021 22 42 50 54
لوگو

فوق تخصصان کولورکتال
​​​​​​​(بیماری‌های مقعدی و کیست مویی)

دریافت نوبت اینترنتی

تماس از 9 صبح تا 1 شب

0902 200 39 11

قرص ونوگل برای هموروئید خوب است؟

از میان روش‌های متعددی که برای درمان بواسیر وجود دارد یکی از آنها مصرف قرص‌ها و استفاده از پمادها برای درمان این بیماری است. یکی از قرص‌هایی که جهت درمان هموروئید از آن استفاده می‌شود قرص ونوگل نام دارد. در این قرص از عصاره خشک شاه بلوط هندی استفاده شده که با خواص رقیق‌کننده خون می‌تواند نقش کمکی در درمان هموروئید داشته باشد. به اینکه این قرص چیست و تا چه اندازه می‌تواند مؤثر باشد در این مقاله به شکل کامل خواهیم پرداخت.


قرص ونوگل چیست؟

قرص ونوگل دارویی است که خواص رقیق‌کننده خون دارد و می‌توان برای درمان واریس و هموروئید از آن استفاده کرد. این محصول یک فرآورده کاملاً گیاهی است که در آن از عصاره خشک شاه بلوط هندی استفاده شده است. قرص ونوگل می‌تواند به درمان واریس سطحی و عمیق وریدی کمک کند و به عنوان درمان کمکی هموروئید در کنار سایر روش‌های درمانی استفاده گردد. 
شاه بلوط هندی با نام علمی Aesculus Hippocastanum دارای ماده‌ای است که خواص رقیق‌کننده خون دارد و از نشت مایع از سیاهرگ و مویرگ‌ها جلوگیری می‌کند و به این ترتیب نقش مهمی در جلوگیری از احتباس آب در بدن ایفا می‌کند. به طور معمول از عصاره دانه شاه بلوط هندی به شکل خوراکی برای درمان گردش خون ضعیف که باعث تورم در پاها (نارسایی مزمن وریدی یا CVI) می‌شود و یا بهبود تورم و درد ناشی از وریدهای واریسی استفاده می‌کنند.
بر اساس مطالعات، استفاده از عصاره شاه بلوط هندی به شکل خوراکی و در دوز مناسب می‌تواند نقش مهمی در بهبود علائم گردش خون ضعیف مانند واریس، خستگی، درد، خارش و تورم در پاها و احتباس آب داشته باشد.
قرص ونوگل همچنین به عنوان یک درمان کمکی برای هموروئید استفاده می‌شود. ماده‌ای به نام آئسین در عصاره شاه بلوط این قرص وجود دارد که می‌تواند در تقویت دیواره رگ‌ها، بهبود گردش خون وریدی، کاهش نفوذپذیری مویرگ‌ها و کاهش تورم و التهاب مؤثر باشد. این ماده همچنین با خواص ضدالتهابی خود می‌تواند به کاهش درد و خارش ناشی از هموروئید کمک کند و در کاهش قرمزی و تورم ناحیه مؤثر باشد. آئسین همچنین با بهبود جریان خون وریدی و تقویت پمپ ورید باعث کاهش فشار در وریدهای هموروئیدی می‌شود و به این ترتیب می‌تواند در بهبود هموروئید در کنار روش‌های قطعی درمان این بیماری بسیار کمک‌کننده باشد.

قرص ونوگل

 


آیا ونوگل به درمان بواسیر کمک می‌کند؟

همان‌طور که گفته شد قرص ونوگل حاوی ماده مؤثری به نام آئسین است که می‌تواند به کاهش تورم و التهاب هموروئید و کاهش درد و خارش ناشی از آن کمک کند. باید در نظر داشت این قرص به عنوان درمان کمکی گیاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به هیچ عنوان نمی‌توان برای درمان هموروئید تنها به آن تکیه کرد. بسیار مهم است بیماران مبتلا به هموروئید این قرص را تحت ‌نظر پزشک در کنار درمان‌های دیگر استفاده کنند.


طریقه مصرف قرص ونوگل برای هموروئید

مصرف قرص ونوگل برای هموروئید باید حتماً تحت نظر پزشک باشد و توسط پزشک تجویز شود. به صورت کلی طریقه مصرف قرص ونوگل برای هموروئید یک عدد قرص در زمان صبح و یک عدد قرص در زمان شب و ترجیحاً همراه وعده غذایی است. توصیه می‌شود این قرص حداکثر بیشتر از سه ماه استفاده نشود؛ زیرا برای استفاده کوتاه مدت طراحی شده است.

روش مصرف قرص ونوگل


عوارض ونوگل چیست؟

مصرف قرص ونوگل برای هموروئید در صورتی که طبق دستور پزشک در مدت زمانی کوتاه باشد بدون عارضه است. با این وجود ممکن است برخی از افراد پس از مصرف این قرص عوارضی همچون سردرد، سرگیجه، ناراحتی گوارشی و خارش را تجربه کنند. افرادی که دچار چنین عوارضی می‌شوند باید مصرف این قرص را متوقف کنند تا این عوارض برطرف گردد. همچنین ممکن است این قرص باعث قرمز شدن رنگ ادرار شود که دارای اهمیت بالینی نیست و بی‌خطر است.


