درمان کیست مویی با زالو

بسیاری از بیمارانی که به عارضه کیست مویی مبتلا هستند پیش از اینکه درمان این بیماری را به دست افراد متخصص بسپارند روش‌های دیگری را برای درمان امتحان می‌کند. یکی از روش‌هایی که افراد به سراغ آن می‌روند طب سنتی است که یکی از راه‌های درمان کیست مویی را زالو می‌داند. اینکه آیا درمان کیست مویی با زالو امکان‌پذیر است یکی از سؤال‌هایی است که دغدغه بسیاری از افراد می‌باشد. در این مقاله به درمان کیست مویی با زالو به شکل کامل خواهیم پرداخت.


آیا درمان کیست مویی با زالو امکان‌پذیر است؟

درمان کیست مویی با زالو امکان‌پذیر نیست و این روش توسط پزشکان به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود. بیماری کیست مویی که به شکل یک حفره پر از چرک و مو در ناحیه شکاف دو باسن و در انتهای خط دنبالچه به وجود می‌آید تنها به وسیله جراحی یا لیزر کیست مویی درمان‌پذیر است. بسیاری از بیماران بدون آگاهی از این نکته جهت درمان این بیماری به سراغ درمان سنتی کیست مویی می‌روند. درمان سنتی به طور معمول سعی دارد تا با استفاده از انواع روغن‌های ضدالتهاب همچون روغن نارگیل، روغن درخت چای، کرچک و همچنین زالودرمانی به درمان کیست مویی بپردازد. این درمان‌ها به هیچ عنوان اثرگذار نیستند و متعلق به زمانی هستند که هیچ درمان مؤثر و قطعی برای عارضه کیست مویی وجود نداشته است. همه این درمان‌ها در واقع تنها باعث کاهش علائم این بیماری می‌شوند و هیچ نقشی در درمان آن ایفا نمی‌کنند. بیمار با کاهش علائم تصور می‌کند بیماری او بهبود یافته؛ اما پس از مدتی با بازگشت علائم روبرو می‌شود و این چرخه مدت‌ها ادامه می‌یابد.

درمان کیست مویی با زالو


مضرات درمان کیست مویی با طب سنتی

درمان کیست مویی با زالو و سایر روش‌های مرسوم در طب سنتی همان‌طور که گفته شد به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود. علتش در این است که این درمان‌ها با خاموش کردن علائم بیماری باعث می‌شوند که بیماران روند درمان صحیح بیماری خود را بسیار دیر آغاز کنند. مسئله‌ای که باعث می‌شود بیماری کیست مویی پیشرفت کند و وضع آن وخیم‌تر شود.
از طرف دیگر درمان کیست مویی با زالو و سایر روش‌های سنتی می‌تواند عوارضی را برای بیمار ایجاد کند. در بسیاری موارد، استفاده از درمان طب سنتی کیست مویی باعث افزایش عفونت و التهاب در ناحیه کیست مویی می‌شود و این مسئله روند درمان را پیچیده‌تر می‌کند. جدای از این موارد، بیمار با عوارض دیگری همچون درد بسیار، نشت چرک یا خون از محل کیست، تب و در موارد بسیار نادر سرطان به نام «کارسینوم سلول سنگ‌فرشی» ممکن است روبرو شود.
موارد گفته شده نشان می‌دهند که به چه دلیل درمان کیست مویی با زالو و سایر روش‌های درمانی طب سنتی منع شده است و چرا باید هرچه سریع‌تر برای درمان کیست مویی به پزشک متخصص مراجعه کرد.


علائم کیست مویی

شاید برای بسیاری از افراد سؤال باشد که کیست مویی چه علائمی دارد تا بتوانند هرچه سریع‌تر برای درمان آن اقدام کنند. از جمله علائم این عارضه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وجود چندین حفره یا سوراخ در سطح پوست
  • خروج ترشحات چرکی و خونی از محل آبسه همراه با بوی بد
  • احساس درد در ناحیة پایین کمر
  • ایجاد تورم و التهاب در محل کیست
  • احساس درد در هنگام نشستن و ایستادن
  • خارج شدن مو از محل کیست

این علائم از جمله شایع‌ترین علائم کیست مویی هستند که فرد با دیدن آنها باید هرچه سریع‌تر به پزشک متخصص جهت درمان مراجعه کند.

