021 22 42 50 54
لوگو

فوق تخصصان کولورکتال
​​​​​​​(بیماری‌های مقعدی و کیست مویی)

دریافت نوبت اینترنتی

تماس از 9 صبح تا 1 شب

0902 200 39 11

هزینه عمل فیستول مقعدی

بسیاری از افراد که به بیماری فیستول مقعدی مبتلا هستند در قدم اول به هزینه‌های درمان خود فکر می‌کنند. درمان قطعی بیماری فیستول با استفاده از روش لیزر فیستول و جراحی امکان‌پذیر است و بسیار مهم است که افراد پیش از انتخاب روش درمانی با هزینه‌های این روش‌ها آشنا باشند. اینکه هزینه این روش‌ها چگونه برآورد می‌شود به موارد مختلفی بستگی دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

جراحی فیستول مقعدی

هدف از جراحی فیستول مقعدی برداشتن مجرای فیستول و حفظ اسفنکتر برای حفظ کنترل روده است. تکنیک های جراحی مختلفی وجود دارد و انتخاب آن به پیچیدگی و محل فیستول بستگی دارد. روش های رایج عبارتند از:

  •  فیستولوتومی: در این روش، جراح تمام فیستول را برش می‌دهد و به آن اجازه می‌دهد از داخل به بیرون بهبود یابد. فیستولوتومی برای فیستول های ساده که در محل صحیح قرار دارند مناسب است.
  •  قرار دادن استنت: استنت قطعه ای از مواد (معمولا بخیه یا نوارهای لاستیکی) است که برای باز نگه داشتن فیستول از فیستول عبور می کند. این تکنیک اغلب در فیستول های پیچیده یا بالا برای تخریب تدریجی بافت و جلوگیری از عود استفاده می شود.
  •  روش LIFT: LIFT (بستن مجرای فیستول بین اسفنکتری) شامل شناسایی و بستن دهانه داخلی مجرای فیستول و در عین حال حفظ اسفنکتر مقعدی است. این تکنیک برای انواع خاصی از فیستول، به ویژه آنهایی که خطر بی اختیاری در آنها کم است، مناسب است.
  •  ترمیم پیشرفته فلپ: در این روش، جراح یک فلپ از بافت سالم در نزدیکی فیستول ایجاد می کند و از آن برای پوشاندن دهانه داخلی و بهبود بهبودی استفاده می کند. ترمیم پیشرفته فلپ معمولاً برای فیستول های بلند یا زمانی که حفظ اسفنکتر در اولویت است استفاده می شود.


برآورد هزینه های عمل فیستول مقعدی

هزینه عمل فیستول مقعدی در وهله اول به این بستگی دارد که با چه روشی این عمل انجام شده است.

لیزردرمانی فیستول یکی از روش‌های درمان قطعی این بیماری به شمار می‌رود که می‌تواند بدون کمترین عوارض این بیماری را برای همیشه درمان کند. هزینه عمل فیستول با لیزر به موارد متعددی باز می‌گردد که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تجربه و تخصص پزشک

یکی از مواردی که بر هزینه درمان فیستول با لیزر تأثیر می‌گذارد تجربه و تخصص پزشک است. پزشکانی که تبحر بالایی در انجام لیزر فیستول دارند به طور معمول دستمزد بالاتری را نیز دریافت می‌کنند. بیماران مبتلا به فیستول باید برای درمان این بیماری به فوق‌تخصصان کولورکتال (پزشکان متخصص مقعد و روده بزرگ) مراجعه کنند. این پزشکان تخصص خود را در زمینه درمان بیماری‌های نشیمنگاهی همچون فیستول مقعدی به دست آورده‌اند و همین مسئله باعث می‌شود بتوانند به بهترین شکل این بیماری را برای همیشه درمان کنند.

نوع دستگاه لیزر

مورد بسیار مهم دیگری که بر روی هزینه عمل با لیزر تأثیر می‌گذارد نوع دستگاه لیزر برای لیزر درمانی فیستول است که نقش مهمی در درمان کامل این بیماری و عدم ایجاد عوارض دارد. در صورتی که بیماری فیستول با دستگاه‌های نامناسب عمل شود ممکن است در ناحیه مقعد گوشت اضافه به وجود آید. این مسئله تنگی مقعد و بی‌اختیاری گاز معده و کنترل مدفوع را در پی دارد و توجه به آن بسیار مهم است. به طور معمول دستگاه‌های مجهز قیمت بالایی دارند و در مراکز درمانی خاصی از آنها استفاده می‌شود که این مسئله می‌تواند بر روی هزینه عمل فیستول با لیزر تأثیر بگذارد.

بهداشتی بودن مرکز درمانی 

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند نقش مهمی بر هزینه‌ها داشته باشد تمیز و ایزوله بودن مرکز درمانی است. بسیار مهم است بیماران در مراکزی لیزر فیستول خود را انجام دهند که پس از آن دچار بیماری‌های عفونی نشوند.

امکانات مرکز بهداشتی

بسیاری از امکانات مرکز بهداشتی نیز می‌تواند باعث افزایش هزینه‌ها در هنگام لیزر شود. این امکانات ضروری هستند و بیماران باید به وجود آنها توجه داشته باشند. از جمله این امکانات می‌توان به دستگاه ساکشن بلع ویروس اشاره کرد که کمک می‌کند بیماری‌هایی همچون هپاتیت، ایدز و کرونا از بیمار قبلی به بیمار بعدی منتقل نشود.

