هزینه عمل فیستول مقعدی

هزینه عمل فیستول مقعدی
هزینه عمل فیستول مقعدی با لیزر با توجه به موارد مختلفی همچون تجربه و تخصص پزشک، نوع دستگاه لیزر، نوع بیمارستان و بسیاری موارد دیگر تعیین می‌شود و متغیر است. بسیار مهم است بیماران پیش از انتخاب روش درمان حتماً با عواملی که بر هزینه عمل فیستول مقعدی با لیزر و جراحی تأثیر می‌گذارد آشنا باشند.
ادامه مطلب

درمان خانگی فیستول مقعدی

درمان خانگی فیستول مقعدی
درمان خانگی فیستول مقعدی یکی از روش‌هایی است که بسیاری از افراد برای مداوای این بیماری به سراغ آن می‌روند. این روش درمانی تنها نقش تسکین‌دهنده برای علائم فیستول دارد و به هیچ عنوان نمی‌توان به عنوان درمان قطعی فیستول از آن استفاده کرد. درمان خانگی همچنین ممکن است با تسکین علائم، درمان قطعی این بیماری را به تأخیر بیندازد و باعث تشدید بیماری فیستول گردد
ادامه مطلب

مهم‌ترین باورهای غلط درباره فیستول

مهم‌ترین باورهای غلط درباره فیستول
باورهای غلط رایج درباره فیستول: فیستول مقعد همیشه به دلیل عدم رعایت بهداشت ایجاد می‌شود: این باور غلط است. در حالی که رعایت بهداشت مهم است، فیستول مقعدی می‌تواند به علل مختلفی مانند عفونت، آبسه، بیماری کرون، آسیب یا عوامل دیگر ایجاد شود. فیستول مقعدی فقط مردان را درگیر می‌کند: این باور غلط است. فیستول مقعدی می‌تواند افراد را در هر جنسیتی تحت تاثیر قرار دهد. فیستول مقعدی با دارو قابل درمان است: این باور غلط است. در بیشتر موارد، فیستول مقعدی فقط با جراحی قابل درمان است. فیستول مقعدی یک بیماری مسری است: این باور غلط است. فیستول مقعدی مسری نیست.
ادامه مطلب

بهترین داروها برای فیستول

بهترین داروها برای فیستول
درمان فیستول: فیستول به طور قطعی با دارو قابل درمان نیست. درمان فیستول در بیشتر موارد نیازمند جراحی یا لیزر است. داروهای تجویزی: آنتی‌بیوتیک‌ها: برای کاهش عفونت قبل، حین یا بعد از عمل جراحی یا لیزر تجویز می‌شوند. مسکن‌ها: برای تسکین درد تجویز می‌شوند. پمادها: برای کاهش درد و التهاب به طور موضعی استفاده می‌شوند.
ادامه مطلب

بهترین دکتر فوق تخصص فیستول چه کسی است؟

بهترین دکتر فوق تخصص فیستول چه کسی است؟
انواع فیستول مقعدی: فیستول اینتر اسفنکتریک: بین دو عضله اسفنکتر داخلی و خارجی مقعد قرار دارد. فیستول ترانس اسفنکتریک: از عضله اسفنکتر داخلی عبور می‌کند. فیستول سوپر اسفنکتریک: بالاتر از عضله اسفنکتر داخلی قرار دارد. اهمیت انتخاب بهترین دکتر فوق تخصص فیستول: تشخیص دقیق نوع فیستول انتخاب روش درمانی مناسب نکات مهم در انتخاب دکتر فوق تخصص فیستول: تجربه و تخصص در زمینه جراحی فیستول و لیزر فیستول آشنایی با انواع فیستول و روش‌های درمان آنها سابقه موفقیت آمیز در درمان بیماران مبتلا به فیستول نظرات مثبت بیماران قبلی برخورد خوب و صبر و حوصله
ادامه مطلب