احتیاط مصرف قرص ونوگل

بسیار مهم است بیماران پیش از مصرف قرص ونوگل برای هموروئید به موارد زیر توجه داشته باشند:

  • قرص ونوگل نباید با داروهای وارفارین، سالیسیلات‌ها و دیگر داروهای ضدانعقاد استفاده شود.
  • از آنجایی که شاه بلوط هندی می‌تواند باعث آهسته‌تر شدن روند انعقاد خون شود ممکن است مصرف این قرص خطر کبودی و خونریزی را در افراد مبتلا به اختلالات خونریزی افزایش دهد.
  • افراد دارای حساسیت به لاتکس ممکن است به شاه بلوط هندی نیز دارای حساسیت باشند.
  • مصرف قرص ونوگل پیش از جراحی می‌تواند خطر خونریزی را بالا ببرد؛ به همین دلیل توصیه می‌شود حداقل دو هفته پیش از جراحی مصرف این قرص قطع شود.
  • مصرف این قرص گیاهی می‌تواند باعث کاهش قند خون شود؛ بنابراین افراد مبتلا به دیابت باید در طول مصرف این قرص قند خون خود را به شکل منظم پایش کنند.

موارد احتیاتی مصرف قرص ونوگل برای هموروئید


منع مصرف قرص ونوگل

بسیار مهم است بیمارانی که شرایط زیر را دارند قرص ونوگل را مصرف نکنند:

  • افراد زیر ۱۸ سال
  • افراد مبتلا به بیماری‌های کبدی و کلیوی
  • زنان باردار و شیرده به دلیل عدم وجود اطلاعات کافی در مورد ایمنی مصرف عصاره شاه بلوط هندی
  • افراد دارای مشکلات گوارشی به دلیل اثر شاه بلوط هندی بر تحریک معده

منع مصرف قرص ونوگل: زنان باردار

 

آیا قرص ونوگل می‌تواند باعث درمان قطعی هموروئید شود؟

از تمام مزایای قرص ونوگل گفته شد. این قرص با وجود تمام فواید خود یک درمان کمکی است و به هیچ عنوان نمی‌توان از آن به عنوان درمان قطعی هموروئید استفاده کرد. مصرف قرص ونوگل برای بواسیر تنها می‌تواند به کاهش علائم این بیماری کمک کند و از طرفی یک درمان کمکی در کنار سایر روش‌های درمانی هموروئید باشد. درمان بیماری هموروئید در صورتی که با مراقبت‌های خانگی و استفاده از پمادها امکان‌پذیر نباشد تنها از طریق جراحی و لیزردرمانی هموروئید امکان‌پذیر است.
بسیار مهم است افراد با مشاهده علائم هموروئید به متخصص کولورکتال مراجعه کنند تا با توجه به وضعیت هموروئید آنها یک درمان قطعی برای بیماری انتخاب گردد. مصرف خودسرانه قرص ونوگل برای هموروئید به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود؛ زیرا ممکن است شرایط بیماری بواسیر فرد به شکلی باشد که این قرص قادر به مداوای بیماری نشود و بیماری فرد تشدید گردد.

درمان قطعی هموروئید با قرص ونوگل

 

روش درمان هموروئید چیست؟ 

اگر سوال شما نیز است که برای درمان بیرون زدگی بواسیر چه باید کرد باید بگوییم که راه‌های مختلفی را می‌توان پیشنهاد کرد اما متخصصین کولورکتال با ارزیابی دقیق شرایط هر بیمار، مناسب‌ترین روش درمانی را انتخاب می‌کنند. یکی از روش‌های پیشرفته و کم‌تهاجم برای درمان بواسیر، لیزر درمانی است. این روش نوین به دلیل دقت بالا، درد کم و عدم نیاز به بخیه، به سرعت به روشی محبوب تبدیل شده است. بیماران می‌توانند با اطمینان خاطر، درمان را انجام داده و به زندگی روزمره خود بازگردند.

بهترین داروها برای بواسیر

داروی بواسیر در بیشتر مواقع درد بیمار را تسکین داده و به کنترل وضعیت هموروئید کمک می‌کند. بهتر است به این مورد توجه کنید که اگر دارویی به اشتباه و بدون تجویز پزشک مصرف شود ممکن است وضع بیمار وخیم‌تر شود از جمله اشکال مختلف داروی بواسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

  • پمادها: این داروها معمولاً حاوی ترکیباتی مانند هیدروکورتیزون (ضد التهاب)، لیدوکائین (بی حس کننده موضعی) و زینک اکساید (قابض) هستند. آن‌ها به کاهش التهاب، درد، خارش و تورم کمک می‌کنند.
  • شیاف‌ها: شیاف‌ها معمولاً برای درمان بواسیر داخلی استفاده می‌شوند و به طور مستقیم به محل مشکل وارد می‌شوند. آن‌ها به کاهش التهاب و تسکین درد کمک می‌کنند.
  • قرص‌ها: قرص‌ها معمولاً برای درمان علل زمینه‌ای بواسیر مانند یبوست استفاده می‌شوند. آن‌ها به نرم کردن مدفوع و تسهیل دفع کمک می‌کنند.
  • سایر داروها: برخی داروهای دیگر مانند مکمل‌های فیبر نیز ممکن است برای درمان بواسیر تجویز شوند.

بهترین روش درمان هموروئید


کلام پایانی

یکی از قرص‌هایی که در روند درمان هموروئید تجویز می‌شود قرص ونوگل است. قرص ونوگل به دلیل داشتن ماده‌ای به نام آئسین که یک ترکیب فعال در شاه بلوط هندی است نقش مهمی در کاهش تورم و التهاب بواسیر و درد و خارش ناشی از هموروئید دارد. مصرف این قرص به عنوان درمان کمکی در نظر گرفته می‌شود و به هیچ عنوان نمی‌توان به تنهایی از آن برای درمان بواسیر استفاده کرد.

فرم رزرو نوبت​​​​​​​

با تکمیل فرم زیر همکاران ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت:

ثبت

اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد و همکاران در اسرع وقت با شما تماس میگیرند.

سبد خرید