درد نشستن یکی از علائم کیست مویی


دیگر روش‌های درمان طب سنتی کیست مویی

بسیار مهم است که افراد از دیگر روش‌های درمان کیست مویی با طب سنتی مطلع باشند تا از انجام این روش‌ها نیز خودداری کنند. از دیگر مواردی که در طب سنتی برای درمان کیست مویی استفاده می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درمان کیست مویی با عسل و موم زنبور عسل
  • درمان با جوش شیرین
  • درمان با آلوورا
  • درمان کیست مویی با زردچوبه
  • درمان کیست مویی با روغن کرچک
  • درمان کیست مویی با سیر و پیاز

باید در نظر داشت هیچ‌کدام از مواد نام برده نقشی در درمان کیست مویی ندارند و این عارضه فقط با جراحی و لیزر کیست مویی درمان می‌شود.

طب سنتی


روش‌های درمان قطعی کیست مویی

تا اینجای مقاله حتماً دانسته‌اید که درمان کیست مویی با زالو امکان‌پذیر نیست. روش‌های درمان قطعی کیست مویی جراحی کیست مویی و لیزردرمانی کیست مویی هستند:

روش جراحی کیست مویی

عمل جراحی کیست مویی به دو شکل باز و بسته انجام می‌شود. در روش جراحی ناحیه کیست با تیغ جراحی باز می‌شود و محتویات کیست مویی به شکل کامل خارج می‌گردد. در روش جراحی باز کیست مویی، ناحیه پس از جراحی بخیه زده نمی‌شود تا زخم از کف ناحیه جراحی شده شروع به بازسازی خود کند و بافت سالم در ناحیه ایجاد شود. در روش جراحی بسته کیست مویی، پس از جراحی ناحیه بخیه زده می‌شود و این تنها تفاوت این دو روش است.
پس از انجام جراحی دوران نقاهت بسیار اهمیت دارد و باید مراقبت‌های بسیاری انجام شود تا به خصوص پس از جراحی باز زخم دچار عفونت نشود. از آنجایی که دوران نقاهت پس از جراحی کمی طولانی است و از طرفی نیاز به مراقبت‌های بسیاری دارد امروزه توسط پزشکان پیشنهاد نمی‌شود و روش لیزردرمانی به جای آن استفاده می‌گردد.

جراحی کیست مویی

 

لیزر درمانی کیست مویی

لیزردرمانی سینوس پیلونیدال یک روش کم تهاجمی است که می‌تواند این بیماری را در زمانی کمتر از 30 دقیقه و بدون نیاز به بیهوشی و بستری شبانه درمان کند. این روش یک روش محبوب و قطعی برای درمان کیست مویی است که احتمال بازگشت این بیماری را نیز به صفر می‌رساند. بیمار پس از لیزردرمانی کیست مویی نیازی به گذراندن دوران نقاهت ندارد و به همین دلیل این روش یک روش محبوب برای درمان این بیماری است.

لیزر کیست مویی توسط متخصص

 


کلام پایانی

بسیاری از بیماران مبتلا به کیست مویی ممکن است با این سؤال مواجه شوند که آیا درمان کیست مویی با زالو امکان‌پذیر است یا خیر؟ در جواب این سؤال باید گفت که بیماری کیست مویی نه‌تنها با زالو درمان نمی‌شود؛ بلکه با سایر روش‌های درمان سنتی نیز بهبود نمی‌یابد. این روش‌ها تنها می‌توانند به تسکین علائم کیست مویی کمک کنند و باعث شدت یافتن بیماری و سخت‌تر شدن روند درمان شوند. بسیار مهم است بیماران با مشاهده علائم کیست مویی هرچه سریع‌تر جهت درمان به متخصص ناحیه مقعد و روده مراجعه کنند تا درمان کیست مویی از طریق روش‌های تأیید شده همچون لیزر کیست مویی انجام شود.

منابع:

نظرات

فرم رزرو نوبت​​​​​​​

با تکمیل فرم زیر همکاران ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت:

ثبت

اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد و همکاران در اسرع وقت با شما تماس میگیرند.

سبد خرید