بررسی عوارض جراحی فیستول مقعد و احتمال عود مجدد آن

بررسی عوارض جراحی فیستول مقعد و احتمال عود مجدد آن
انواع عوارض: کوتاه‌مدت: خونریزی، احتباس ادرار، احتباس مدفوع، عفونت، لخته شدن خون، درد بلندمدت: تنگی مقعد، بی‌اختیاری روده، عود بیماری احتمال عود: آسیب به عضله اسفنکتر در حین جراحی، می‌تواند منجر به عوارض بلندمدت، به خصوص عود بیماری شود. لیزر فیستول: به دلیل احتمال کمتر آسیب به عضله اسفنکتر، لیزر فیستول ممکن است به عنوان جایگزینی برای جراحی سنتی پیشنهاد شود.
ادامه مطلب

علائم و درمان فیستول در زنان

علائم و درمان فیستول در زنان
علائم فیستول در زنان: مشاهده سوراخ فیستول در اطراف مقعد، خروج ترشحات بدبو از فیستول، التهاب و قرمزی پوست اطراف مقعد، درد ضربان‌دار یا سوزش در ناحیه مقعد، آبسه‌های مکرر در اطراف مقعد علل فیستول در زنان: آبسه مقعدی، بیماری کرون، عفونت روده، دیورتیکولیت روده، بیماری‌های آمیزشی پیشگیری از فیستول در زنان: رعایت بهداشت مقعد، درمان سریع آبسه مقعدی، درمان به موقع بیماری‌های التهابی روده، مراقبت از ناحیه مقعد بعد از عمل جراحی
ادامه مطلب

چه غذایی بعد از عمل فیستول باید بخوریم؟

چه غذایی بعد از عمل فیستول باید بخوریم؟
مواد غذایی که باید بعد از عمل فیستول مصرف کنیم: میوه‌ها و سبزیجات: سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و فیبر هستند که برای تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود زخم ضروری هستند. غلات کامل: منبع فیبر هستند که به هضم غذا و جلوگیری از یبوست کمک می‌کند. حبوبات: منبع پروتئین، فیبر و آهن هستند که برای ترمیم بافت و پیشگیری از کم خونی ضروری هستند. گوشت بدون چربی: منبع پروتئین است که برای ترمیم بافت و عضلات ضروری است. ماهی: سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که خاصیت ضد التهابی دارند و به بهبود زخم کمک می‌کنند. لبنیات: منبع کلسیم و ویتامین D هستند که برای تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها ضروری هستند.
ادامه مطلب

فیستول در کودکان

فیستول در کودکان
تفاوت فیستول در کودکان و بزرگسالان: فیستول در کودکان معمولا ساده‌تر و بدون آبسه است. فیستول در کودکان بیشتر در پسران زیر یک سال دیده می‌شود. درمان فیستول در کودکان با لیزر آسان‌تر، سریع‌تر و بدون خونریزی است. علل فیستول در کودکان: علل دقیق فیستول در کودکان ناشناخته است، اما برخی از عوامل احتمالی عبارتند از: عفونت، بیماری کرون، آسیب به مقعد، نقص مادرزادی تشخیص فیستول در کودکان: پزشک با معاینه فیزیکی و معاینه مقعد کودک می‌تواند فیستول را تشخیص دهد. در برخی موارد، ممکن است آزمایشات تصویربرداری مانند سونوگرافی یا MRI نیز برای تأیید تشخیص و بررسی بیشتر فیستول انجام شود.
ادامه مطلب

راه‌های جلوگیری از عود مجدد فیستول

راه‌های جلوگیری از عود مجدد فیستول
اقدامات پیشگیرانه: رعایت بهداشت: شستشوی روزانه زخم با آب گرم و صابون ملایم و تعویض مرتب پانسمان طبق دستور پزشک برای جلوگیری از عفونت ضروری است. رژیم غذایی: مصرف فیبر و مایعات کافی برای جلوگیری از یبوست که می‌تواند به زخم فشار وارد کند و روند بهبودی را کند کند، اهمیت دارد. فعالیت بدنی: انجام فعالیت بدنی منظم به گردش خون و بهبودی زخم کمک می‌کند. مصرف دارو: در صورت تجویز دارو توسط پزشک، مصرف آن‌ها طبق دستورالعمل برای جلوگیری از عفونت و التهاب ضروری است. معاینات منظم: مراجعه به پزشک برای معاینات منظم به منظور بررسی روند بهبودی و تشخیص زودهنگام هرگونه عارضه احتمالی ضروری است.
ادامه مطلب

