بهترین داروها برای بواسیر

بیماری بواسیر یکی از بیماری‌های ناحیه نشیمنگاهی است که می‌تواند با درد خود برای بیمار بسیار آزاردهنده باشد. درمان بیماری بواسیر بسیار اهمیت دارد و اگر این بیماری در مراحل اولیه خود باشد با دارو و روش‌های خانگی می‌تواند کنترل و درمان شود. ازآنجایی‌که دارودرمانی نقش مهمی در بهبود بواسیر دارد آشنایی با بهترین داروی بواسیر و انواع داروی بواسیر بسیار مهم است. با اینکه داروهای بواسیر توسط پزشک تجویز می‌شوند؛ اما بهتر است بیمار در مورد این داروها بیشتر بداند. در ادامه با بهترین داروها برای بواسیر آشنا می‌شوید.

اگر بیماری بواسیر در مراحل اولیه تشخیص داده شود و شدید نباشد به طور معمول پزشکان از روش دارودرمانی برای بهبود این بیماری استفاده می‌کنند. امروزه به کمک انواع داروی بواسیر می‌توان علائم این بیماری را کنترل کرد و کاهش داد و در واقع دارودرمانی اولین گزینه برای مبتلایان به این عارضه به شمار می‌رود. اینکه چه پماد و قرص و دارویی مناسب شرایط فرد است کاملاً به نظر پزشک باز می‌گردد و بیمار باید توسط پزشک معاینه شود تا بهترین داروی بواسیر برایش تجویز گردد.

بهترین دارو برای درمان بواسیر


بهترین شیاف بواسیر

شیاف‌ها یکی از بهترین انواع داروی بواسیر هستند که پزشکان جهت درمان بواسیر آن را تجویز می‌کنند. شیاف برای بواسیر، در واقع داروی جامدی است که از طریق مقعد وارد ناحیه رکتوم می‌شود و پس از حل شدن در این ناحیه، دارو را در بافت مقعد آزاد می‌کند. به طور معمول شیاف ترکیبی از دارو با یک روغن یا یک کرم است و در موارد خفیف هموروئید تجویز می‌شود. برخی از انواع شیاف برای بواسیر، باعث کاهش تورم بواسیر می‌شوند و کمک می‌کنند تا اندازه بواسیر به حداقل برسد و برخی دیگر جهت نرم شدن مقعد و کاهش یبوست استفاده دارند. شیاف آنتی هموروئید از معروف‌ترین شیاف‌هایی است که جهت درمان بواسیر استفاده می‌شود و بیماران می‌توانند برای موارد خفیف بواسیر آن را بدون نسخه تهیه کنند.

 

بهترین شیاف برای بواسیر

پماد برای درمان بواسیر

تجویز پماد برای درمان بواسیر یکی دیگر از راه‌های درمانی بسیار مفید و مهم است. پماد برای درمان بواسیر، داروهای موضعی هستند که در دسته داروهای استروئیدی، قابض کننده و بی‌حس‌کننده به شمار می‌روند.

از جمله پماد برای بواسیر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پماد و لوسیون پراموکسین

یکی از انواع داروی بواسیر پماد «پراموکسین» است. پراموکسین هیدروکلراید از جمله بهترین داروی بواسیر به شمار می‌رود و می‌توان آن را حتی بدون نسخه خریداری کرد. این ترکیب رایج یک داروی ضد خارش و بی‌حس‌کننده است که به شکل موقت خارش و سوزش ناشی از هموروئید و شقاق را می‌تواند کاهش دهد. این دارو جهت رفع خارش هموروئید بسیار مؤثر است؛ اما به دلیل اینکه یک استروئید همانند هیدرو کورتیزون نیست، نمی‌تواند در کاهش التهاب بیماری اثر چندانی داشته باشد. به دلیل اینکه داروهای مبتنی بر استروئید به شکل کلی چندان توصیه نمی‌شوند پراموکسین هیدروکلراید یک گزینه ایمن بدون استروئید است که می‌تواند خارش را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد.

درمان بواسیر با این دارو برای کودکان زیر ۲ سال ممنوع و برای کودکان زیر ۱۲ سال با تجویز پزشک بلامانع است.

پماد هیدروکورتیزون برای بواسیر

یکی از انواع داروی بواسیر، پماد «هیدروکورتیزون» است. این دارو نوعی ضدالتهاب استروئیدی است و سرکوب‌کننده سیستم ایمنی بدن محسوب می‌شود. پماد هیدرو کورتیزون برای بواسیر در سه شکل موضعی، خوراکی و تزریقی وجود دارد. افرادی که به مشکلات قلبی، فشارخون بالا، صرع و تیروئید مبتلا هستند باید حتماً پیش از مصرف این دارو با پزشک مشورت کنند.

