درمان شقاق مقعدی با ورزش

درمان شقاق مقعدی با ورزش
بسیاری از افراد مبتلا به شقاق به دنبال روش‌های ساده‌تری برای درمان بیماری خود هستند. یکی از این روش‌های ساده درمان شقاق مقعدی با ورزش است. باید دانست این روش به تنهایی نمی‌تواند بیماری شقاق را درمان کند. ورزش کردن با افزایش گردش خون در ناحیه مقعد و از طرفی بهبود حرکات گوارش و جلوگیری از یبوست به بهبود بیماری شقاق در کنار سایر روش‌های درمانی کمک می‌کند.
ادامه مطلب

انواع شقاق مقعدی چیست؟

انواع شقاق مقعدی چیست؟
شقاق یا فیشر مقعدی درجات یا انواع مختلفی دارد که هر کدام از این درجات یا انواع با توجه به شدت علائم و مدت زمانی که فرد به بیماری مبتلا شده نام‌گذاری می‌شوند. بیماری شقاق به دو نوع حاد و مزمن تقسیم می‌شود که مرحله حاد آن با درمان‌های دارویی یا خانگی قابل بهبود است و در وضعیت مزمن بیمار نیاز به جراحی یا لیزر شقاق دارد.
ادامه مطلب

هزینه عمل شقاق

هزینه عمل شقاق
مرکز درمان فوری با بهره‌گیری از لیزر و تجهیزات پیشرفته، طیف وسیعی از بیماری‌های نشیمنگاهی از جمله شقاق را درمان می‌کند. فوق‌تخصصان کولورکتال این مرکز با استفاده از جدیدترین دستگاه‌های لیزر، شقاق را به طور کامل و بدون بازگشت درمان می‌کنند. استفاده از دستگاه ساکشن بلع ویروس و روش‌های بی‌درد مانند متد ICE تجربه درمانی مطلوبی را برای بیمار رقم می‌زند. هزینه نهایی عمل شقاق با توجه به شدت بیماری و عوامل دیگر بین 6 تا 10 میلیون تومان متغیر است.
ادامه مطلب

پماد رکتول چیست؟ طرز استفاده و عوارض آن

پماد رکتول چیست؟ طرز استفاده و عوارض آن
پماد رکتول یکی از داروهای موضعی برای درمان بیماری‌های مقعدی همچون هموروئید و شقاق است. این دارو موضعی به دلیل داشتن یک ساختار مؤثر نقش مهمی در درمان این بیماری‌ها ایفا می‌کند و به همین دلیل پزشکان آن را برای درمان انواعی از هموروئید یا شقاق تجویز می‌کنند. اینکه این پماد چیست و چگونه می‌تواند باعث بهبود هموروئید و شقاق شود را توضیح خواهیم داد.   پماد رکتول چیست؟ پماد …
ادامه مطلب

پماد ام جی برای درمان شقاق

پماد ام جی برای درمان شقاق
پماد ام جی، حاوی عصاره گیاه مورد، یک داروی مؤثر برای درمان خانگی شقاق و بواسیر است. گیاه مورد سابقه طولانی در درمان‌های سنتی دارد و به دلیل خواص ضدباکتری، ضدقارچ، ضدالتهاب و التیام‌بخش خود در بهبود زخم‌ها و التیام التهابات ناشی از شقاق و هموروئید بسیار مؤثر است. موارد استفاده از پماد ام جی شامل چندین مورد است از جمله: درمان عفونت‌های ادراری، درمان برونشیت، سینوزیت و سرفه‌های خشک، کاهش دردهای روماتیسمی (استفاده موضعی)
ادامه مطلب

درمان خانگی شقاق

درمان خانگی شقاق
شقاق مقعدی پارگی کوچکی در ناحیه مقعد است که می‌تواند بسیار دردناک باشد. خبر خوب این است که در بیشتر موارد، شقاق با درمان‌های خانگی و دارویی به راحتی قابل درمان است. تغییر سبک زندگی: مصرف مایعات: نوشیدن حداقل 8 لیوان آب در روز برای جلوگیری از یبوست که عامل اصلی شقاق است، ضروری است. رژیم غذایی پر فیبر: مصرف میوه‌ها، سبزی‌ها، حبوبات، غلات کامل، مغزها و دانه‌ها به بهبود عملکرد دستگاه گوارش و جلوگیری از یبوست کمک می‌کند. اجتناب از غذاهای مشکل‌زا: غذاهای یخی، آماده، چیپس، غذاهای تند، سس، گوشت قرمز، غذاهای سرخ شده، پنیر، غذاهای فرآوری شده، فست فود، غذاهای چرب و شیرین می‌توانند شقاق را تشدید کنند.
ادامه مطلب