دوران نقاهت و مراقبت‌های بعد از جراحی فیستول

دوران نقاهت و مراقبت‌های بعد از جراحی فیستول
مدت زمان نقاهت: مدت زمان نقاهت بسته به روش عمل و مراقبت‌های بعد از جراحی متفاوت است. در برخی موارد، بهبودی کامل تا دو ماه طول می‌کشد. مراقبت‌های بعد از جراحی: فعالیت: استراحت کافی، پیاده‌روی سبک روزانه حمام کردن: دوش گرفتن و حمام کردن مجاز است. رژیم غذایی: مصرف فیبر کافی برای جلوگیری از یبوست نوشیدن مایعات فراوان مصرف دارو: مصرف داروهای مسکن و آنتی‌بیوتیک طبق دستور پزشک مراقبت از زخم: شستشوی روزانه زخم با آب گرم و صابون ملایم، تعویض پانسمان طبق دستور پزشک کنترل علائم: توجه به علائم عفونت مانند تب، قرمزی، تورم و درد، گزارش هرگونه علائم غیرطبیعی به پزشک
ادامه مطلب

روش‌های جراحی فیستول مقعد

روش‌های جراحی فیستول مقعد
روش‌های جراحی فیستول مقعد با توجه به وضعیت بیماری و تشخیص پزشک به شکل‌های مختلفی انجام می‌شود. فیستول نیاز به درمان فوری دارد؛ زیرا عدم درمان و بی‌توجهی به آن می‌تواند مشکلات بسیاری را برای فرد ایجاد کند. بیماری فیستول به ایجاد یک کانال بین دو عضو بی‌ربط بدن گفته می‌شود و زمانی که این کانال بین روده بزرگ و ناحیه اطراف مقعد به وجود آید به آن فیستول مقعدی می‌گویند.
ادامه مطلب

تفاوت شقاق و فیستول برای تشخیص صحیح درمان

تفاوت شقاق و فیستول برای تشخیص صحیح درمان
فیستول و شقاق دو بیماری رایج در ناحیه نشیمنگاه یا مقعد هستند. این دو بیماری با علائم و علت‌های متفاوتی در ناحیه مقعد به وجود می‌آیند. با وجود تفاوت‌های شقاق و فیستول ممکن است افراد غیرمتخصص این دو بیماری را با یکدیگر اشتباه بگیرند. شقاق به یک زخم طولی در ناحیه مقعد گفته می‌شود و فیستول به اتصال غیرطبیعی دو بخش از بدن. آگاهی از تفاوت‌های شقاق و فیستول برای تشخیص این بیماری‌ها بسیار مهم است.
ادامه مطلب

بیماری فیستول واژینال و واژن چیست؟ علائم فیستول در زنان

بیماری فیستول واژینال و واژن چیست؟ علائم فیستول در زنان
بیماری فیستول مقعدی برای بیشتر افراد نامی آشنا است و شایع‌تر از بیماری فیستول واژینال و واژن می‌باشد. فیستول به‌صورت کلی به مسیری تونل مانند گفته می‌شود که دو بخش بدن را به یکدیگر وصل می‌کند. فیستول واژینال باعث اتصال رحم و اندام‌های کناری خود می‌شود و به فیستول واژن زنان معروف است. علائم فیستول در زنان مواردی همچون شکم‌درد، تب، حالت تهوع و... است. این وضعیت می‌تواند برای بسیاری از زنان دردناک باشد و نیازمند درمان فوری است.
ادامه مطلب

