر فیستول به کمک پزشک می‌آید. تجربه به پزشک فوق تخصص کمک می‌کند تا با تمام چالش‌هایی که در حین جراحی یا لیزردرمانی فیستول ممکن است به وجود آید، آشنا باشد و بتواند بهترین تصمیم را در هنگام درمان بگیرد.


دسترسی پزشک به امکانات لازم

بهترین دکتر فوق تخصص فیستول کسی است که به یک کلینیک و یا مطب بسیار مجهز دسترسی دارد. ازآنجایی‌که امروزه درمان فیستول توسط لیزر انجام می‌شود و بیماران نیاز به بیهوشی و بستری شبانه ندارند، لیزردرمانی فیستول در کلینیک‌ها یا مطب‌های مجهز انجام می‌شود. در کلینیک یک پزشک فوق تخصص فیستول، پرسنل مجربی وجود دارند تا به پزشک در حین لیزردرمانی کمک کنند و نیازهای بیمار را برآورده سازند.
نکته بسیار مهم بعدی بهداشتی بودن محیط درمان است. درمان فیستول باید در یک محیط کاملاً بهداشتی انجام شود تا بیمار پس از لیزردرمانی فیستول دچار عفونت نشود. یکی از دستگاه‌هایی که نقش مهمی در عدم انتقال عفونت و ویروس‌ها به بیماران دارد دستگاه ساکشن بلع ویروس است که از انتقال بیماری‌های ویروسی همچون ایدز، هپاتیت، کرونا و... به دیگر بیماران جلوگیری می‌کند. وجود این دستگاه از مواردی است که پزشک باید به آن توجه داشته باشد.
دسترسی داشتن به بهترین دستگاه لیزر فیستول از دیگر مواردی است که باید حتماً در انتخاب بهترین دکتر فوق تخصص فیستول در نظر گرفته شود. بسیار مهم است که درمان توسط دستگاه لیزر به روزی انجام شود تا بیماری فیستول مقعدی برای همیشه درمان شود.

داشتن امکانات از ویژگی های بهترین دکتر فیستول


نظرات مثبت بیماران

در هنگام انتخاب بهترین پزشک فوق تخصص فیستول، خواندن نظرات بیماران مراجعه‌کننده به پزشک نیز بسیار اهمیت دارد و می‌تواند به بیمار کمک کند تا راحت‌تر در مورد پزشک تصمیم بگیرد.
 

سوالات متداول درباره بهترین دکتر فوق‌تخصص فیستول

1- یک دکتر فیستول خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

یک دکتر فیستول خوب باید در زمینه بیماری تجربه و تخصص کافی داشته باشد. پزشک به امکانات لازم برای درمان بیماری دسترسی داشته باشد و بیماران تجربه خوبی از درمان داشته باشند. 
 

2-برای درمان فیستول چه روش هایی پیشنهاد می شود؟

روش های مختلفی برای درمان فیستول کاربرد دارد که لیزر پرطرفدارترین آن است. روش های دیگری که برای درمان فیستول استفاده می شود عبارت است از: جراحی، دارو، تزریق بوتاکس

 

3-مهم‌ترین علائم فیستول که در صورت مشاهده باید به دکتر مراجعه کرد کدام است؟

از علائم فیستول می‌توان به: وجود حفره در ناحیه مقعد، خروج ترشح چرکی، احساس درد پس از دفع مدفوع، التهاب پوست اطراف مقعد، وجود برجستگی سفت و دردناک اشاره کرد.
 

4- چرا درمان بیماری فیستول اهمیت دارد؟

بیماری فیستول باید حتما درمان شود زیرا در صورت عدم درمان عفونت در بدن گسترش پیدا می‌کند و روند درمان پیچیده تر می شود. 

 

5-پزشکان متخصص کلینیک درمان فوری چه تخصصی دارند؟

پزشکان کلینیک درمان فوری می‌توانند بیماری هایی نظیر بواسیر، شقاق، کیست مویی، فیستول را با لیزر درمان کنند.


کلام پایانی

در پاسخ به این سؤال که بهترین دکتر فوق تخصص فیستول چه کسی است؟ باید گفت که چنین دکتری باید تخصص و تجربه کافی را برای تشخیص و درمان انواع فیستول مقعدی داشته باشد. دسترسی پزشک به کلینیک مجهز و کاملاً بهداشتی و بهترین دستگاه لیزر از دیگر مواردی است که باید در هنگام انتخاب بهترین دکتر فوق تخصصی فیستول در نظر گرفته شود. انتخاب پزشک برای درمان فیستول بسیار اهمیت دارد؛ زیرا یک انتخاب نادرست می‌تواند باعث شود بیماری به‌درستی تشخیص داده نشود و همچنین در حین درمان اقدامات لازم به‌درستی صورت نگیرد و فیستول به شکل کامل درمان نشود. مشکلات نامبرده می‌توانند باعث عفونت دوباره و بازگشت دوباره بیماری شوند و بیمار را بار دیگر وارد پروسه درمان بیماری فیستول مقعدی کنند.


منبع: 

 

نظرات

فرم رزرو نوبت​​​​​​​

با تکمیل فرم زیر همکاران ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت:

ثبت

اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد و همکاران در اسرع وقت با شما تماس میگیرند.

سبد خرید