درمان شقاق مقعدی با بتادین امکان پذیر است؟

درمان شقاق مقعدی با بتادین امکان پذیر است؟
بتادین می تواند به عنوان یک ضدعفونی کننده در مراحل اولیه شقاق حاد (شقاق جدید) در کنار سایر روش های درمان خانگی، به بهبودی آن کمک کند. مراحل استفاده از بتادین به این شرح است: حمام آب ولرم: یک لگن یا وان را با آب ولرم پر کنید. اضافه کردن بتادین: مقداری بتادین را به آب اضافه کنید. نشستن در محلول: به مدت 15 دقیقه در محلول بنشینید. تکرار: این کار را سه بار در روز انجام دهید.
ادامه مطلب

عود یا بازگشت شقاق بعد از عمل جراحی

عود یا بازگشت شقاق بعد از عمل جراحی
عود شقاق، به معنای بازگشت این عارضه پس از عمل جراحی، می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. دو دلیل اصلی این موضوع شامل: عدم رعایت صحیح مراقبت های بعد از عمل توسط بیمار است. این مراقبت ها که برای بهبود ناحیه جراحی ضروری هستند، شامل موارد زیر می شوند: حمام آب گرم: نشستن در حمام آب گرم به مدت 10 تا 15 دقیقه، 2 تا 3 بار در روز، به شل شدن عضلات اسفنکتر و کاهش درد و التهاب کمک می کند. استفاده از کمپرس سرد: استفاده از کمپرس سرد به مدت 10 تا 20 دقیقه، چند بار در روز، می تواند به کاهش التهاب و درد کمک کند. نوشیدن مایعات فراوان: نوشیدن آب کافی به هیدراته نگه داشتن بدن و جلوگیری از یبوست کمک می کند.
ادامه مطلب

آیا شقاق باعث سرطان می‌شود؟

آیا شقاق باعث سرطان می‌شود؟
خونریزی از مقعد در هنگام دفع مدفوع، یکی از علائم شقاق (فیشر) است که می تواند نگرانی ابتلا به سرطان را در افراد ایجاد کند. با این حال، جای نگرانی نیست چرا که شقاق هیچ ارتباطی با سرطان مقعد ندارد و حتی زمینه ساز آن هم نمی شود.
ادامه مطلب

اگر شقاق درمان نشود چه می‌شود؟

اگر شقاق درمان نشود چه می‌شود؟
شقاق، اگر درمان نشود، می تواند عواقب جدی به دنبال داشته باشد، از جمله: درد ناشی از شقاق می تواند با گذشت زمان، به خصوص اگر عفونت رخ دهد، به طور قابل توجهی بدتر شود، شقاق های باز می توانند به راحتی آلوده شده و منجر به عفونت شوند که علائمی مانند درد، تورم، چرک و تب را به همراه دارد. در موارد شدید، عفونت می تواند به آبسه تبدیل شود، آبسه کیسه ای پر از چرک است که در نزدیکی شقاق ایجاد می شود و نیاز به درمان فوری پزشکی دارد،در موارد مزمن، شقاق می تواند به عضلات اسفنکتر مقعد آسیب برساند و منجر به بی اختیاری مدفوع شود، زخم شدن شقاق می تواند منجر به تنگی مقعد شود که دفع مدفوع را دشوار می کند.
ادامه مطلب

باورهای غلط درباره شقاق

باورهای غلط درباره شقاق
باورهای غلط متعددی در مورد شقاق وجود دارد که می تواند منجر به تاخیر در تشخیص و درمان این بیماری شود. در اینجا به برخی از شایع ترین باورهای غلط و حقایق مربوط به آنها می پردازیم: شقاق، هموروئید و فیستول، هرچند در ناحیه نشیمنگاهی رخ می دهند، بیماری های مجزایی هستند. شقاق به پارگی در پوشش داخلی مقعد اشاره دارد، در حالی که هموروئید تورم رگ های ناحیه مقعد و رکتوم است در حالی که نشستن طولانی مدت بر روی سطوح سخت می تواند ناراحتی مقعد را افزایش دهد، اما به طور مستقیم باعث ایجاد شقاق نمی شود. یبوست، زور زدن هنگام دفع مدفوع، چاقی، بارداری، زایمان و سابقه خانوادگی از جمله عوامل اصلی ابتلا به شقاق هستند.
ادامه مطلب