درمان فیستول در دوران بارداری

درمان فیستول در دوران بارداری
بارداری چیزی است که بسیاری از زنان مشتاقانه منتظر آن هستند. در واقع، مادر شدن به قدری خاص است که بسیاری از زوج‌ها برای تحقق رویاهای خود برای والدین شدن، از تکنیک‌های کمک باروری استفاده می‌کنند. بچه‌دار شدن یکی از بهترین حس‌های دنیاست که زندگی یک زوج را با تغییرات زیادی همراه می‌کند. 9 ماه طولانی بارداری تنها آغاز مرحله طولانی‌تر از زندگی یک زن است که دنیای او را تا آخر عمر زیر و رو می‌کند.
ادامه مطلب

تفاوت کیست مویی و فیستول

تفاوت کیست مویی و فیستول
کیست مویی و فیستول دو نوع از بیماری‌های مقعدی هستند که بسیاری از افراد در طول زندگی خود مبتلا می‌کنند. این بیماری‌ها از نظر بیماران ممکن است تشابهاتی با یکدیگر داشته باشند و تشخیص اینکه کدام یک فیستول و کدام کیست مویی هستند را دشوار می‌کنند. به همین دلیل، مهم است که قبل از انجام هر کاری، ابتدا به پزشک متخصص مراجعه کنید.
ادامه مطلب

بررسی عوارض و خطرناک بودن فیستول مقعدی

بررسی عوارض و خطرناک بودن فیستول مقعدی
فیستول مقعدی معمولاً در اثر جراحت یا عود کردن ایجاد می‌شود، همچنین ممکن است پس از عفونت منجر به التهاب شدید شود. شرایط التهابی روده مانند بیماری کرون و کولیت اولسراتیو نمونه‌هایی از شرایطی هستند که منجر به تشکیل فیستول می‌شوند. انواع مختلفی از فیستول مانند فیستول مقعدی یا فیستول رکتوواژینال وجود دارد، به‌علاوه برخی از فیستول‌ها به عمد توسط جراحان بین شریان و ورید ایجاد می‌شوند.
ادامه مطلب

فیستول مقعدی چیست؟ علت و علائم آن

فیستول مقعدی چیست؟ علت و علائم آن
فیستول مقعدی در اثر عفونت مزمن در ناحیه مقعد ایجاد می‌شود. می‌توان آن را به عنوان یک تونل باریک توصیف کرد که یک دهانه خارجی در پوست نزدیک مقعد را با یک دهانه داخلی در کانال مقعد متصل می‌کند. این عارضه می‌تواند در اطراف مقعد و باسن رخ دهد و به طور کلی مانند یک برآمدگی قرمز و متورم به نظر می‌رسد که اغلب پر از چرک است. فیستول مقعدی را می‌توان به 2 نوع اصلی ساده و پیچیده تقسیم کرد.
ادامه مطلب

انواع روش های قطعی درمان فیستول مقعد به صورت قطعی

انواع روش های قطعی درمان فیستول مقعد به صورت قطعی
علائم: درد در داخل یا نزدیک راست روده، خون‌ریزی از رکتوم، مشکلات ادراری، مخاط، چرک یا خون در مدفوع عوارض: عفونت، آبسه مقعدی، تورم و درد در ناحیه مقعد یا راست روده، تب درمان: دارو: آنتی‌بیوتیک‌ها و سرکوب‌کننده‌های ایمنی برای فیستول ناشی از بیماری کرون جراحی: در موارد دیگر، به خصوص اگر درمان‌های دیگر موثر نباشد. نوع جراحی به نوع فیستول بستگی دارد. ممکن است به بیش از یک عمل نیاز باشد. در موارد خاص، کولوستومی موقت یا دائمی انجام می‌شود. مراقبت‌های بعد از عمل: بستگی به نوع فیستول و موفقیت جراحی دارد. ممکن است شامل رژیم غذایی خاص برای اجابت مزاج منظم و راحت باشد.
ادامه مطلب

دانستنی های فیستول مقعدی

فرم رزرو نوبت​​​​​​​

با تکمیل فرم زیر همکاران ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت:

ثبت

اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد و همکاران در اسرع وقت با شما تماس میگیرند.

سبد خرید