شدت بیماری 

از موارد دیگری که می‌تواند بر روی هزینه لیزر فیستول اثر بگذارد شدت بیماری است. هرچه شدت بیماری بیشتر باشد جراحی لیزر پیچیده‌تر می‌شود و همین مسئله باعث افزایش قیمت جراحی فیستول می‌گردد.
موارد گفته شده همگی باعث می‌شوند که هزینه لیزر فیستول در مراکز مختلف متفاوت باشد.

تعرفه جراحی فیستول با لیزر


هزینه جراحی فیستول به چه عواملی بستگی دارد؟

برخی مواقع پزشکان ممکن است تشخیص دهند که بیماری فیستول باید به روش جراحی درمان شود. هزینه جراحی فیستول با هزینه لیزر فیستول متفاوت است. از جمله مواردی که بر روی هزینه عمل جراحی تأثیر می‌گذارند موارد زیر هستند:

نوع جراحی فیستول

جراحی فیستول به شکل‌های مختلفی انجام می‌شود که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  فیستولوتومی
  • فلپ ادوانسمنت یا پیشرفته
  •  روش استن یا ستون (seton) 
  •   پلاگین بیولوژیکی
  •  استفاده از چسب فیبرین

این روش‌ها هر کدام به شکل‌های مختلفی انجام می‌شوند و همین مسئله می‌تواند بر روی هزینه عمل تأثیر بگذارد.

مکان و نوع بیمارستان

اینکه جراحی فیستول در بیمارستان‌های دولتی یا خصوصی انجام می‌شود می‌تواند بر روی هزینه جراحی تأثیر داشته باشد.

تجربه و تخصص جراح

به طور معمول جراحانی که از تجربه و تخصص بسیار بالایی برخوردار هستند هزینه بالاتری را بابت جراحی خود دریافت می‌کنند.

شدت بیماری فیستول

در صورتی که بیماری فیستول شدت یافته باشد هزینه جراحی آن افزایش پیدا می‌کند و باید بیماران این نکته را در نظر داشته باشند.

آزمایش‌های قبل از جراحی

پیش از عمل جراحی به آزمایش‌های مختلفی همچون آزمایش خون نیاز است که می‌تواند باعث افزایش هزینه شود.

هزینه‌های بیمارستانی

بستری شبانه در بیمارستان، نوع اتاق، داروها، پانسمان‌ها و ویزیت‌های پس از جراحی به هزینه‌های عمل جراحی فیستول اضافه می‌کند.
موارد گفته شده همگی می‌توانند باعث افزایش هزینه جراحی فیستول نسبت به لیزر فیستول شوند.

عوانل موثر بر هزینه جراحی فیستول


هزینه عمل فیستول با بیمه پوشش داده می‌شود؟

یکی از سؤالاتی که ممکن است ذهن بیماران مبتلا به فیستول را پیش از درمان درگیر کند امکان پوشش هزینه‌های آنها با بیمه است. بیماران باید در نظر داشته باشند هزینه عمل و لیزر فیستول با بیمه تأمین اجتماعی پوشش داده نمی‌شود. برخی از بیمه‌های تکمیلی ممکن است هزینه عمل فیستول را تحت پوشش خود قرار داده باشند که باید این مورد را از بیمه حتماً سؤال کرد.

تعرفه جراحی فیستول با بیمه


عوامل مؤثر در هزینه درمان فیستول

تا اینجای مقاله به هزینه‌های مؤثر در لیزر و جراحی فیستول اشاره شد. به‌صورت کلی می‌توان موارد زیر را در هزینه درمان فیستول تأثیرگذار دانست:

  •   تخصص و تجربه جراح
  •   شدت بیماری فیستول
  •  نوع دستگاه‌های لیزر 
  •  بهداشتی بودن مرکز تخصصی درمان 
  •    امکانات مرکز پزشکی و بیمارستان
  •   هزینه آزمایش‌های پیش از جراحی فیستول
  •   هزینه بستری در بیمارستان

این موارد باعث تفاوت قیمت هزینه درمان فیستول در روش‌های مختلف درمانی می‌شوند که بیماران باید حتماً به آنها توجه داشته باشند.

عوامل مؤثر بر هزینه عمل و درمان فیستول


کلام پایانی

برای بسیاری از بیماران مبتلا به فیستول آگاهی از هزینه عمل فیستول مقعدی با لیزر و جراحی بسیار اهمیت دارد. هزینه عمل این دو روش درمانی با توجه به موارد مختلفی همچون تجربه و تخصص پزشک، نوع دستگاه لیزر، نوع بیمارستان و بسیاری موارد دیگر تعیین می‌شود و متغیر است. بسیار مهم است بیماران پیش از انتخاب روش درمان حتماً با عواملی که بر هزینه عمل فیستول مقعدی با لیزر و جراحی تأثیر می‌گذارد آشنا باشند تا با توجه به آنها اقدام به انتخاب جراح و روش درمانی کنند.

Ahmad Sorati گفت:
سلام دکتر من تا حال دکتری ندیدم به کارش درست انجام دهید اول عمل مهربان بعد عمل بد اخلال رفتار روانی از خودشان بروز می دهنده سه بار عمل کردم همیشه درد همراه من بود گیلان دکترا دزد زیادی دارم
    درمان فوری گفت:
    سلام دوست عزیز متاسفم که چنین تجربه ای داشتین. متخصصان درمان فوری همه تلاششون رو می‌کنن که بیمار احساس راحتی و رضایت داشته باشه و به ایشون کمک می‌کنند تا به درمان قطعی بیماریشون برسن.

فرم رزرو نوبت​​​​​​​

با تکمیل فرم زیر همکاران ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت:

ثبت

اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد و همکاران در اسرع وقت با شما تماس میگیرند.

سبد خرید