بهترین داروها برای شقاق

بهترین داروها برای شقاق
انتخاب بهترین دارو برای درمان شقاق به عوامل مختلفی مانند شدت بیماری، سابقه پزشکی و ترجیحات بیمار بستگی دارد. در اینجا به برخی از داروهای رایج و موثر برای درمان شقاق اشاره می کنیم: 1. پماد آنتی فیشر: حاوی دارمازو (دارای خاصیت قابض) و عصاره بابونه (ضد التهاب و ضد اسپاسم)، تسریع روند بهبود زخم، 2. پماد نیتروگلیسیرین: افزایش گردش خون در ناحیه مقعدی، کاهش فشار وارده به مقعد، تسریع روند درمان
ادامه مطلب

درمان شقاق با عسل یکی از روش‌های درمان سنتی این بیماری

درمان شقاق با عسل یکی از روش‌های درمان سنتی این بیماری
عسل به عنوان یک ماده ضد التهاب طبیعی، می تواند در درمان شقاق، به خصوص در مراحل اولیه بیماری، موثر باشد. نحوه استفاده از عسل برای درمان شقاق به این شکل است: استفاده موضعی: مخلوطی مساوی از عسل و روغن زیتون را دو تا سه بار در روز به طور مستقیم روی زخم بمالید، مصرف خوراکی: عسل را به دمنوش های ضد التهاب اضافه کنید و میل نمایید.
ادامه مطلب

عمل جراحی شقاق مقعدی یا فیشر

عمل جراحی شقاق مقعدی یا فیشر
عمل جراحی شقاق، که به عنوان اسفنکتروتومی داخلی جانبی نیز شناخته می شود، یک روش درمانی برای پارگی های دردناک در ناحیه مقعد (شقاق) است. این روش زمانی انجام می شود که درمان های دیگر مانند داروها یا لیزر درمانی موثر نباشد. نحوه انجام عمل: جراح یک برش کوچک در عضله اسفنکتر داخلی مقعد ایجاد می کند تا تنش و اسپاسم عضله را کاهش دهد. این عمل معمولا تحت بی حسی موضعی یا بی هوشی عمومی انجام می شود. بستری شدن در بیمارستان پس از عمل لازم نیست.
ادامه مطلب

مراحل درمان شقاق با کپسول ویتامین ای

مراحل درمان شقاق با کپسول ویتامین ای
ویتامین E به دلیل نقش مهمی که در بهبود زخم دارد، می تواند در درمان شقاق نیز موثر باشد. در این روش، از روغن کپسول ویتامین E به صورت موضعی روی زخم استفاده می شود. مراحل درمان به این شرح است: 1. ناحیه آسیب دیده را به طور کامل تمیز کنید. کپسول ویتامین E را با چاقو یا قیچی استریل برش دهید. روغن را روی دستمال یا پنبه بریزید. 2. روغن را به آرامی روی زخم شقاق ماساژ دهید. از ورود روغن به داخل زخم خودداری کنید. 3. ناحیه را با گاز استریل بپوشانید. از استفاده از پانسمان خودداری کنید.
ادامه مطلب

نحوه درمان شقاق با روش دیلاتاسیون و عوارض آن

نحوه درمان شقاق با روش دیلاتاسیون و عوارض آن
دیلاتاسیون مقعد یکی از روش‌های درمانی شقاق است که در این مقاله به بررسی آن می‌پردازیم. مراحل انجام دیلاتاسیون به این شرح است: 1. بیمار به طور کامل بیهوش می‌شود یا از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود. 2. پزشک با فشار دست و ایجاد کشش، دریچه مقعد را بیش از حد طبیعی باز می‌کند تا فشار روی عضله مقعد کاهش یابد. استفاده از مواد لغزنده: برای تسهیل فرآیند، از مواد لغزنده و روان‌کننده استفاده می‌شود. 3. با ماساژ دیواره مقعد به صورت دورانی و با فشار، به باز شدن بیشتر دریچه مقعد کمک می‌شود. 4. حائز اهمیت است که فشار وارده به عضله توسط دست به درستی تنظیم شود تا از آسیب به فیبرهای عضلانی جلوگیری شود.
ادامه مطلب