پماد هیدروکورتیزون برای بواسیر

پماد ام جی

یکی از انواع پماد برای بواسیر، پماد «ام جی» نام دارد که پایه اصلی آن از مواد گیاهی تشکیل شده است. این دارو یکی از داروهای طبیعی و مؤثر برای درمان بواسیر به شمار می‌رود و ضدباکتری، ضدقارچ، ضدالتهاب و قابض است. پماد ام جی می‌تواند علائمی همچون سوزش، خارش، درد و... را از بین ببرد و به دلیل داشتن خواص قابض کننده عروق، باعث درمان بواسیر شود. این دارو به طور معمول برای تسکین علائم هموروئید درجه یک و دو استفاده می‌شود.

پماد آنتی هموروئید

پماد آنتی هموروئید از جمله بهترین داروی بواسیر شمرده می‌شود. این دارو خواص ضدالتهاب، بی‌حس‌کننده، قابض و ضددرد دارد و می‌تواند در رفع علائمی همچون خونریزی، درد و التهاب مؤثر باشد. پماد آنتی هموروئید به شکل‌های مختلفی همچون کرم، شیاف و ژل در بازار موجود است و به عنوان بهترین داروی بواسیر از آن یاد می‌شود.

از این دارو همچنین برای رفع التهابات مجرای مقعد و شقاق نیز استفاده می‌کنند. پماد آنتی هموروئید حاوی ماده‌ای به نام «فنل افرین» است که باعث می‌شود تورم عروق کاهش پیدا کند و علائم بواسیر رفع شود. این دارو به مدت ۷ روز تجویز می‌شود و اگر بهبودی حاصل نگردد باید حتماً پزشک را مطلع کرد.

پماد لیدوکائین

یکی دیگر از انواع داروی بواسیر، پماد لیدوکائین است. این دارو یک بی‌حس‌کننده موضعی است و بر روی پوست استفاده می‌شود. پماد لیدوکائین باید حتماً با تجویز پزشک استفاده شود؛ زیرا مصرف بلندمدت آن می‌تواند عوارضی را به همراه داشته باشد.

پماد لیدوکائین

 

بهترین قرص درمان بواسیر

بهترین قرص درمان بواسیر در واقع به داروهای خوراکی گفته می‌شود که برای رفع علائم هموروئید و تسریع روند درمان به کار می‌روند. در واقع این داروها نوعی مکمل هستند که توسط پزشک تجویز می‌شوند. از جمله بهترین قرص درمان بواسیر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قرص روهمورین

این قرص نقش مهمی در متوقف کردن گردش خون در عروق هموروئیدی دارد و با خشک کردن این عروق به درمان هموروئید کمک می‌کند. از این دارو برای درمان بواسیر نوع یک و دو استفاده می‌کنند و نحوه مصرف آن باید طبق تجویز پزشک باشد.

قرص مسکن

از جمله بهترین قرص درمان بواسیر می‌توان به مسکن‌ها نیز اشاره کرد. مسکن‌ها در واقع به عنوان یک مکمل تجویز می‌شوند تا درد ناشی از بواسیر را کاهش دهند. به طور معمول مسکن‌هایی همچون ایبوپروفن، ناپروکسن و قرص استامینوفن توسط پزشک تجویز می‌شوند.

بهترین قرص درمان بواسیر


بهترین برند داروی بواسیر کدام است؟

در جواب این سؤال نمی‌توان به برند خاصی اشاره کرد؛ زیرا بیشتر این پمادها دارای ترکیبات مشابه هستند و می‌توانند باعث کاهش علائم و نشانه‌های هموروئید شوند. اینکه انواع داروی هموروئید تا چه میزان بر روی افراد اثربخشی دارند به موارد زیر باز می‌گردد:

  • سن فرد
  • جنسیت
  • نوع بواسیر
  • شدت بواسیر
  • رعایت نکات بهداشتی
  • استفاده هم‌زمان از سایر درمان‌های تکمیلی و خانگی
  • نحوه صحیح استفاده از دارو

بهترین برند داروی بواسیر

کلام پایانی

درمان بواسیر در مراحل ابتدایی با استفاده از انواع داروی بواسیر امکان‌پذیر است که به شکل دارو، پماد و شیاف در داروخانه‌ها عرضه می‌شوند. اینکه کدام یک از این داروها مناسب شرایط بیمار هستند به تشخیص پزشک باز می‌گردد. بهترین داروی بواسیر در واقع دارویی است که بتواند علائم این بیماری را برطرف کند و باعث بهبود وضعیت بیماری شود. بسیار مهم است که بیماران با مشاهده علائم بواسیر به پزشک مراجعه کنند و تحت‌نظر او به مصرف انواع داروی بواسیر بپردازند. بسیاری مواقع پماد برای درمان بواسیر یا بهترین شیاف بواسیر در بهبود این عارضه تأثیرگذار نیستند و در این موارد بیمار باید از روش‌های دیگری همچون لیزر هموروئید برای درمان بیماری خود استفاده کند.

منبع:

نظرات

فرم رزرو نوبت​​​​​​​

با تکمیل فرم زیر همکاران ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت:

ثبت

اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد و همکاران در اسرع وقت با شما تماس میگیرند.

سبد خرید