021 22 42 50 54
لوگو

فوق تخصصان کولورکتال
​​​​​​​(بیماری‌های مقعدی و کیست مویی)

دریافت نوبت اینترنتی

تماس از 9 صبح تا 1 شب

0902 200 39 11

علت چسبندگی مدفوع کودکان چیست؟

علت چسبندگی مدفوع کودکان چیست؟
چسبندگی مدفوع در کودکان و نوزادان یکی از مشکلاتی است که در برخی از آنها دیده می‌شود. اگر این مشکل ناشی از یک رژیم غذایی نامناسب باشد پس از یک هفته به شکل خودبه‌خود برطرف می‌شود. در صورتی که چسبندگی مدفوع ناشی از بیماری‌های زمینه‌ای باشد به شکل خودبه‌خود برطرف نمی‌شود و باید حتماً برای شناخت علت آن به پزشک مراجعه کرد. بسیار مهم است تا بیماری چسبندگی مدفوع در کودکان تحت درمان قرار گیرد.
ادامه مطلب

پروکتیت چیست؟

پروکتیت چیست؟
بیماری پروکتیت به التهاب رکتوم یا قسمت پایینی روده بزرگ گفته می‌شود. این بیماری می‌تواند با درد و ناراحتی، خونریزی، اسهال و یبوست همراه باشد و کیفیت زندگی فرد را تحت‌الشعاع قرار دهد. بسیار مهم است افراد با مشاهده علائم این بیماری هرچه سریع‌تر جهت درمان آن اقدام کنند.
ادامه مطلب

ملین قوی برای یبوست شدید +10 روان کننده شکم سریع

ملین قوی برای یبوست شدید +10 روان کننده شکم سریع
ملین‌ها به دسته‌ای از داروها گفته می‌شود که برای رفع یبوست و تسهیل دفع مدفوع تجویز می‌شوند. این داروها به انواع مختلفی نظیر حجیم‌ساز، اسمزی، روان‌کننده، نرم‌کننده و محرک عصبی تقسیم می‌شوند. ملین‌های حجیم‌ساز با جذب آب به مدفوع، حجم آن را افزایش داده و دفع را آسان‌تر می‌کنند. فیبرهای محلول مانند پسیلیوم، پلی‌کربوفیل و متیل سلولز از جمله این ملین‌ها هستند. ملین‌های اسمزی با انتقال آب از سایر بخش‌های بدن به روده بزرگ، مدفوع را نرم می‌کنند. پلی‌اتیلن گلیکول، گلیسیرین و منیزیم هیدروکسید از این دسته ملین‌ها هستند.
ادامه مطلب

پروبیوتیک چیست؟

پروبیوتیک چیست؟
پروبیوتیک نوعی باکتری مفید برای بدن و دستگاه گوارش است که به طور طبیعی در بدن وجود دارد. وظیفه اصلی این باکتری حفظ تعادل بوده و در واقع این باکتری در زمان بیماری و ورود باکتری‌ های مهاجم به مبارزه با آنها می‌پردازد.
ادامه مطلب

شیاف بیزاکودیل برای چیست؟

شیاف بیزاکودیل برای چیست؟
یکی از مشکلات گوارشی که می‌تواند برای فرد بسیار آزاردهنده باشد یبوست است. برای درمان یبوست بسیاری مواقع پزشکان شیاف بیزاکودیل را تجویز می‌کنند. شیاف بیزاکودیل یکی از اشکال این دارو به شمار می‌رود که می‌تواند مشکلی همچون یبوست را در زمان بسیار کوتاهی برطرف نماید. اینکه شیاف بیزاکودیل چگونه می‌تواند به درمان یبوست کمک کند را در ادامه به شکل کامل توضیح خواهیم داد.   شیاف بیزوکودیل چیست؟ یکی …
ادامه مطلب

درمان تنبلی روده در خانه

درمان تنبلی روده در خانه
برای تنبلی روده درمان‌های مختلفی وجود دارد. درمان خانگی تنبلی روده با استفاده از مواد غذایی گیاهی که نقش مهمی در تحریک حرکات روده دارند انجام می‌گیرد. صرف میوه‌هایی همچون سیب، انگور، توت، پرتقال، هلو و... می‌تواند به درمان تنبلی روده کمک می کند.
ادامه مطلب

آیا یبوست باعث چاقی می‌شود؟

آیا یبوست باعث چاقی می‌شود؟
یکی از سؤال‌هایی که ممکن است ذهن افراد مبتلا به یبوست را درگیر کند ارتباط بین یبوست و چاقی است. برای بسیاری از مبتلایان به یبوست ممکن است این سؤال پیش بیاید که آیا یبوست باعث چاقی می‌شود یا خیر! یبوست یکی از رایج‌ترین مشکلات نشیمنگاهی است که می‌تواند معده و روده را تحت تأثیر قرار دهد و باعث شود با کند شدن حرکات گوارشی، دفع مدفوع با مشکل مواجه …
ادامه مطلب

علت نفخ شکم و راه‌های پیشگیری از این عارضه

علت نفخ شکم و راه‌های پیشگیری از این عارضه
یکی از مشکلات بدنی که برخی مواقع افراد با آن درگیر می‌شوند، نفخ شکم است. نفخ در حالت کلی یک فرایند بیولوژیکی طبیعی برای بدن به شمار می‌رود و به طور میانگین هر فرد به شکل روزانه ۵ تا ۱۵ بار آن را تجربه می‌کند. گاهی میزان نفخ شکم از حالت طبیعی خارج می‌شود و مشکلاتی را برای فرد ایجاد می‌کند. در این مواقع افراد به دنبال این هستند که …
ادامه مطلب

بررسی پایین افتادگی رکتوم یا روده و روش‌های درمان این عارضه

بررسی پایین افتادگی رکتوم یا روده و روش‌های درمان این عارضه
پایین افتادگی رکتوم یا روده که درست قبل از مقعد قرار گرفته، اتصال طبیعی خود را به بدن از دست می‌دهد. این عارضه به طور معمول به‌صورت گوشت اضافه‌ای است که از ناحیه رکتوم به بیرون مقعد هدایت شده است. در هنگام فعالیت‌های ورزشی و تحرکات دیگراحساس درد و ناراحتی بسیاری را به وجود می‌آورد.
ادامه مطلب

استومی چیست و در چه مواردی از آن استفاده می‌شود؟

استومی چیست و در چه مواردی از آن استفاده می‌شود؟
استومی به ایجاد مسیری بین اندام و پوست بیرونی بدن گفته می‌شود. استومی در واقع نوعی جراحی است که باعث ایجاد این مسیر می‌شود و به بیمارانی که مانند افراد عادی امکان ادرار یا مدفوع کردن را ندارند، کمک می‌کند تا این کار را از طریق راه ایجاد شده و یک کیسه انجام دهند. اینکه استومی چیست و در چه مواردی از آن استفاده می‌شود شاید سؤال بسیاری از بیماران …
ادامه مطلب

نوشته های ویژه

دسته بندی ها

فرم رزرو نوبت​​​​​​​

با تکمیل فرم زیر همکاران ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت:

ثبت

اطلاعات شما با موفقیت ثبت شد و همکاران در اسرع وقت با شما تماس میگیرند.

سبد خرید