رژیم غذایی مناسب برای درمان شقاق

رژیم غذایی مناسب برای درمان شقاق
رژیم غذایی مناسب برای درمان شقاق، رژیمی است که به جلوگیری از یبوست و نرم شدن مدفوع کمک کند.موارد مهم در رژیم غذایی برای درمان شقاق به این شرح است: فیبر به افزایش حجم مدفوع و نرم شدن آن کمک می‌کند و عبور مدفوع از روده را آسان‌تر می‌کند. منابع خوب فیبر عبارتند از: میوه‌ها (مانند هندوانه، انگور، آلو، گلابی، انجیر، پرتقال و نارگیل)، سبزیجات (مانند بروکلی، لوبیا سبز، کدو، هویج، کلم و اسفناج)، حبوبات (مانند عدس، لوبیا چشم‌بلبلی، لوبیا قرمز، لوبیا چیتی و نخودفرنگی) و غلات (مانند گندم و جو). نوشیدن آب کافی به نرم شدن مدفوع و جلوگیری از یبوست کمک می‌کند. توصیه می‌شود روزانه 8 تا 10 لیوان آب بنوشید.
ادامه مطلب

دلایل بروز شقاق در بارداری و روش‌های پیشگیری و درمان آن

دلایل بروز شقاق در بارداری و روش‌های پیشگیری و درمان آن
شیوع شقاق در زنان باردار به دلیل یبوست و سایر عوامل مرتبط با بارداری، بیشتر از حد معمول است. دلایل عمده بروز شقاق در بارداری: 1. یبوست شایع‌ترین علت شقاق در بارداری است. یبوست می‌تواند ناشی از تغییرات هورمونی، تغییرات فیزیکی بدن، رژیم غذایی نامناسب، استرس و کم‌تحرکی باشد. 2. در دوران بارداری، هورمون‌هایی مانند پروژسترون ترشح می‌شوند که می‌توانند باعث کند شدن حرکت روده و یبوست شوند. 3. کمبود فیبر و مایعات در رژیم غذایی می‌تواند یبوست را تشدید کند. 4. استرس هورمون‌هایی را آزاد می‌کند که می‌تواند بر عملکرد روده تأثیر بگذارد. 5. کمبود فعالیت بدنی می‌تواند باعث کند شدن حرکت روده و یبوست شود.
ادامه مطلب

علت بیماری شقاق در زنان و راه‌های درمان آن 

علت بیماری شقاق در زنان و راه‌های درمان آن 
شیوع شقاق در زنان باردار به دلیل یبوست و سایر عوامل مرتبط با بارداری، بیشتر از حد معمول است. دلایل عمده بروز شقاق در بارداری به این شرح است : یبوست شایع‌ترین علت شقاق در بارداری است. یبوست می‌تواند ناشی از تغییرات هورمونی، تغییرات فیزیکی بدن، رژیم غذایی نامناسب، استرس و کم‌تحرکی باشد، در دوران بارداری، هورمون‌هایی مانند پروژسترون ترشح می‌شوند که می‌توانند باعث کند شدن حرکت روده و یبوست شوند، بزرگ شدن رحم و جنین می‌تواند به روده‌ها فشار وارد کند و حرکت آنها را کندتر کند. کمبود فیبر و مایعات در رژیم غذایی می‌تواند یبوست را تشدید کند.
ادامه مطلب

بهترین دکتر فوق تخصص شقاق یا فیشر چه کسی است؟

بهترین دکتر فوق تخصص شقاق یا فیشر چه کسی است؟
از مهم ترین مزایای مراجعه به کلینیک درمان فوری جهت درمان بیماری فیشر توسط دکتر فوق تخصص شقاق می توان به چند مورد اشاره کرد:حضور پزشکان متخصص و باتجربه، محیطی بهداشتی و استریل، استفاده از تجهیزات پیشرفته مانند دستگاه لیزر، امکانات جلوگیری از انتقال بیماری مانند ساکشن بلع ویروس
ادامه مطلب

دانستنی های شقاق (فیشر)

فرم رزرو نوبت​​​​​​​

با تکمیل فرم زیر همکاران ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت:

ثبت

اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد و همکاران در اسرع وقت با شما تماس میگیرند.

سبد خرید